• 17 Feb. 2015
  • 2 min

Cum invatam si de la cine sa ne transformam visele in realitate.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Adrian Niculescu   http://www.facebook.com/adrianniculescucom http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu http://www.meetup.com/entrepreneursinromania Comunitate manageri, antreprenori si profesionisti http://www.feedforward.ro – Resurse pentru success   Am scris acest articol in timpul unui zbor cu avionul – […]

Adrian Niculescu

 

http://www.facebook.com/adrianniculescucom

http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu

http://www.meetup.com/entrepreneursinromania Comunitate manageri, antreprenori si profesionisti

http://www.feedforward.ro – Resurse pentru success

 

Am scris acest articol in timpul unui zbor cu avionul – este foarte productiv si creativ pentru mine sa scriu "la inaltime" si am ales continutul nu la intamplare ci dupa ce am vazut multe postari pe Facebook legate de acest subiect.

Exista in Romania si oriunde in lume o avalansa de tineri care ofera servicii, cursuri si traininguri legate de succes si dezvoltare personala si am vazut foarte multe comentarii negative la adresa acestui fenomen asa ca am simtit nevoia sa zic, pardon, scriu ceva. Ca sa incep cu inceputul eu unul invat de la cei care au experienta practica, "walk the walk" mai mult decat doar "talk the talk". Insa in acelasi timp traim o era interesanta, in care lucrurile se succed si sa intampla foarte repede si nu mai este relevant neaparat ceea ce ai invatat pana acum. Ce este relevant este cat de repede scapi de ceea ce ai invatat si nu mai este folositor si acumulezi cunostinte noi, actuale, care functioneaza.

Industria self help sau a dezvoltarii personale functioneaza pe acelasi principii pentru ca mecanismele care dirijeaza fiintele umane sunt aceleasi, schimbandu-se doar mediile de comunicare si abordarile.

Ca sa va dau un exemplu relevant: bursa a functionat dintotdeauna bazata pe doua triggere: lacomie si frica. Spuneti-mi de vreo tara sau etapa a dezvoltarii umanitatii in care nu au fost acestea prezente.

Si zau in era in care o corporatie se porneste cu 3 creiere si 5 computere varsta chiar nu mai are nici o relevanta. Chiar daca cel care prezinta un curs sau training are 19 ani, daca are experienta practica cu ceea ce ofera, I'm in.

Vorbim in dezvoltarea personala de asa numita "trezire", moment in care omul incepe sa traiasca altfel. Eu conosc o gramada de moguli in adevaratu sens al cuvantului care au lasat balta educatia conventionala si au invatat-o pe cea transformationala iar la 20 si putin de ani prezinta niste strategii viabile de ti-e mai mare dragul sa le asculti si sa le implementezi. Si poi este marketing-ul. Oamenii cumpara nu neaparat cel mai bun produs ci cel pe care, in urma comunicarii il percep ca pe cel mai bun produs.

Da, exista foarte multe cursuri fara substanta, inclusiv la noi pe piata dar care au un marketing foarte bun si vand. Problema nu este la cine le vinde ci la cine le cumpara. Arta copywriting-ului in dezvoltarea personala face ca atunci cand citesti o scrisoare de vanzare sa ti se declanseze anumite triggere interioare care sa-ti comunice faptul ca viata ta chiar va avea de castigat de pe urma acelui curs si daca nu-l vei achizitiona vei avea foarte mult de pierdut.

Aici insa intervine liberul arbitru. Nu te obliga nimeni sa cumperi ceea ce nu doresti sa cumperi si din fericire putem alege de la cine sa invatam cum sa avem o viata care merita traita si sa ne transformam visele in realitate.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply