• 10 Oct. 2019
  • 2 min

Competente digitale: de ce trebuie să ne adaptăm?

competente-digitale
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Face parte din echipa eJobs România de circa 5 ani. Perioad... Arată mai mult

Piața muncii este într-o continuă schimbare, iar studiile spun că joburile viitorului vor arăta complet diferit față de cele actuale. Unele vor dispărea de tot fiind înlocuite de roboți sau alte soluții digitale, iar altele vor fi completate astfel încât angajații să nu-și mai piardă timpul pe activități rutiniere. 

Ce rol vom mai avea noi în această poveste și de ce e important să ne adaptăm și să ne dezvoltăm noi competente digitale? Despre asta vorbim în continuarea articolului!

 

Competente digitale: unde se situează candidații de astăzi?

Potrivit unui studiu PwC la nivel global, noile tehnologii vor afecta anual între 5 și 10% din locurile de muncă și vor genera discrepanțe între abilitățile existente și cele necesare. „Majoritatea angajaților la nivel global se simt amenințați de automatizare și își doresc să deprindă noi abilități digitale”, se mai arată într-un comunicat. În același timp, vor ca actualii angajatori să-i ajute în acest proces. 

Astfel, dacă vrei să te pregătești astăzi pentru schimbările de mâine, e important să fii deschis spre noile tehnologii. Iar dacă angajatorul îți poate pune la dispoziție training-uri sau cursuri trebuie să profiți de ele.

„În formarea și dezvoltarea abilităților digitale aspectul care primează este deschiderea față de noul context și cred că în România de astăzi există o foarte mare deschidere. Nu există persoană, mai ales în mediul urban, care să nu folosească laptopul sau telefonul în activitatea curentă sau care nu utilizează rețelele sociale în scop profesional sau personal”, spune Beatrice Barbu, executive search & recruitment consultant la Career Counselor. 

Așa că, dincolo de a cunoaște, a dezvolta anumite competente digitale, angajatorii își doresc candidați dornici să se adapteze. „În general, dacă nu ești flexibil și nu ai disponibilitate să înveți, nu poți să fii eficient, rata ta de succes va fi mult mai mică și procesul de lucru mult mai dificil. Acest lucru se aplică și în cazul tehnologiei”, mai spune Beatrice Barbu. 

Iar la capitolul adaptare și dorință, angajații de la nivel global pare că stau foarte bine, căci același studiu PwC spune că 77% dintre salariați sunt dispuși să învețe noi abilități digitale. Peste 60% au o percepție pozitivă cu privire la impactul tehnologiei asupra muncii lor zilnice.

 

Ce fac companiile pentru angajați?

Decalajul dintre competente digitale se află în centrul atenției companiilor, astfel că multe dintre acestea fac deja demersuri în acest sens.

„Ne-am propus să răspundem atât așteptărilor angajaților noștri, cât și ale mediului de afaceri prin inițierea acestui program al cărui impact va fi resimțit inclusiv în România”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner la PwC România.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Tu ce faci pentru viitorul tău?

Unde îți găsești jobul ideal? La Târgul de Cariere

Când a fost ultima dată când ai învățat ceva nou?

A fost util articolul? 4
abilitaticompetente digitale

Leave a Reply