• 7 Nov. 2022
  • 2 min

Cum să-ți reinventezi jobul actual

schimbare

Ziua de muncă se desfășoară după același program cu task-uri repetitive și plictisitoare de câțiva ani? Iar asta te face mai puțin implicat și motivat?

Atunci ia în considerare o schimbare care îți va da impresia că ai un job nou. Descoperă în acest articol câteva strategii prin care îți poți reinventa locul de muncă, chiar dacă ocupi același rol de câțiva ani.

 

Nu aștepta ca mediul de lucru să se schimbe, schimbă-l tu

Dacă nu-ți (mai) plac colegii alături de care lucrezi, biroul sau cultura organizațională – nicio companie nu se va schimba pentru tine. Fii dinamic și comunică aceste provocări superiorului direct. Totodată, vino cu idei pentru ca viața la birou să fie mai frumoasă și, în unele cazuri, chiar vei fi surprins de rezultate. Există și cazuri reale de angajați care au comunicat faptul că nu mai sunt motivați la job și au primit din partea managementului câteva soluții inedite prin care să-și reîncarce bateriile. 

 

Cere transferul în alt departament

Dacă simți că ești talentat, spre exemplu, la design, demonstrează abilitățile tale echipei de management și creează astfel premisele unui transfer în departamentul de design și grafică. O astfel de schimbare, chiar dacă are loc în interiorul aceleiași companii, îți va da un tonus nou.

 

Regândește tehnologia

Dacă te simți copleșit de task-uri și niciodată nu termini lista de to do-uri la finalul zilei, e timpul să soliciți ajutor de specialitate. Folosește-te de aplicațiile mobile menite să te ajută să te focusezi eficient asupra task-urilor de la birou. Spre exemplu, există aplicații care automatizează delegarea sarcinilor.

 

Respectă pauzele

Sentimentul de supraaglomerare și de rutină este dat de faptul că lucrezi continuu. Planifică pauze și mici exerciții fizice prin care să-ți recapeți tonusul, elimină pe cât posibil factorii care îți perturbă activitatea la job și respectă cele opt ore de somn.

 

Îmbunătățește inteligența emoțională

Chiar dacă lucrezi într-un mediu stresant poți să iei anumite măsuri de autocontrol. Inteligența emoțională îți poate fi aliat într-o astfel de situație, căci reprezintă abilitatea de a gestiona și de a folosi emoțiile într-un mod constructiv și pozitiv, de a comunica eficient cu ceilalți, de a reduce tensiunea și stresul.

 

Iată 4 aspecte la care să fii atent:

  1. Conștiința de sine: îți recunoști emoțiile și impactul lor asupra sentimentelor și deciziilor tale;
  2. Managementul emoțiilor: abilitatea de a controla emoțiile și de a te adapta situațiilor cu care te confrunți; 
  3. Conștiința socială – abilitatea de a simți, de a înțelege și de a reacționa la sentimentele celorlalți.
  4. Managementul relațiilor – abilitatea de a inspira, influența și de a te conecta cu ceilalți.

 

Întâmpină provocările cu umor

E mult mai sănătos să lucrezi cu zâmbetul pe buze și cu gândul la ce lucruri bune ai putea să faci pentru clienți și pentru echipă. Această mentalitate te va ajuta să te relaxezi și să nu mai consideri jobul o rutină. Chiar și în cazul unor conflicte la job, e important să le abordezi într-un mod pozitiv și constructiv. Gestionează pe cât posibil situațiile tensionate din birou prin comunicare.

Acestea sunt doar câteva aspecte care te pot ajuta să-ți vezi jobul actual dintr-o altă perspectivă. Dacă însă, în continuare, simți nevoia de o schimbare și crezi că jobul pe care îl ai nu te mai satisface, e timpul să aplici pentru noi oportunități profesionale. 

Schimbările în carieră nu sunt ușoare, căci vin la pachet cu o mulțime de temeri. Ca să-ți fie mai lină tranziția către un job mai bun sau chiar către un alt domeniu de activitate, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Ce decizie iei în privința primului job în contextul economic din 2023?

Cum a evoluat piața imobiliară și ce salariu poți obține în acest domeniu

De ce e important să ceri feedback pentru a evolua în carieră

A fost util articolul? 3
echipainteligență emoțională la jobschimbare

Leave a Reply