• 27 Oct. 2016

Revista Biz anunță cele mai performante agenții de PR din 2016

Revista Biz anunță cele mai performante agenții de PR din 2016
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ...

În cadrul Galei Biz PR Awards 2016, Revista Biz a prezentat cele mai apreciate agenții de PR, atât din punct de vedere al rezultatelor financiare, cât și din perspectiva clienților.

Miercuri, 26 octombrie, a avut loc Gala Biz PR Awards, la Hotel Intercontinental București. Evenimentul, precedat de conferința PR and the WEB, a reprezentat atât o ocazie de a discuta ultimele strategii și idei din domeniul PR, cât și dezvăluirea rezultatelor celui mai recent studiu BIZ și Unlock Market Research – Topul agențiilor de PR din România.

Pentru al treilea an consecutiv, Golin România ocupă primul loc în top. Pe locul al doilea în clasament se află McCann PR, în urcare faţă de 2015. Cele două agenţii de PR sunt urmate de SmartPoint, MSLGROUP The Practice, GMP Public Relations, Graffiti PR, DC Communication, Grayling România, Premium Communication şi Rogalski Damaschin Public Relations.

Top 10 cele mai performante agenții de PR din România

Top 10 cele mai performante agenții de PR din România

Conferința PR and the WEB 2016

 

Unii dintre cei mai renumiți specialiști în comunicare, de la profesori, mentori și freelanceri, până la directori de agenții și cercetători, au urcat pe scenă pentru a împărtăși din experiența lor în PR. Temele abordate au vizat strategii pentru succes și eficiență în comunicare, nevoile clienților și managementul noilor talente în PR.

Gabriel Pâslaru, fondator al primei agenții de PR din România – PERFECT Ltd. Co. Srl, a dat startul conferinței și a vorbit despre avantajele și provocările pionieratului în orice domeniu și a prezentat observațiile sale, de-a lungul a 24 de ani de PR Românesc.

Prima sesiune a avut în vedere activitatea agențiilor. Despre secretele succesului în campaniile, a vorbit Alexandra Maier, CSR Specialist pentru Avon, pe baza celor două campanii dedicate femeilor, „Stop cancer la sân” și „Campania Respectului”. „Găsește acțiunea ce poate produce schimbarea dorită”, a declarat ea. Apoi, a urmat o discuție despre așteptările clienților de la agenții, în cadrul căreia Luiza Domnișoru, Șef Serviciu Relații Publice pentru Grupul Renault România, a făcut o alegorie între relația dintre o agenție și client și un mariaj în care copiii (proiectele) sunt „cel mai premiat compromis”. Pepita Adelmann, Business Developmer pentru agenția Ketchum, a venit să prezinte lecții de creativitate, învățate de la campaniile Cannes Lions din 2016.

Următoarea sesiune a început cu o masă rotundă despre managementul talentelor în PR, în care Oana Bulexa și Monica Jitariuc, Managing Directors MSLGROUP The Practice, Andreea Rănceanu, Lector la SNSPA, și Oana Ciornei, Managing Director AMROP, au dezbătut potențialul noilor generații de comunicatori. Apoi, Anca Rancea și Ruxandra Predescu au prezentat fața nevăzută a activității de freelancing în PR, cu provocările, dar și reușitele presupuse. Ultima discuție a sesiunii s-a bazat pe învățămintele din campania pentru alegerile americane.

Monica Jitariuc, unul dintre mentorii în PR-ul românesc

Monica Jitariuc, unul dintre mentorii în PR-ul românesc

A treia sesiune a adus pe scenă reprezentanți ai echipei Unlock Market Research, pentru a vorbi despre cum a fost realizat topul celor mai performante agenții de PR.

Metodologia studiului

 

Topul agenţiilor de PR din România este realizat în baza colectării şi analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanţelor de business ale agenţiilor de PR şi a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor care plătesc pentru servicii de consultanţă în comunicare. La fel ca în ediţiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifre de afaceri, profitabilitate sau fee-uri şi nici doar despre evaluări din partea clienţilor, ci despre toate acestea la un loc, corelate în baza unui algoritm dezvoltat în parteneriat cu compania de cercetare Unlock.

Topul celor mai performante agenţii de PR, ediţia 2016, este rezultatul corelării a două clasamente preliminare, fiecare având câte o pondere egală:

  • topul performanţei în business – realizat prin analizarea a patru indici financiari: cifra de afaceri din 2015, suma totală a fee-urilor încasate în 2015, profitabilitatea agenţiei – profitul inregistat în 2015 raportat la numărul de membri ai echipei – şi rata de creştere a cifrei de afaceri în 2015 faţă de 2014.
  • topul performanţei agenţiilor din perspectiva clienţilor – realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eşantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienţi ai serviciilor de PR (specialişti şi manageri cu expertiză în zona de marketing, PR, comunicare, corporate affairs şi CSR, dar şi general manageri şi antreprenori) și bazat pe patru dimensiuni: capacitatea de analiză, creativitatea, implementarea și raportarea.

Câștigătorii Galei Biz PR Awards 2016

Echipa Golin a fost desemnată pentru al treilea an la rând Agenția anului

Echipa Golin a fost desemnată pentru al treilea an la rând Agenția anului

Pe baza studiului prezentat în exclusivitate în cadrul conferinţei PR and the WEB şi Galei BIZ PR AWARDS, au fost acordate următoarele premii:

Best Practice:

  • Cea mai bună capacitate de analiză 2016:  GMP PR
  • Cea mai bună capacitate de raportare 2016: Graffiti PR
  • Cea mai bună capacitate de implementare 2016: Golin România
  • Cea mai creativă agenţie 2016: MSLGROUP The Practice

Premiul pentru “Performanţă în business” – SmartPoint

Categoria: agenţii cu cifră de afaceri de peste 1 milion de euro

Premiul pentru “Performanţă în business” – Trust Communications

Categoria agenţii cu cifră de afaceri mai mică de 1 milion de euro 

Premiul “PR Proffesional of The Year” – Monica Jitariuc, Managing Director, MSLGROUP The Practice

Premiul “Notorietate în comunicare strategică – Sorana Savu, Senior Partner, Premium Communication

Premiul “Recunoaștere pentru contribuţia la dezvoltarea industriei de PR din România” – DC Communication

Premiul “Recunoaștere pentru contribuţia la dezvoltarea industriei de PR din România” – Image PR

Premiul “Recunoaștere pentru contribuţia la dezvoltarea industriei de PR din România” – Premium PR

 

Clasamentul integral – Top 30 de Agenţii, precum şi Indexul Agenţiilor de PR pot fi citite în revista Biz nr. 301, online, pe http://www.revistabiz.ro/top-pr-romania-2016/, dar şi în ghidul  Top PR România 2016, a cărei primă ediţie a fost lansată în cadrul galei.

A fost util articolul? 0
revista biz

Lasă un răspuns