• 20 Feb. 2017
  • 4 min

Rezoluții 2017: cele mai importante obiective în training

training poza
Autor
Liviu Florea
Liviu Florea „Oameni” înseamnă mai mult decât „resurse umane” ... Arată mai mult

Dezvoltarea profesională ar fi bine să se regăsească printre obiectivele tuturor angajaților. eJobs te ajută să-ți stabilești pașii pe 2017 care te vor ajuta să evoluezi în carieră.

Dezvoltarea personală și profesională ar trebui să reprezinte o preocupare continuă atât pentru departamentele de training din companii, cât și pentru pentru angajați. Oamenii de training din companii coordonează dezvoltarea angajaților, în vreme ce fiecare salariat poartă responsabilitatea pentru evoluția sa în carieră. Cele mai mari firme de training de pe piața locală au sugestii variate referitoare la cele mai simple și de impact rezoluții pe care ar putea să le stabilească, pentru 2017, coordonatorii departamentelor de formare profesională din companii. „Rezoluțiile trebuie să izvorască și să fie aliniate dorințelor și nevoilor fiecărei persoane, nu pot fi recomandate sau sugerate de cineva din afară. Sugestia pe care aș putea-o face ar fi să le construiască împreună cu <<stakeholderii>> (toți actorii implicați – n.red.) cei mai relevanți pentru ei și să se asigure că fiecare rezoluție are o dimensiune etică solidă”, declară Viorel Panaite, managing partner al firmei de training și consultanță în dezvoltare organizațională Human Invest.

Tot în zona recomandărilor soft se poziționează și Andrei Goșu, directorul general al grupului Ascendis.„Să contribuie la crearea unui mediu de lucru relaxat, în care oamenii să se simtă în siguranță”, menționează Andrei Goșu. De asemenea, Georgeta Dendrino, managing director al firmei Interact, consideră că angajatorii ar trebui să pună accentul pe individ și pe comunicare. „Ni se pare tot mai acută nevoia de concentrare pe cunoașterea și înțelegerea sinelui ca element esențial în dezvoltarea și integrarea oricăror comportamente și abilități noi într-un context în care nevoile de dezvoltare devin tot mai complexe și sofisticate în raport cu cele tehnice. Abilitățile de comunicare și relaționare vor rămâne în continuare un element necesar, în opinia noastră, iar capacitatea de cooperare, lucrul în echipă și partajarea informațiilor capătă o importanță și mai mare”, afirmă Dendrino.

Pe de altă parte, anumiți specialiști în training sfătuiesc companiile să își traseze niște rezoluții mai tehnice pentru dezvoltarea angajaților lor. „Prima și cea mai simplă rezoluție este legată de planificarea și execuția bugetului pe anul in curs. Bugetele de training nefolosite în primele trei trimestre sunt, în general, pierdute pentru anul curent. O altă rezoluție este legată de faptul că, la început de an, trebuie să știi cum vei cheltui bugetul disponibil pentru a putea implementa programele alese în trimestrele al doilea și al treilea. Nu trebuie pierdut din vedere eficiența investiției; programele de training trebuie să aibă un ROI (Return on Investment; randament al investiției – n.red.) măsurabil într-o arie de business. În vânzări, de exemplu, returnul se măsoară foarte ușor prin indicatori specifici. Pentru celelalte domenii, există măsurători calitative care arată în ce măsură programele respective și-au atins scopurile”, spune Andreea Baciu, managing director la Qualians.

La eficiența programelor de training se referă și Mihaela Paraschiv, programs manager la compania Stand for Development & Training. „Una dintre preocupările majore ale coordonatorilor de training este aplicarea în practică, de către participanți, a ceea ce se învață la curs. Din această perspectivă, o rezolutie utilă – nu știu dacă și simplă – ar fi ca în selectarea  furnizorilor de training să adauge un nou criteriu, pe lânga calitatea livrării și prețul: să aleagă acele companii cu care pot colabora ca parteneri de dezvoltare”, sublinează Mihaela Paraschiv. Totodată, Marius Decuseară Brandenburg, managing partner la Trend Consult, apreciază că, pe lângă „urmărirea impactului trainingului până la nivel de schimbare comportamentală”, responsabilii cu dezvoltarea din organizații ar trebui să se preocupe atât de „creșterea numărului de ore de training per angajat” cât și de gândirea sau alegerea unor „programe de training mai complexe, constituite din intervenții frecvente și cu o durată mai scurtă”.

