• 10 Aug. 2009
  • 2 min

Cum sa fii eficient in cautarea unui job

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Loredana Vladareanu HART Human Resource Consulting www.hart.ro ; www.consiliereincariera.ro “Traversam vremuri interesante” ar spune cei optimisti si pozitivi. Vremuri in care invatam sa ne adaptam rapid […]

Loredana Vladareanu
HART Human Resource Consulting
www.hart.ro ;
www.consiliereincariera.ro

“Traversam vremuri interesante” ar spune cei optimisti si pozitivi. Vremuri in care invatam sa ne adaptam rapid la schimbari, la moduri noi de business si de abordarea rolului pe care il cunosteam atat de bine si care acum trebuie sa fie cu totul altfel pentru a avea o performanta cat de cat similara cu cea din perioadele anterioare.

Traversam vremuri in care, chiar daca esti un bun performer, conjunctura face ca abilitatile tale sa fie oarecum puse in umbra si rezultatele sa fie evaluate dupa noi indicatori. Sau, chiar daca excelezi in aria ta de expertiza, oricat de mare ar fi plusul de valoare, el poate fi puternic influentat de conditii conjuncturale total independente de vointa ta. Si astfel, poti avea surpriza de a fi nevoit sa iti cauti un alt loc de munca.

Sunt cateva reguli care fac aceasta cautare eficienta si iti pot atrage sanse reale de reusita:

1. Sursele: cu cat identifici si folosesti mai multe surse, cu atat poti avea rezultate mai rapide; aceste surse pot fi: site-urile de job-uri, companiile de recrutare, anunturile din presa scrisa, site-urile companiilor pe care le targetezi, recomandarile prietenilor, cunoscutilor.

{article-2899.gif}

2. Modul de aplicare – folosirea surselor enumerate nu trebuie sa fie separata, sau intr-o anumita ordine, ci concomitenta; de exemplu, daca observi un job interesant pe unul dintre site-urile de job-uri, poti aplica astfel:
– pe site-ul respectiv, dar CV-ul tau va fi unul dintre cele 400… 600… 900 de alte CV-uri;
– apoi pe site-ul companiei respective: majoritatea companiilor au o sectiune numita “Cariere” unde sunt postate job-urile vacante si poti fie aplica direct, downloadand CV-ul tau, fie iti sunt furnizate datele de contact la care poti trimite aplicatia ta;
– apoi, in cazul in care deja esti in baza de contacte a uneia sau mai multor companii de recrutare, poti contacta consultantul si discuta despre oportuintatea identificata de tine; daca respective companie de recrutare are contacte diverse, va putea sa te recomande direct catre compania identificata de tine.

3. Modul de compunere a CV-ului – s-a tot scris despre cum ar trebui sa arate un CV astfel incat el sa fie cat mai “user friendly” pentru oricine il citeste; dintre toate acestea, as vrea sa insist asupra celor mai importante:
– corectitudinea datelor din CV: mentionati numai date valide, complete, verificabile;
– complexitatea si lungimea: CV-ul trebuie sa fie sufficient de complex ca si nivel de informatii, fara a depasi maxim 3 pagini;
– datele de contact – verificati-le sa fie cat mai corecte si descifrabile.

4. Optimizarea CV-ului: in functie de job-ul targetat, iti poti alcatui mai multe tipuri de CV; de exemplu, daca aria ta de expertiza este atat pe zona de vanzari, cat si pe care de training, atunci poti avea 2 CV-uri cu continut similar, insa diferit ca si ordine de prezentare a responsabilitatilor (pentru job-uri de trainer enumera mai intai aspecte legate de tipurile de training, frecventa si complexitatea trainingurilor, etc., iar pentru job-uri de vanzari, vorbeste mai intai despre targete, cresteri de cifra de afaceri, dezvoltari de business etc.).

Se poate intampla, insa, sa nu gasesti suficient de multe job-uri vacante. Nu te ingrijora. Aceleasi surse si metode le poti utilize chiar si in aceasta situatie. Poti incepe prin alcatuirea unei liste de companii in care ti-ar placea sau ai dori sa lucrezi. Apoi, adauga in dreptul fiecarei companii tipul de pozitie care crezi ca ti s-ar potrivi. Continua cu cautarea pe site-ul companiei la sectiunea cariere. Chiar daca nu exista nici o pozitie vacanta, poti trimite CV-ul tau. Ideal ar fi ai o dresa de e-mail de la resurse umane. Poti compune un e-mail si o scrisoare de intentie adaptate si “personalizate” pentru fiecare companie in parte. Si nu in ultimul rand, poti contacta firmele de recrutare care te pot recomanda direct catre companiile targetate.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply