Având în vedere că în ultimii aproape doi ani o bună parte dintre noi a lucrat mai mult de acasă poate te ajută să descoperi și câteva aspecte despre felul în care decurge procesul de onboarding la distanță.
În plus, ți-am pregătit și câteva idei pentru a descoperi ce trebuie să faci tu ca procesul de onboarding să decurgă cât mai bine posibil.
Află ce documente ți-au fost solicitate de către companie pentru prima ta zi de lucru în noul tău job. Centralizează-ți într-un folder toate aceste documente astfel încât să le poți distribui fără dificultate la momentul potrivit omului de resurse umane sau managerului tău direct.
Este important să te asiguri că echipamentul de lucru (laptop, telefon, stick etc.) este funcțional. Orice lucru care îți stârnește bănuieli că nu funcționează tocmai optim este bine să-l împărtașești cu departamentul care ți-a oferit echipamentul pentru a putea consulta și eventual remedia potențiala problemă.
Dacă jobul tău se desfășoară 100% remote cel mai probabil o să folosești aplicații precum Microsoft Teams, Zoom, Skype etc. pentru a putea susține întâlnirile video inter și extra departamentale. Nu te îngrijora, o să ți se ofere un user, parolă și implicit acces la astfel de platforme video-audio, iar acestea sunt intuitive.
Multe dintre notițe, obiective, descrieri de joburi, rezumate ale întâlnirilor online, note informative etc., vor fi transmise prin WhatsApp, e-mail, platformele menționate la punctul 3 cât si prin alte canale similare. Ai grijă să-ți organizezi foarte bine fișierele în laptop, tabletă, telefon, astfel încât să nu riști să te încurci în ele. Prin intermediul onboarding-ului online crește foarte mult numărul documentelor centralizate în fișiere tip Word, Power Point, Excel, Access ș.a.m.d.
În comparație cu training-ul fizic, fața în față, training-ul online poate dura mai mult întrucât este posibil să nu primești în timp real răspuns la toate întrebările tale – asta și din cauza faptului că se programează foarte multe meeting-uri online sau, pe de alta parte, pot să intervină probleme de conexiune. Cineva ar putea să nu aibă cel mai bun semnal, să „pice” netul, sunetul să nu fie de cea mai bună calitate etc.
Chiar dacă uneori din cauza timpului limitat sau conexiunii slabe pe durata unui meeting online ești puțin confuz, notează-ți aceste confuzii și încearcă apoi să vorbești la telefon cu persoana responsabilă de training-ul tău. Adresează-i nelămuririle tale sau, mai mult, poți trimite un e-mail cu informațiile care ți se par inexacte.
Creativitatea contează foarte mult în procesul de onboarding de la distanță în sensul în care trebuie să te gândești că poți apela la o varietate de soluții (fie telefonic, online, prin mesaje, prin curieri ș.a.m.d.) pentru a-ți clarifica sau puncta un anumit aspect profesional. Dezbaterile online pot, de asemenea, să nască idei foarte bune cu privire la îmbunătațirea unei activități profesionale sau rezolvarea unei sarcini de serviciu care ridică probleme.
Secretul pentru a atrage joburi de top
5 motive pentru care merită să aplici la un job și în decembrie