De regulă, cele mai căutate programe de training de către companii în prima jumătate a anului sunt cele de gândire strategică, planificare, comunicare, creativitate, project management, lucru în echipă și vânzări. Pe de altă parte, în al doilea semestru al anului, organizațiile sunt interesate să acceseze programe care adresează teme precum leadership, dezvoltare de competențe și strategie.

Rezoluțiile angajaților

 

Dezvoltarea în carieră nu ar trebui să fie doar preocuparea specialiștilor în training din companii, ci și a fiecărui angajat în parte. Din ce mai mai mulți angajatori le permit propriilor salariați să aleagă cursurile la care să participe. „Dacă au această oportunitate, ar fi util să aleagă cursurile și modulele gândindu-se la dezvoltarea lor pe termen lung, nu doar la ceea ce <<arde>> pe moment și să nu neglijeze dezvoltarea abilităților soft în defavoarea celor tehnice”, explică Mihaela Paraschiv.

Spre deosebire de Mihaela Paraschiv, Viorel Panaite, de la Human Invest, face apel la prezent și la contextul în care trăim. „Trăim vremuri tulburi și, de aceea, tema construirii și a reconstruirii încrederii a devenit una centrală, tot mai solicitată și mai dezbatută, nu doar în România, ci la nivel global. Le recomand tuturor să reflecteze asupra comportamentelor personale care erodează încrederea și care sunt comportamentele care întăresc încrederea. Apoi, să stăpânească conversațiile prin care pot face asta cu cei din jur”, subliniază Viorel Panaite.

Și Andreea Baciu aduce în discuție problema reflecției. „Foarte multe lume vorbește despre <<mindfulness>> – grija pentru tine, atât la nivel spiritual, cât și fizic. Foarte mulți angajați își pun întrebarea de ce fac ceea ce fac. Rezoluția ar fi să găsească  plăcere în ceea ce fac, iar dacă nu își ating acest scop, să caute și să ajungă în locul care le va aduce împlinire”, punctează Andreea Baciu.

Tot despre înțelegerea și cunoașterea sinelului crede și Georgeta Dendrino că ar trebui să fie rezoluțiile în materie de training ale angajaților. „Mai concret armonizarea deciziilor, priorităților, fie ele personale sau profesionale, cu valorile personale și cu înțelegerea contextului, poate fi sursa echilibrului care să te facă să progresezi. În afară de aceste lucruri, 2017 pare să aducă o și mai mare importanță unor competențe de care se vorbea deja după 2008: gestionarea ambiguității, a paradoxului și abilitatea de a gestiona schimbări rapide”, notează Dendrino.

Cunoașterea de sine îi va ajuta pe angajați să-și descopere o pasiune și să aibă curajul să o traiască, este de părere Marius Decuseară Brandenburg. El le mai recomandă salariaților ca, în 2017, să „citească cel puțin o carte de business pe lună”, „să participe la traininguri în linie cu planul lor de dezvoltare” și să „solitice trecerea printr-un assessment (evaluare – trad.)”, care să-i ajute să își centralizeze competențele și să „își construiască un plan de dezvoltare pe termen lung”.

Concluzia referitoare la rezoluțiile personale ale angajaților, pentru 2017, o trage Andrei Goșu, de la Ascendis: „Să învețe continuu lucruri noi”.

Pentru mai multe Rezoluții Happy, bune de ținut tot anul, îți recomandăm să intri pe eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

A fost util articolul? 0

Lasă un răspuns