• 16 Nov. 2020
  • 2 min

Cum îți antrenezi perseverența atunci când ești în căutarea unui job

perseverenta

Atunci când te afli în căutarea unui loc de muncă se poate să ai de înfruntat multe provocări: recrutorul nu ți-a vizualizat CV-ul, invitațiile la interviu întârzie să apară, nu treci în etapa finală a procesului de recrutare sau dacă acest lucru se întâmplă, totuși nu obții jobul mult dorit.

Toate aceste situații se pot derula pe măsură ce dorința ta de a-ți schimba angajatorul actual sau pur și simplu de a-ți găsi un job este din ce în ce mai mare. În astfel de momente nivelul tău de motivație poate fi din ce în ce mai scăzut și-ți va fi din ce în ce mai dificil să perseverezi. Însă, perseverenta este unul dintre principalele ingrediente de care ai nevoie ca să reușești să îți atingi obiectivele.

 

Cele mai eficiente metode prin care îți poți menține perseverenta atunci când îți cauți job

 

Rămâi concentrat pe obiectiv

Acest lucru te va ajuta să găsești soluții mai rapid atunci când ai parte de provocări. Uneori, drumul către mai bine poate fi inconfortabil, însă îți recomand să te gândești la bucuria și mulțumirea ce vor veni odată cu reușita. Îți poți pune imaginația la contribuție pentru a-ți crea cele mai interesante perspective asupra succesului.

 

Fii deschis la feedback

Spre exemplu, poate fi mai mult decât util să ceri păreri despre CV-ul tău oamenilor din cercul tău profesional sau personal. Analizează toate feedback-urile pe care le primești cu obiectivitate și aplică acele informații pe care le consideri utile.

 

Nu te opri din a face îmbunătățiri 

Tocmai ai fost la un interviu? Așteaptă câteva ore și apoi analizează ce ai fi putut face mai bine în abordarea discuției cu angajatorul. Poate că nu ai menționat o informație pe care o consideri relevantă: ai posibilitatea să revii cu un e-mail sau cu un apel telefonic și să comunici acest lucru. Și, cu siguranță, este util ca la viitoarele interviuri să creezi contextul necesar, astfel încât să prezinți toate detaliile importante.

 

Evită să exagerezi lucrurile

În situații dificile poți crede că doar tu te afli într-un astfel de context, că nu ești suficient de norocos, că succesul este doar de partea unor persoane, că așa va fi tot timpul, ș.a.m.d. Este realist și constructiv să admiți că situația nu este chiar cea mai plăcută, dar să te concentrezi pe găsirea soluțiilor.

Dacă vei alimenta perspective negative, cum sunt cele din exemplul de mai sus, îți va fi cu atât mai dificil să-ți atingi obiectivul.

 

Amintește-ți situațiile în care ai reușit

Cu siguranță ai mai avut parte de provocări în facultate sau pe parcursul traseului profesional. Gândește-te la astfel de situații și stabilește ce anume te-a ajutat să le gestionezi cu succes. Îți poți da seama că abilitățile tale de comunicare au fost cheia succesului sau faptul că ai fost foarte determinat să-ți atingi obiectivul. Aplică aceste lucruri și acum, și, cu siguranță, vei fi mai motivat să perseverezi!

Uneori, ne este dificil să ne păstrăm răbdarea, motivația, determinarea și să perseverăm. Astfel de situații se întâmplă multor altor oameni, iar rezultatul final depinde de măsura în care reușim să acționăm și să continuăm demersul pe care l-am început.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Întreabă recrutorul: cum să cer feedback după interviu?

Cum se gestionează eșecul după un interviu de angajare

15 abilități pe care recrutorii le vor aprecia

A fost util articolul? 0

Leave a Reply