• 7 Mar. 2013
  • 3 min

Incepe cu un job si construieste-ti o cariera

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

www.institutuldemarketing.ro Un articol scris in exclusivitate pentru eJobs de Eduard Stancu De obicei primul job nu ti-l alegi ci te alege el pe tine. Asta nu […]

www.institutuldemarketing.ro

Un articol scris in exclusivitate pentru eJobs de Eduard Stancu

De obicei primul job nu ti-l alegi ci te alege el pe tine. Asta nu e grav deoarece chiar daca nu este direct legat de ceea ce vrei tu sa faci, primul job o sa-ti dea posibilitatea sa intelegi ce inseamna sa fii angajat, sa interactionezi cu colegi, sefi sau chiar subalterni. Asta daca vei avea norocul sa ajungi direct un mic sefulet fara sa ai o experienta in prealabil. Important este ca tu sa-ti vezi de drumul tau, sa inveti mereu cate ceva de la cei din jurul tau si sa-ti cauti in continuare o slujba in domeniul in care vrei sa faci cariera pe termen lung. CV-ul tau trebuie sa fie permanent pe website-urile de job-uri, completat la zi cu cele mai noi experiente si abilitati pe care le-ai obtinut.

Un lucru important pentru un angajator este entuziasmul. Nimeni nu angajeaza acrituri, plictisiti sau deprimati. De fapt, pentru primele slujbe, acesta este lucru cel mai important. Pentru pozitiile in care nu se cere experienta, nimeni nu o sa se astepte ca tu sa muti muntii din loc sau sa ai abilitati si cunostinte profesionale foarte ridicate. Dar toti angajatorii vor vrea sa vada la tine dorinta de a invata rapid si de a face lucrurile sa mearga. In plus, comportamentul tau ii va influenta pozitiv si pe ceilalti din jurul tau. Aceste lucruri tin mai mult de personalitatea ta si sunt cautate de responsabilul HR deoarece sunt indicii despre modul tau de a interactiona cu cei din jur. Asa ca, nu uita de fiecare data sa adaugi ceva in CV si la sectiunile de hobby. Chiar lucruri care par simple si neimportante,important este sa fie adevarate. Poate iti place sa gatesti sisa faci prajituri, faci cursuri de ikebana, esti voluntar intr-un ONG sau participi la proiecte culturale. Desi par lucruri care nu intereseaza pe nimeni altcineva, totusi, acestea pot spune ceva despre tine si calitatile tale: curiozitate, simtul responsabilitatii, perseverenta.

Specializeaza-te! Mai ales daca esti la inceput. In momentul de fata fiecare domeniul de activitate are o complexitate care implica ani de zile pentru intelegerea sa. Asa ca, cel mai bine este sa incepi de la un “capat”. De exemplu, daca te intereseaza marketingul, poti sa alegi sa incepi cu o specializare in marketing digital – un domeniu nou care este deja la mare cautare.

Alt lucru important este pregatirea teoretica si un plan clar de evolutie in care sa-ti stabilesti etape pe care sa le urmezi, constiincios, pas cu pas. CV-ul tau trebuie sa contina “borne” clare ale acestui plan de pregatire. Un exemplu poate fi un curs de perfectionare sau o diploma in domeniul respectiv. In prezent, in ceea mai mare parte, profesiile si-au organizat, la nivel international, centre de excelenta si standard cum ar fi ACCA si CFA in finante sau CIM, CAM in marketing si comunicare. Aceste centre organizeaza examene si elaboreaza programe si in cele din urma acorda diplome care consacra un standard in profesie. Din acest motiv, e bine sa ai in vedere aceste examene si certificari.

Pentru o cariera in marketing, poti sa incepi cu un “Certificat Introductiv”, urmand ca in timp sa muncesti sa ajungi la “Diploma Profesionala in Marketing” si sa evoluezi cu telul de a ajunge in final la cel mai inalta recunoastere, aceea de Chartered Marketer. Acest lucru te va ajuta in intelegerea tendintelor pe plan international si datorita faptului ca sunt certificari profesionale, adica se bazeaza pe experienta practica si aplicabilitate directa si o sa-ti permita sa intelegi mult mai rapid secretele profesiei. Faptul ca sunt acreditari internationale nu trebuie sa te sperie ba chiar as spune ca trebuie sa te incite. Pana la urma suntem europeni si putem profesa la egalitate cu ceilalti.

Ia in calcul posibilitatea ca firma unde esti angajat sa-ti plateasca aceste cursuri. Pe langa suportul material, trebuie sa stii ca, astfel, tu devii un activ important al companiei si aceasta va avea mult mai mare grija de tine si de evolutia ta. In general marile companii au bugete pentru formarea de personal asa ca o intrebare catre HR sau seful care se ocupa de asemenea probleme nu deranjeaza pe nimeni.

Toate aceste lucruri facute cu rabdare te vor ajuta sa acumulezi o baza solida de cunostinte si iti vor deschide posibilitatea unei cariere de succes in domeniul ales de tine. Cum spuneau chinezii: “O calatorie de o mie de mile incepe cu primul pas”. Succes!

Un material redactat in exclusivitate pentru Ejobs de Eduard Stancu.

Eduard Stancu este consultant de marketing la More Marketing Solutions si cofondator al Institutului de Marketing din Bucuresti. Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare.

Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro

A fost util articolul? 3

Leave a Reply