Fie că ești un angajat cu experiență sau tânăr absolvent de facultate, e normal să-ți dorești să-ți pui în valoare potențialul și să ți-l dezvolți. Vrei să te simți apreciat la job și să te întorci cu zâmbetul pe buze la birou.
Din fericire, un angajator de top nu se găsește atât de greu. Important este să parcurgi pașii potriviți pentru a ajunge la el.
Punctul de plecare îl constituie cunoașterea, cel puțin în mare parte, a domeniilor sau a ariilor de interes existente, dar și potrivite cu aptitudinile și competențele pe care le deții. În acest mod, eforturile tale vor fi direcționate, iar acțiunile tale vor fi precise. În funcție de profilul, de personalitate și de așteptările personale pe care le ai față de un loc de muncă sau companie, te poți orienta după anumite criterii în cercetarea unei organizații care să îți satisfacă exigențele.
Unul dintre aceste criterii este atractivitatea organizației. Acest lucru se referă atât la nivelul de dezvoltare al companiei, profitul sau rezultatele obținute, cât și la orientarea față de propriii angajați. Angajații care nu sunt bine tratați nu vor fi eficienți și nici productivi.
De asemenea, tindem să alegem anumite companii atunci când valorile personale sunt în concordanță cu cele ale organizației respective, putându-ne identifică cu ele. Mulți dintre noi măsoară gradul de atractivitate al unei companii și după pachetul salarial oferit la angajare și oportunitățile de promovare.
Aici intervine un alt criteriu – motivația de a lucra în cadrul acelei organizații. Când muncă ta are un scop bine determinat, o finalitate concretă și corespunde dorințelor tale, ea poate elibera o imensă forță productivă, care te impulsionează spre performanță.
Te simți motivat atunci când jobul respectiv îți oferă posibilitatea de a-ți folosi abilitățile și atuurile, iar contribuțiile tale nu trec neapreciate și nerăsplătite. Nu te aștepta să primești o mărire de salariu în fiecare an doar pentru că îți consumi timpul și reușești să apari la muncă în fiecare zi. Multe companii au adoptat ca regulă să nu mărească salariul până când angajatul respectiv nu face dovada contribuției personale la rezultatele financiare ale companiei.
De asemenea, te simți motivat atunci când ești încurajat să te simți liber și să te implici, iar pentru a te implica trebuie să îți fie permis un anumit grad de autonomie. Aici intervin politicile sau practicile organizației, dacă încurajează stabilirea unor limite destul de flexibile astfel încât un angajat să își asume responsabilități și să își folosească atuurile.
Trebuie să te informezi în prealabil pentru a vedea în ce măsură cultura organiziției din care faci parte îți permite să-ți folosești inventivitatea pentru a îndeplini obiectivele companiei.
Fie că ești o fire dinamică, proactivă, care îți asumi responsabilitățile asupra propriilor proiecte și judecăți, fie că preferi colaborarea și munca în echipă, ar fi indicat să te orientezi spre acele companii care apreciază, încurajează și dezvoltă calitățile tale.
Pierderea locului de muncă – eșec sau un nou început?
Te poți angaja fără experiență! Recrutorii pun accent pe alt aspect