• 9 Apr. 2024
  • 4 min

Cum îți crești credibilitatea în ochii recrutorului la interviu

Cum îți crești credibilitatea în ochii recrutorului la interviu

Când pornești în căutarea unui nou loc de muncă, poate fi dificil să identifici cu exactitate ce ar trebui să faci pentru a convinge recrutorul că ești candidatul potrivit. Fișa postului îți poate oferi câteva indicii, dar aceasta tinde să se concentreze pe abilitățile tehnice pe care le au destul de mulți oameni.

Cum toți angajatorii își doresc lucruri destul de diferite de la noii oameni, cum te poți asigura asigura că bifezi toate cerințele? Deși nu există nicio rețetă magică menită să te propulseze în topul preferințelor, iată câteva aspecte cărora dacă le acorzi importanță îți vor consolida credibilitatea în ochii recrutorilor.

 

Evită răspunsurile învățate pe dinafară

Una dintre cele mai neinspirate mișcări pentru credibilitatea ta este să memorezi răspunsurile la întrebările specifice unui interviu de angajare sau să cauți să spui doar ceea ce crezi că vor intervievatorii să audă. De fapt, în momentul în care aceștia aud răspunsuri care sună artificial sau aproape identice cu ale candidaților anteriori și lipsite de substanță, riști să le pierzi definitiv interesul. Și tocmai din acest motiv, specialistul în HR va încerca să pună întrebări la care nu se poate răspunde ușor. Iar candidații al căror discurs sună de parcă ar avea un scenariu în fața lor, nu prea au șanse de a trece mai departe de această etapă.

 

Mizează totuși pe câteva formule-cheie

Ai auzit vreodată vorbind pe cineva care emană instant credibilitate, prezență și autoritate și nici măcar nu ești sigur de ce sau cum o face? Ei bine, sunt șanse să folosească anumite expresii-cheie care te fac să-l percepi diferit – expresii pe care și tu le poți folosi într-un interviu de angajare. Mai jos sunt câteva dintre aceste expresii la care poți apela atunci când îți construiești răspunsurile și povestirile la un interviu de angajare. Pe măsură ce citești fiecare dintre următoarele fraze, ia în considerare următoarele lucruri: Poți folosi un exemplu pentru a ilustra în continuare expresia? Ai o poveste de spus despre frază? În ce context folosești expresia și funcționează contextul?

Iată formulele în cauză:

1. La ultima mea evaluare a performanței, managerul meu a menționat că am un talent pentru ________.

2. Fostul meu manager îmi spunea adesea că ________.

3. Am fost felicitat în trecut pentru că am respectat întotodeaua sau chiar am predat anumite lucruri înainte de deadline-uri.

4. Oamenii din echipa mea au menționat că am un talent pentru ________ și îmi dădeau întotdeauna sarcinile legate de asta.

5. Mi s-a spus că sunt genul de persoană care se simte foarte confortabil în preajma oamenilor.

Dacă poți să strecori unele dintre aceste fraze atunci când răspunzi la întrebări despre tine, poți, de multe ori, să îmbunătățești părerea cuiva despre tine și nu va fi conștient de ce sau cum ai făcut-o. Ține minte că, deși nu oferi dovezi fizice ale abilităților tale cu niciuna dintre aceste afirmații, îmbunătățești percepția persoanei despre tine, deoarece altcineva a observat ceva despre tine suficient de mult încât să menționeze acel aspect.

 

Onestitatea este cartea câștigătoare

Fii onest cu privire la ceea ce știi și ce nu știi. Ai auzit povești despre oameni care au susținut în CV-ul lor că pot face ceva sau au o anumită abilitate, dar când în practică au întâmpinat o problemă nu au avut soluții pentru rezolvarea acesteia? Nimeni nu vrea să se afle în acea situație dificilă. Indiferent cât de ciudat ar fi să recunoști că nu știi ceva, este mai bine decât să înflorești adevărul. Și, în plus, vei câștiga puncte la capitolul autenticitate. La urma urmei, dacă ești dispus să fii direct când vine vorba despre punctele slabe, cu siguranță spui adevărul despre toate celelalte. Dacă ești îngrijorat că nu pari suficient de informat într-un interviu, transformă-l într-un lucru pozitiv. Fii primul care amintește că nu ai experiență într-o anumită zonă și explică că ești dornic să depășești acest minus și să aprofundezi subiectul. Evidențiază situațiile anterioare în care ai dobândit noi abilități și ai ajuns să stăpânești un subiect de interes.

