• 6 May. 2021
  • 4 min

Ai curajul de a-ți face tranziția la birou mai ușoară?

revenire

După un an de remote work care a adus atât beneficiul de a lucra din confortul casei și de a te bucura de timpul în familie, cât și sentimente de singurătate și distanțare față de echipă, acum perspectivele de revenire la o viață normală sunt tot mai optimiste.

Revenirea la birou te poate pune în dificultate, mai ales după o perioadă în care ai stat departe de colegi și de zgomotul caracteristic biroului. Nu ai mai trecut printr-o experiență asemănătoare, așa că ne-am gândit că ar fi util un ghid de readaptare la viața de la birou. Pentru ca tu să ai curajul de a face o schimbare care să-ți dea și o dispoziție bună.

Cele mai noi știri arată intenția Guvernului de a relaxa de la 1 iunie, măsurile impuse până acum pe fondul pandemiei, odată ce gradul de imunizare al populației va crește. De asemenea, există și o propunere care va fi discutată de comitetul interministerial de a se renunța la măști în birourile în care toate persoanele sunt vaccinate. Și aceste măsuri îți vor permite să revii și la birou și să-ți reiei viața activă. Dar bucuria de moment poate fi înlocuită de multe semne de întrebare și chiar de ezitare.

Analizează ce stil de lucru ți se potrivește înainte de o revenire la birou

Ai avut un an să te adaptezi la lucrul de acasă. Acest remote continuu parcă a fost prea mult decât ți-ai fi imaginat și mult mai copleșitor față de un remote work obișnuit. Și probabil că ai nevoie de un reset. 

Dar și întoarcerea la birou va presupune adaptarea la un loc de muncă care nu va mai fi la fel ca înainte. În tot acest timp, au plecat sau au venit colegi noi, va fi nevoie să respecți regulile de sănătate și securitate în muncă, dar și cele de distanțare.

În plus, te întrebi: voi fi în siguranță călătorind în mijloacele de transport în comun? Mă pot readapta la viața cu mult zgomot de la birou? Voi putea să respect toate regulile de la birou?

Chiar și atunci când ai mult entuziasm față de o revenire la normal este firesc să simți și anxietate față de ceea ce înseamnă viața la birou și drumul către și de la birou. Contează să nu te judeci, ci mai degrabă să conștientizezi sentimentele tale. Să le înțelegi și să le accepți. Apoi gândește-te ce poți face pentru a-ți fi mai bine.

Începe cu un scurt chestionar: 

  • Cât de productiv sunt când lucrez de acasă?
  • Ce factori îmi distrag atenția acasă? Ce impact au acești factori asupra productivății mele?
  • Sunt mai eficient la birou?
  • Pot funcționa mai bine când socializez fizic cu colegii sau îmi este bine la distanță?
  • Ce beneficii am acasă și nu pot renunța la ele?


Astfel îți poți da seama ce stil de lucru ți se potrivește: de la birou, hibrid (și de la birou, dar și de acasă) sau complet remote. În funcție de concluziile tale, discută cu managerul tău.

13% dintre angajați spun că nu ar lucra niciodată din biroul angajatorului, în timp ce 14% spun că ar face asta rareori.12% spun că și-ar dori să lucreze întotdeauna de la birou, iar 27% – de obicei. 34% dintre angajați preferă varianta de mijloc, și de acasă, dar și de la birou, arată un studiu Future Forum by Slack, la care au participat 9.000 de angajați din lume, datele fiind  folosite pentru a realiza Remote Employee Experience Index.

 

Vorbește cu managerul despre planul tău de adaptare la viața de la birou

Comunică managerului tău ce stil de lucru ți se potrivește și ce te ajută să-ți păstrezi tonusul și motivația în muncă. Dacă te ajută să revii la birou, propune-i să faci asta treptat (câteva ore, apoi o zi-două pe săptămână) sau cu o anumită flexibilitate. De exemplu să eviți orele de vârf din trafic, să poți să faci task-urile importante care au nevoie de concentrare de acasă sau să pleci mai devreme pentru a lua copiii de la școală/grădiniță.

