• 12 Oct. 2020
  • 3 min

Cum obții primul job în marketing dacă nu ai experiență

Cum obții primul job în marketing dacă nu ai experiență

„Sunt student la marketing dar n-am nicio șansă să lucrez pentru că n-am experiență! “ este o propoziție des auzită de la tinerii care vor să facă o carieră în acest domeniu. Dacă și tu te numeri printre ei, atunci îți prezentăm câteva soluții prin care te poți asigura că vei reuși chiar și în această perioadă în care concurența pentru un loc de muncă este ridicată. 

1. Fă un stagiu serios de practică în marketing!

Nu te grăbi să te arunci în orice job temporar însă urmărește activ oportunitățile de practică sau internship. Practica din timpul facultății reprezintă modalitatea prin care mulți colegi se angajează încă din timpul studenției. Pregătește-te să concurezi serios pentru aceste oportunități. Dincolo de sprijinul pe care îl acordă cu aceste programe, angajatorii caută astfel tinere talente cărora le vor oferi ulterior șansa de a avea joburi full time. În plus, există destule alte variante de a găsi un stagiu de practică, în caz că facultatea în care înveți nu-ți oferă unul.

Trebuie doar să ai răbdare, să cauți și să probezi toate variantele: rude, cunoștinte, prieteni sau, pur și simplu, să încerci o candidatură spontană. Aceasta din urmă presupune că vei contacta direct compania cu o propunere de stagiu de practică, printr-o scrisoare sau un e-mail. E important, însă, să vii cu un plan concret de lucru sau chiar rezultate pentru companie și să încerci să dai dovadă de cât mai multă autonomie. Fii conștient că aceste organizații au agenda lor deja încărcată și cele mai multe resping aceste propuneri din lipsă de timp, nu din rea voință. Mai există și companii foarte atente la problema confidențialității, așa că trebuie să ai în vedere și acest aspect.

 

2. Urmărește blogurile, site-urile de profil și rețelele de socializare ale experților în marketing

Ține pasul cu ceea ce raportează și testează liderii din industrie în propriile campanii de marketing. Poți să-i urmărești pe rețelele de socializare, să te abonezi la newsletterele diverselor publicații sau să citești articolele deja existente. Urmărind acești experți, poți afla tendințele pe care le observă sau noile campanii pe care le lansează. Mulți experți publică, de asemenea, studii de caz bazate pe branduri reale și rezultate propriu-zise ale campaniilor de marketing, iar acestea îți pot oferi informații detaliate despre strategii și cele mai bune practici.

Pe măsură ce cunoști jucătorii principali de pe piață, vei putea identifica persoanele și companiile pentru care ai vrea să lucrezi și ariile din marketing care te atrag cu adevărat și în cadrul cărora ți-ar plăcea să te specializezi. Poți utiliza aceste informații mai târziu în interviuri, pentru a le arăta recrutorilor și managerilor că ești cu ochii pe tendințele din industrie. Astfel îți demonstrezi entuziasmul și pasiunea pentru rol și te poți diferenția de alți candidați fără experiență care concurează pentru o poziție.

 

3. Lucrează la brandul personal!

Brandul personal se construiește, se menține și include tot ceea ce faci la facultate sau în timpul liber: concursuri, activități extracurriculare, hobby-uri. Însă în crearea lui nu trebuie să-ți inventezi un personaj atractiv pentru angajatori, ci doar să ai grijă ce faci și cum te manifești în social media și pe bloguri. Atenție și la adresa de mail cu care aplici pentru diverse joburi! Evită adresele de mail jucăușe de genul [email protected] sau [email protected] și dacă nu ai deja una simplă, doar cu numele și prenumele tău, atunci ar fi cazul să-ți faci. Fii serios și responsabil în căutarile tale. Adaptează-ți CV-ul pozițiilor la care aplici, iar dacă ești selectat pentru interviu, caută să te prezinți cât mai bine pregătit.

 

4. Caută cu atenție un job de start

Puțină lume are șansa de a lucra direct în marketing, advertising și comunicare. Cei mai mulți încep într-un domeniu conex și, de cele mai multe ori, pe o poziție sub nivelul lor de pregătire. Nu înseamnă că o să rămâi acolo toată viața și nici că nu vei fi expus din plin la probleme de marketing. Chiar dacă împarți pliante, faci hosting la evenimente, lucrezi într-un call center, dar nu scrie încă nimic care se leagă direct de marketing pe cartea ta de vizită, nu înseamnă că nu acumulezi o valoroasă experiență în domeniu dacă ești cu adevărat serios și interesat să progresezi. N-o să poți planifica, pune în practică și evalua eficient o campanie BTL ca manager sau coordonator până când n-ai luat parte cu adevărat la una sau dacă nu-ți dai seama câte materiale se pot distribui eficient într-o oră de către o persoană, de exemplu. O să poți întelege care sunt cauzele eșecului sau risipei de resurse în campanii de acest fel.

Nu e foarte ușor să lucrezi și nici să pătrunzi, ca începător, în domeniul marketing-ului. Concurența este mare, însă este întotdeauna loc pentru tineri entuziaști, serioși și pasionați de ceea ce vor să facă. Mai ales datorită exploziei noilor tehnologii, pentru care poți să ai nu numai îndemânare, dar și talent înnăscut. Pe ejobs.ro găsești în prezent peste 1000 de joburi în marketing, atât pentru candidați entry-level, cât și pentru persoane fără experiență. E șansa ta să-ți faci debutul în carieră!

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și: 

Statistici optimiste: cu 25% mai multe joburi în septembrie ca-n august

Cum să-ți negociezi salariul potrivit în pandemie

 

A fost util articolul? 2
job marketingprimul job

Leave a Reply