 

Arată că ești la curent cu modificările din domeniul tău

Schimbările survin în orice industrie. Indiferent de cât de priceput ești în domeniul tău, este important să fii mereu atent la tendințele care au un impact asupra sectorului în care activezi. Această atenție va arăta unui recruiter că ești pasionat de ce faci, dar și că te poți adapta la schimbări. Iată câteva modalități excelente de a afla lucruri noi despre industria ta, lucruri pe care le poți presăra ulterior și-n răspunsurile la un interviu de angajare:

  • Abonează-te la newsletter-ele publicațiilor din industrie.
  • Participă la evenimente și conferințe din industrie.
  • Verifică și conturile de social media ale companiilor și organizațiilor de top din domeniu.
  • Ascultă podcasturi legate de sectorul tău.

 

Dă dovadă de excelente abilități de ascultare și empatie

O parte importantă a construirii credibilității este capacitatea de a asculta activ și de a arăta empatie ascultătorului. Arată recrutorului că ești interesat în mod sincer de ceea ce are de spus și că-ți pasă de nevoile și preocupările sale. Întrebările bine puse și capacitatea de a răspunde în mod adecvat la preocupările specialistului în HR pot construi o legătură mai puternică și pot consolida încrederea acestuia în tine.

 

Și sunetul vocii tale este important pentru a-ți consolida credibilitatea

Tonul, volumul și ritmul vocii tale comunică persoanei din fața ta, cât de confortabil ești cu interviul și cât de multă încredere ai în ceea ce spui. Poate suna ca un sfat ciudat, dar o bună abordare ar fi să nu te concentrezi atât de mult asupra rezultatului, ci mai degrabă să te bucuri de experiență. Când ești relaxat și tratezi interviul ca pe orice altă conversație profesională, vocea ta va proiecta încredere în loc de anxietate. Iar asta te poate conduce la pasul următor.

 

Asigură-te că oferi referințe relevante pentru context

În momentele-cheie din timpul interviului, fă referire la cultura companiei, produsele, serviciile și liderii organizației, pentru a arăta că ești bine informat despre business. De exemplu, s-ar putea să vorbești despre un anumit produs la care ai lucrat la vechea companie și poți sublinia pe scurt că acest produs este de fapt asemănător cu produsul X, Y sau Z al potențialului angajator, ceea ce arată familiaritatea și afinitatea cu angajatorul. Companiile apreciază potrivirea culturală mai presus de multe alte calificări, așa că este vital să demonstrezi înțelegere și simpatie față de ea.

 

Tu ești unic. Nu încerca să joci rolul altcuiva la interviu pentru riști să-ți pierzi credibilitatea și să fii considerat nesincer. Iar dacă printr-un miracol primești slujba, colegii și managerii vor trebui să-ți vadă adevărata identitate, mai devreme sau mai târziu. Cu excepția cazului în care intenționezi să te prefaci pentru tot restul carierei… ceea ce sună cam obositor.

Deși poate fi intimidant să fii tu însuți la interviu, aceasta este singura modalitate prin care vei găsi un rol potrivit pentru tine. În prezent, pe platforma eJobs.ro ai peste 38.000 de variante de poziții deschise la care poți aplica. Iar printre acestea vei descoperi negreșit și una numai bună pentru tine!

 

Ți-a plăcut acest articol despre cum îți crești credibilitatea în ochii recrutorului la interviu? Citește și:

Cum să-ți organizezi task-urile înainte de vacanță

Care e structura echipei de succes

Spre ce joburi te poți îndrepta dacă ai o diplomă în comunicare

A fost util articolul? 7
credibilitateacredibilitatea la interviu
  • AvatarAlex zice

    Salutare,
    Destul de bune informațiile.
    Se pare că și aici, in Romania, incepe lumea sa caute seriozitate în joburi și procedura de angajare în comparație cu Germania și SUA.
    Mai rămâne ca angajatori sa aprecieze experiența și să fie serioși precum aceste indicii prețioase.

Leave a Reply