În viața profesională, fiecare dintre noi se confruntă cu diverse provocări și obstacole, iar modul în care alegem să le confruntăm poate face diferența dintre succes și eșec.
Pentru a reuși în carieră, este important să ne alegem bătăliile isteț și să ne concentrăm resursele și energia acolo unde pot avea cel mai mare impact. În acest articol, vom explora de ce ar trebui să ne alegem bătăliile isteț la job și cum putem face mai concret acest lucru.
În orice domeniu, timpul și resursele sunt limitate și trebuie utilizate cu mare grijă. De aceea, este important să-ți concentrezi eforturile și resursele acolo unde pot avea cel mai mare impact. În loc să încerci să faci totul și să răspunzi la toate solicitările, ar trebui să te concentrezi pe acțiunile care vor aduce cele mai multe beneficii în termeni de productivitate, eficiență și performanță.
Pentru a-ți atinge obiectivele în carieră, trebuie să știi exact ce-ți dorești să realizezi și să te concentrezi asupra acestor țeluri. Atunci când îți alegi bătăliile isteț, te concentrezi pe obiectivele tale principale și te asiguri că toate acțiunile sunt îndreptate către realizarea acestora.
Succesul în carieră depinde de modul în care îți alegi bătăliile și îți concentrezi eforturile acolo unde pot avea cel mai mare impact. În loc să-ți risipești energia și resursele în încercarea de a bifa cât mai multe task-uri de pe listă, ar trebui să te concentrezi asupra obiectivelor majore și să-ți canalizezi resursele în direcțiile în care vor avea cel mai mare impact.
Suprasolicitarea este una dintre cele mai mari amenințări pentru productivitate și performanță în carieră. Atunci când încerci să faci totul, ești suprasolicitați și te simți copleșit de volumul mare de sarcini. Alegând bătăliile isteț, te axezi asupra acțiunilor care au cel mai mare impact și te protejezi de burnout.
Unele lucruri pur și simplu nu contează pe termen lung. Dacă te gândești la ceea ce contează peste 5, 10, chiar 20 de ani de acum înainte, este evident că multe dintre lucrurile pentru care ne îngrijorăm sunt mici și ar trebui să ne concentrăm în schimb asupra lucrurilor importante atât în viața profesională, cât și în ce personală.
Iar pentru a te asigura că duci doar bătăliile care contează cu adevărat (și că o faci cu intențiile corecte), pune-ți următoarele întrebări înainte de a alege să te implici într-o luptă.
Nu veți fi cei mai buni prieteni cu toți cei cu care lucrați. De fapt, s-ar putea să existe câțiva colegi de lucru care nu-ți plac. Dar când amesteci responsabilitățile profesionale cu sentimentele tale personale, ești mult mai tentat să te implici în diverse bătălii. Trebuie să faci un pas înapoi și să-ți evaluezi intențiile: Nu credeam în ideea la care m-am opus? Sau mă certam de dragul de a-i dovedi că se înșela? Odată ce te uiți la motivațiile din spatele bătăliilor tale, poți constata că uneori sunt personale și nu mereu raționale.
Aruncă o privire suficient de atentă și, cu siguranță, vei descoperi lucruri care nu-ți plac la compania din care faci parte. Poate crezi că un proces trebuie să fie mai eficient, un anumit program ar trebui să aibă funcționalități diferite sau managementul trebuie să abordeze un stil de conducere diferit. Fără o dorință de a ajuta, de a oferi soluții și de a ajuta la implementarea lor, implicarea în diverse bătălii profesionale pare doar o sesiune de enumerare a nemulțumirilor. Același lucru este valabil și atunci când contracarezi una dintre ideile colegului tău de muncă. Ai pregătită o sugestie despre cum să modifici propunerea de pe masă? Fără o contrapropunere bine gândită, o replică de genul „Nu cred că asta va funcționa” nu ajută pe nimeni.
Există cu siguranță câteva bătălii pe care ar trebui să le urmezi, dar descoperind cum să treci eficient prin cele care nu sunt atât de valoroase, vei avea mai multă energie pentru a te concentra asupra luptelor care contează cu adevărat. Iar dacă simți că la locul curent de muncă ideile nu-ți sunt ascultate și fiecare bătălie este din start pierdută poate ar fi cazul să aplici la un alt job! Soluții există!
Cum impresionezi cu CV-ul tău fără a-ți înfrumuseța experiența
Ești o persoană comunicativă? Iată 5 meserii care ți s-ar potrivi!