• 18 Apr. 2016
  • 3 min

CV de manager versus CV de antreprenor

manager versus antreprenor
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

I-am întrebat pe Remus Vișan, managing director al agenției de turism online Paravion, și pe Daniela Becheru, cofondator al retailerului de echipamente foto-video F64, cum ar arăta CV-urile lor dacă ar fi nevoiți să aplice, în prezent, pentru obținerea unui job.

CV-ul „ideal” în viziunea lui Remus Vișan, managing director la agenția de turism online Paravion, ar fi indicat să evite afirmații și opinii nesusținute, să fie personalizat pentru fiecare poziție dorită, să folosească cifre, să dovedească impactul candidatului în business și să pună accentul pe „acțiunile întreprinse”. „În CV-ul meu aș încerca, în primul rând, să fiu concis, să împachetez informația succint, fără prea multe detalii,  dar cu focus pe realizări. Mai exact, mi-aș exemplifica experiența cu decizii personale, nu prin descrierea responsabilităților legate de job. În plus, aș menționa doar acele decizii cu rezultate cuantificabile. Aș trece în CV și persoane de contact care mă pot recomanda sau chiar testimoniale din partea colegilor sau partenerilor de afaceri. CV-ul trebuie să obțină interviul, întâlnirea, nu job-ul respectiv”, afirmă Vișan.

Remus Vișan

Remus Vișan se implică în toate procesele de recrutare ale Paravion.

 

Spre deosebire de directorul general al Paravion, Daniela Becheru afirmă că dacă ar fi să aplice în prezent pentru job, ar încerca să trimită un CV cu care să se remarce, să fie original, structurat și să nu se încadreze în „tiparele cunoscute pe piața muncii”. „Odată ce văd foarte multe la fel, angajatorii încep să fie mult mai atenți la diferențe. Aș căuta să-l scot pe al meu în față, să-i aduc și să adaug ceea ce aș vrea să văd eu în CV-ul unui viitor angajat. Astfel, m-aş asigura că rămân în memoria angajatorului şi că îmi cresc şansele de reuşită”, susține Daniela Becheru.

F64 are trei sedii, toate în București, unde lucrează peste 130 de oameni. „Situaţia este de aşa natură încât la mine ajung doar CV-urile de top management. […] Revenind la CV, în general, analizez cu atenţie experienţa profesională, perioada de educaţie şi formare şi aptitudinile persoanei care aplică pentru un post. Este important și fostul loc de muncă, deoarece, de multe ori, poți încadra un viitor angajat într-un context și să intuiești ce aptitudini ar avea și ți-ar fi utile”, precizează Daniela Becheru.

Daniela Becheru

Danielei Becheru îi plac CV-urile ieșite din tipare.

 

Pe biroul lui Remus Vișan ajung CV-uri pentru toate pozițiile deschise în cadrul Paravion, însă doar cele pe care le selectează directorul de resurse umane al companiei. „Îmi place să stau de vorbă cu candidații, să-i cunosc, să aflu ce se mai întâmplă pe piață, dar, la sfârșit, îmi las managerii să ia decizia finală. De fiecare dată când recrutăm, e o oportunitate pentru mine și colegi să ne dăm seama cum ne mai vedem cu toții în cadrul organizației, dacă e nevoie de o schimbare sau dacă mecanismul funcționează fără fisură. Într-o analiză internă despre un candidat realizezi cum își privesc managerii atingerea rezultatelor, pe ce se bazează când lucrează cu echipa, dacă sunt optimiști sau nu. Recrutarea poate clarifica starea de spirit în cadrul organizației, e un barometru de încredere în brand, în business”, arată Vișan.

El este atras de date și dorește ca și toți cei care își trimit CV-urile la Paravion să-și prezinte experiențele de muncă anterioare prin intermediul cifrelor. „Dacă un candidat poate să-și prezinte experiența în cifre înseamnă că a dat atenție locului de muncă anterior, că era conectat la organizație. Așa procedez dacă vreau candidați cu experiență, dar, de multe ori, am pariat pe cei fără experiență, pe cei pe care i-am simțit că se pot îndrăgosti de brandul Paravion. Îmi plac cei care recunosc că nu știu, că greșesc. Dar mai mult îmi plac oamenii harnici. În ziua de azi, folosim termeni ca productivitate, eficiență, dedicare. Mie îmi place să zic despre o persoană că e harnică. Pentru că un om harnic e la fel, atât acasă, cât și la serviciu, așa că vei avea succes cu el”, mai spune Remus Vișan.

eJobs, cel mai mare site de recrutare online din România, a lansat campania „CV & Câştigi”. Campania vine în ajutorul candidaţilor cu cele mai bune 7 reguli pentru întocmirea unui CV relevant, atât pentru personalitatea şi pregătirea lor, cât si pentru aşteptările angajatorilor. Experienţa de peste 16 ani acumulată de eJobs în domeniul recrutării online se regăseşte în construcţia celor 7 reguli.

A fost util articolul? 1

Leave a Reply