Solicită angajatorului planul de revenire la birou

Rezervă timp pentru a citi și a înțelege acest plan. Dacă angajatorul nu are încă un plan, întreabă care sunt măsurile de control, distanțare fizică, curățenie și igienă pe care le pune în aplicare pentru a minimiza riscul. Înțelegerea măsurilor luate de angajator va reduce îngrijorările tale cu privire la siguranța ta la locul de muncă. Dacă ai nelămuriri sau rețineri, discută cu managerul și comunică-i ce măsuri suplimentare te-ar ajuta să te simți în siguranță.

Începe să-ți ajustezi rutina de la birou în timp ce ești acasă

Gândește-te la perioadele în care reveneai acasă după vacanță și urma să înceapă școala. Probabil îți ajustai treptat ora de somn și ora de trezire astfel încât să-ți fie mai ușor în prima zi de cursuri. Procedează la fel și cu revenirea la job. Trezește-te cu aproximativ două ore înainte de a începe jobul la birou. Ia-ți timp pentru micul dejun și pentru „drumul spre birou” (pe care acasă îl poți dedica lecturii). Gândește-te la schimbările care ar putea apărea (de exemplu, o pauză de prânz mai lungă decât acasă sau pauze mai dese pentru discuții cu ai tăi colegi) și include-le deja în programul tău de acasă.

Ia în considerare ce aspecte din viața de birou ai pus pe pauză

Poate, de exemplu, îți este dor de cafeneaua preferată, de întâlnirea cu un prieten la prânz, de conversații întâmplătoare cu ai tăi colegii sau de celebrarea succeselor echipei după muncă. Începe să introduci treptat-treptat aceste obiceiuri în timpul programului de lucru remote și asta te va ajuta să te simți confortabil cu revenirea la birou.

Recreează-ți la birou spațiul de acasă

Îți poți face mai ușoară tranziția dacă îți aduci la birou obiecte dragi de care te-ai atașat acasă în ultimul an sau dacă, de exemplu, alegi să lucrezi de pe o canapea. De asemenea, îți poți recrea și biroul de acasă. Dacă, de exemplu, ai avut două monitoare, nu ezita să ceri asta la departamentul de suport tehnic.

Pune limite

Printre principalele motive pentru care eviți să revii la birou sunt probabil zgomotul și întreruperile dese. Însă le poți tempera punând limite în comunicare. Stabilește anumite intervale pentru discuții cu ai tăi colegi și comunicarea prin e-mail/chat intern când este posibil. Pune în calendar orele când ai ședințe, întâlniri sau când ești out of office pentru a crea așteptări clare colegilor.

O revenire locul de muncă după aproape 14 luni de lucru remote este o nouă provocare în cariera ta. Pentru a te adapta ai nevoie de curajul de a recunoaște ce stil de lucru ți se potrivește, de a-ți înțelege sentimentele și de a vorbi deschis despre ele cu managerul tău, precum și curajul de a cere informații care-ți pot da sentimentul de siguranță. Beneficiile lucrului de acasă precum autonomie, rutină și confort sunt transferabile și la birou. Deși ajustările pot fi inițial copleșitoare, cu practică și răbdare, vei reuși să ajungi la un echilibru.

 

Schimbările în carieră nu sunt ușoare, căci vin la pachet cu o mulțime de temeri. Dacă vrei să revii la birou, dar la un job mai bun sau chiar într-un alt domeniu de activitate, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!

Ți-a plăcut articolul despre revenire la birou? S-ar putea să-ți placă și:

Curajul, abilitatea de viitor care merită să o dezvolți azi
5 joburi care necesită și o doză de curaj

A fost util articolul? 7
revenire

Leave a Reply