Ești poate într-un moment în care ai nevoie să te diferențiezi în fața câtorva zeci sau chiar sute de candidați. Pe lângă actualizarea CV-ului cu cele mai recente joburi și abilități deprinse, este important să incluzi și cuvinte cheie, atent alese, care-ți vor crește șansele de a ajunge la interviu și de a fi mai aproape de jobul pe care ți-l dorești.
Atunci când un recrutor îți deschide CV-ul este în căutarea unor cuvinte cheie care să-i indice dacă ești potrivit sau nu pentru un job. Media de scanare a unui CV este de 6 secunde. Într-un timp atât de scurt trebuie să-l convingi. Și nu este atât de greu dacă parcurgi cu atenție anunțul jobului și identifici abilitățile, competențele cerute de angajator, programele pe care trebuie să le stăpânești. Dacă tu ai acele calități, punctate în anunțul de job, menționează-le în CV, folosind exact aceleași cuvinte ca recrutorul. Astfel îi vei arăta că ești potrivit pentru job.
Fii specific. Include cuvinte cheie care sunt cât mai strâns legate de cerințele jobului. Cu cât ești mai mai specific în exprimare, cu atât vei avea șansa de a arăta că ești candidatul pe care compania îl caută. Alege cuvintele care descriu cu acuratețe acțiunile sau obiectivele care au fost îndeplinite. De exemplu, în loc să spui că ai lucrat din greu la un proiect, punctează, prin verbe, faptul că ai realizat, ai îmbunătățit, ai atins anumite KPI-uri.
Asigură-te că acele cuvinte cheie pe care le-ai ales sunt cele folosite și de companie. Te poți califica mai ușor pentru un job dacă vorbești aceeași limbă precum compania angajatoare. Inspirație găsești pe site-ul companiei, pe rețelele de socializare și cele profesionale. Poți descoperi aici și profilele angajaților companiei și să acorzi o atenție deosebită modului în care aceștia se descriu ca membrii valoroși ai echipei.
Include cuvintele cheie diverse. Punctează atât abilități soft, cât și hard, cuvinte cheie din industrie, certificări, programe în care știi să lucrezi. Utilizarea unei varietăți largi de cuvinte cheie va arăta că ai calitățile necesare pentru obținerea jobului.
De exemplu, iată tipurile de cuvinte cheie pe care le poți adăuga în CV:
Soft Skills – leadership, creativitate, managementul echipei
Hard Skills – Dreamweaver, SQL
Titlurile joburilor – UX Designer, Business Development Manager și Full stack Developer
Instruire și certificare – Management de proiect
Educație – facultate, master, MBA, doctorat
Jargon industrial – Managementul activelor, editarea A / B și editare video digitală
Numele companiilor – Companiile mari atrag atenția când CV-ul este scanat
Locație – Numele orașului sau orașelor unde vrei să lucrezi îi ajută pe recrutori în restrângerea căutărilor.
Numere: Dacă dorești să arăți că ești orientat către rezultate și că lucrezi din greu, numerele sunt cele care îți susțin cel mai bine afirmațiile. De exemplu, mai degrabă decât să declari că ești un„ excelent agent de marketing digital ”, spune ceva care reflectă rezultatele tale reale, cum ar fi „Am crescut vânzările și veniturile online cu 50% într-un an.”
Este simplu să găsești cuvinte cheie chiar în CV-ul eJobs. De exemplu, în secțiunea Abilități nu trebuie decât să scrii un cuvânt și-ți vor apărea mai multe sugestii de abilități (sub forma unor cuvinte cheie) pe care le poți folosi în CV-ul tău, evident dacă se potrivesc experienței tale.
Creează o poveste din cuvintele cheie alese. Nu le insera în CV la întâmplare, numai ca să dea bine. Cuvintele cheie trebuie să fie adecvate și să curgă perfect în CV. Cu alte cuvinte, nu exagera, nu contează numărul acesta, ci cum le îmbini astfel încât exprimarea să fie cât mai naturală.
Pune cuvinte-cheie în punctele esențiale ale CV-ului, în secțiunea Despre mine, în Experiența profesională, în secțiunea Abilități, Limbi Străine, în secțiunea Educație.
Un CV convingător nu are doar doar cuvinte cheie legate de abilități și responsabilități, ci și verbe de acțiune care se potrivesc experienței tale. Iată câteva dintre cele mai bune verbe de acțiune pe care le poți include în CV-ul tău:
Există și cuvinte cheie care au devenit atât de comune în CV-uri și care nu sunt apreciate de recrutori pentru că nu demonstrează ceea ce ai făcut, doar descriu:
CV-ul tău nu înseamnă doar folosirea cuvintelor potrivite, întocmai ca în descrierea jobului, ci este în egală măsură despre cum le combini, despre cum, cu ajutorul lor, dai nuanță poveștii tale în carieră. Relavantă, strategică, concisă. „Poți folosi toate substantivele și verbele potrivite care fac să cânte un CV (la suprafață), dar fără poveste, CV-ul tău va fi considerat banal de cititor” , spune Jacqui Barrett-Poindexter, Certified Master Resume Writer for C-Suite Executives.
Model CV 2020. Tot ce trebuie să știi în redactarea lui
Ce nu trebuie să-ți lipsească din CV în 2020
Doresc sa ma angajez în echipa dumneavoastră
Bună, Oana,
Poți descoperi aici joburile disponibile în cadrul eJobs: https://www.ejobs.ro/company/ejobs-group/266860 și să aplici la cel care ți se potrivește :).