Atunci când avem o viață personală fericită ne vine parcă mult mai ușor să abordăm anumite provocări la locul de muncă.
Și tot așa, o viață profesională împlinită înseamnă mai puțin stres și mai puține griji pe care să le ducem acasă.
Pentru a obține acest echilibru multrâvnit între cele două medii trebuie să punem în aplicare competențele, pasiunile la job, dar și să punem suflet în relațiile pe care le construim atât în carieră, cât și pe plan personal. De asemenea, e important să ne stabilim câteva limite pe care să nu le depășim decât în situații de maximă necesitate.
Timpul liber este esențial. Este important să ne acordăm timp în fiecare zi pentru activitățile ce ne fac plăcere și care ne relaxează după o zi de muncă. Poate fi vorba despre lectură, o simplă plimbare, un antrenament la sala de fitness sau chiar o baie caldă.
Timpul dedicat hobby-urilor și destinderii totale este important, iar faptul că ne petrecem weekend-ul departe de problemele profesionale, ne ajută să scădem nivelul de stres acumulat de-a lungul săptămânii și ne încarcă bateriile.
Renunță la activitățile inutile. O altă cauză a haosului din jurul nostru este investirea timpului și energiei în activități inutile, care nu adaugă valoare vieții noastre pe niciun plan.
Izolează problemele de la locul de muncă. Este indicat să ne detașăm de problemele de la job. În anul 2021, când tehnologia ne permite conexiunea rapidă cu oricine și de oriunde, granița dintre serviciu și viața privată poate dispărea cu ușurință.
În contextul pandemiei, tot mai multe companii au introdus conceptul de work from home. Știm cu toții că lucratul de acasă are atât avantaje, cât și dezavantaje. Deși, pare ideal să lucrezi de acasă, acest lucru poate ajunge să ne acapareze întreaga zi, atenția fiind împărțită între mai multe sarcini, iar problemele legate de job se pot prelungi până la ceas de seară. De aceea, sunt atât de importante aceste limite care trebuie clar definite.
Așadar, nu ne rămâne decât să conștientizăm contextul și să facem în așa fel încât să obținem rezultate maxime de la fiecare dintre cele două zone ale vieții, în funcție de dorințe și priorități.
În cadrul companiei Vitacom punem accentul pe relaționarea cu colegii prin diferite evenimente interne, externe sau training-uri. Acestea au fost organizate în special pentru a trata și îmbunătăți relația dintre colegi.
În ceea ce privește balanța dintre viața profesională și cea personală, cu toții ne dorim să finalizăm activitățile la sfârșitul zilei, să ne încadrăm în programul de lucru, însă, acest lucru este posibil doar cu multă atenție și concentrare.
Adesea suntem distrași și, în general, statisticile spun că oamenii se apucă mai greu de task-urile dificile, însă, este vital să le pornească și să nu procrastineze. Dacă se tot amână, atunci, cu siguranță, lucrurile nu vor funcționa.
De ce să ții cont când aplici simultan la mai multe joburi
Domenii de activitate ce vor scoate la bătaie cele mai multe joburi în 2021