• 30 Nov. 2018
  • 2 min

Ești în cultura organizațională potrivită?

cultura organizationala

Cât de importantă crezi că este cultura organizationala din compania în care urmează să te angajezi? Ce să faci atunci când nu te potrivești cu oamenii și valorile lor? La aceste întrebări am încercat să găsim răspunsurile și să te ajutăm să iei decizii corecte atunci când ești în fața deciziei de a accepta un job sau de a continua căutarea.

Ce este, de fapt, cultura organizațională dintr-o companie?

Locul de muncă este acolo unde găsești oameni care împărtășesc aceleași valori cu tine, unde există o direcție strategică, dar și o atitutine potrivită față de angajați și clienți. Aceasta e varianta ideală, în care o companie are o cultură organizațională sănătoasă.

Nu ar trebui însă să confunzi cultura organizațională cu climatul din companie, sunt lucruri destul de diferite. Spre exemplu, climatul reprezintă ceea ce poți vedea, adică tehnologiile, instrumentele utilizate și procesele de lucru. În vreme ce cultura reprezintă valorile precum: încrederea,  respectul.

Cum să afli cum e cultura din companie până să te angajezi?

Lucrurile sunt mai simple decât crezi, căci există deja diverse platforme online care îți oferă informații despre mediul de lucru, echipa, managerii din diverse companii. Insigt-uri valoroase poți afla și de la prietenii care lucrează în compania respectivă. Nu în ultimul rând, poți apela la managerul de resurse umane sau la persoana care te-a recrutat,  aceasta îți va răspunde la toate întrebările legate de echipă, mediul de lucru sau direcția strategică a companiei.

 

Ce poți să faci dacă nu te potrivești culturii organizaționale?

Chiar dacă simți că nu ești pe aceeași lungime de undă cu restul echipei sau ai un alt mod de a lucra sau a comunica, asta nu înseamnă că trebuie să părăsești compania. 

Uite ce poți să faci în acest caz!

Întâi de toate încearcă să identifici problema. Să vezi ce te face nesigur de noul angajator și care erau așteptările tale atunci când te-ai angajat. Astfel, îți poți da seama dacă doar te sperie noul mod de lucru sau chiar nu te potrivești cu noul angajator.

Ulterior, încearcă să faci ceva în sensul acesta. Poți să începi prin a-ți cunoaște colegii de echipă sau colegii din alte departamente conexe. Bucură-te de fiecare discuție cu ei pentru a afla lucruri noi pe care le poți folosi și în munca ta.

O altă soluție este să discuți cu managerul tău despre cum te simți la job. Îi poți cere și oferi feedback despre cum te descurci cu responsabilitățile. Important este să fii sincer și să spui lucrurilor pe nume.

Oferă-ți timp atât ție, cât și companiei, iar dacă nu reușești să te adaptezi și chiar îți dorești o schimbare, atunci intră pe eJobs.ro și aplică la jobul potrivit pentru tine!

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Șase tehnici pentru gestionarea conflictelor la birou

Cum să faci un plan 30-60-90 pentru perioada de probă

Șapte semne că jobul pe care îl ai nu te (mai) mulțumește

A fost util articolul? 8
cultură organizaționalăechipa

Leave a Reply