Roxana Carp are 24 de ani, a absolvit Facultatea de Comert si un master din cadrul Academiei de Studii Economice si de aproape un an ocupa […]
Roxana Carp are 24 de ani, a absolvit Facultatea de Comert si un master din cadrul Academiei de Studii Economice si de aproape un an ocupa pozitia de EMEA Promotions Specialist la o companie multinationala.
Roxana, cum ai reusit sa ocupi aceasta pozitie?
Din al doilea an de facultate am inceput sa fac intership-uri, insa primul job adevarat a fost la Forza Rossa, m-am angajat ca asistent manager pe marketing, dar fiind o firma mica am avut si activitati ce tin de domeniul financiar, nu doar pe marketing. Dupa aproape un an de zile am ocupat pozitia de Pricing Support Executive, apoi am aplicat pentru pozitia de EMEA Promotions Specialist, am sustinut cateva interviuri si am fost selectata sa ocupt aceasta pozitie.
Ce a presupus pozitia de Pricing Support si cum a fost trecerea pe o noua pozitie in cadrul aceleiasi companii?
Din pozitia de Pricing Support eram responsabila de Marea Britanie si Irlanda. Am colaborat cu echipele de vanzari din cele doua tari si i-am ajutat cu activitati precum mentinerea relatiei cu partenerii, evidenta vanzarilor si rapoarte aferente astfel incat oamenii din vanzari sa petreaca foarte putin timp la birou, si, in acelasi timp, am lucrat la oferta de produse.
Dupa un an de zile am simtit ca trebuie sa fac o schimbare si ca sunt pregatita sa trec la urmatorul nivel. Perioada a coincis cu deschiderea pozitiei EMEA Promotions Specialist; supervizer-ul meu mi-a spus despre ce este vorba si cu accord lui m-am hotarat sa aplic, apoi au urmat o serie de interviuri si am luat jobul.
A fost mai dificil la inceput, pentru ca pana atunci luam contact, de cele mai multe ori, doar cu oamenii de vanzari, insa din noua pozitie a trebuit sa comunic cu managerii la nivelul tarilor ce fac parte din EMEA (Europe, Middle East, Africa). A fost o provocare pentru ca a trebuit sa le castig increderea si sa imi dau seama cum pot comunica eficient cu fiecare. Am constientizat ca trebuie sa fiu foarte bine documentata si sa stiu foarte bine ce fac mai ales in momentul in care unul dintre manageri ma intreba de fiecare data daca sunt sigura ca este corect ce spun; la inceput ma intimida si ma facea sa fiu nesigura, apoi mi-am dat seama ca prin munca multa pot fi sigura pe mine ca furnizez ceea ce trebuie.
Ce face un EMEA Promotions Specialist?
Creeaza promotii. Ma ocup de promotii ce ajung in toata Europa, Orientul Mijlociu si Africa, stabilesc conditiile acestora, nivelul de pret la care putem vinde apoi prezint beneficiile ofertei tuturor managerilor si astept aprobarile pentru a putea parcurge pasii premergatori implementarii promotiilor.
Ce calitati crezi ca trebuie sa aiba o persoana ca sa ocupe o pozitie asemanatoare cu a ta?
Este important sa nu se lase intimidat, sa poata fi capabil sa vorbeasca cu manager si sa isi argumenteze opiniile, sa fie ambitios si sa poata lucra atat in echipa cat si singur.
Ai aplicat o strategie pentru a gasit acest job?
In momentul in care m-am decis ca vreau sa lucrez in aceasta companie am inceput sa aplic pe platformele de recrutare on-line, pe site-ul companiei, apoi am contactat o firma de recrutare, le-am trimis cv-ul si le-am spus pentru cine imi doresc sa lucrez. Cei de la firma de recrutare m-au chemat la un interviu, am sustinut teste de limba engleza si de perspicacitate si apoi m-au recomandat companiei. In final am sustinut interviuri cu cei din companie si am fost acceptata.
Care a fost cea mai dificila proba pe care ai sustinut-o pentru a obtine un job?
A trebuit sa fac o prezentare in care sa specific fiecare pas din organizarea unui anumit eveniment. La momentul respectiv mi s-a parut o proba foarte grea, nu am luat jobul pentru ca nu aveam exeprienta in acest domeniu, dar dupa ce am capatat exeprienta mi-am dat seama ca nici eu nu mi-as fi acordat acel job.
Pe perioada studiilor ai avut si un job. Cum ai reusit sa impaci studiile cu jobul?
Atunci cand lucrezi pe timpul facultatii trebuie sa iti asumi riscul ca este posibil sa nu obtii intotdeauna cele mai bune note la examene pentru ca oricat de mult te-ai pregati, la nota finala conteaza si prezenta la cursuri. Insa daca ar fi sa dau timpul inapoi as face intershipuri din primul an de facultate, pentru ca ele mi-au oferit posibilitatea sa cunosc domenii si oameni diferiti de la care am avut de invatat foarte multe lucruri. Cred ca cu cat incepi mai devreme, cu atat reusesti sa fii mereu cu un pas in fata.
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Georgiana Ene, Institutul de Marketing.
Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro.