• 1 Apr. 2020
  • 2 min

E rândul tău să-ți ajuți angajatorul

ajuta angajatorul
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Face parte din echipa eJobs România de circa 5 ani. Perioad... Arată mai mult

O mare parte dintre companiile de pe piața muncii au fost deja afectate de criza generată de COVID-19. Printre cele mai impactate domenii se numără turismul, HoReCa, sectorul transporturilor sau producția. Unii angajatori nu au mai putut să-și continue activitatea din cauza măsurilor luate de autorități și au intrat în șomaj tehnic, alții s-au readaptat, creând produse și servicii necesare în momentul de față, iar o a treia categorie de companii și-a mutat activitatea în online. 

Dacă te numeri printre angajații care își continuă activitatea în această perioadă, fie că lucrezi de acasă, fie că mergi la birou, iată câteva sfaturi pentru a-ți ajuta angajatorul să se mențină pe linia de plutire. 

 

De ce are nevoie angajatorul? 

Mai mult ca niciodată, compania pentru care lucrezi are nevoie de sprijinul tău. Are nevoie de abilitățile tale, de organizarea, creativitatea și dedicarea ta. Vrea să aibă încredere că îți rezolvi task-urile la timp și că business-ul funcționează la potențialul (aproape) maxim. 

„Angajații trebuie să fie flexibili, să se adapteze la noul fel de a face lucrurile, desigur, cu suportul și ajutorul oferit de companii”, spune Sorin Faur, fondator la Academia de HR, companie de consultanță în resurse umane. 

Pentru a face asta e important să fii foarte organizat, mai ales dacă lucrezi de acasă. Încearcă să-ți creezi o listă de to do-uri săptămânale, apoi să le împarți pe zile. Această metodă te va ajuta să te încadrezi în deadline-uri și chiar să-ți faci timp pentru idei noi prin care poți ajuta compania. 

„Angajații trebuie să facă tot ce pot pentru a-și desfășura activitatea, dar și să se mențină sănătoși. Cei care merg la job sunt esențiali pentru companie. Asta înseamnă că trebuie să fie odată în plus responsabili”, spune Sorin Faur. 

 

Angajatorul va aprecia orice idee

Dacă până acum ți-ai păstrat ideile doar pentru tine, acum este momentul să le împărtășești cu superiorul tău. Nu există idee bună sau rea, din oricare poți crea, împreună cu echipa ta, ceva bun pentru companie. Angajatorul va aprecia deschiderea ta și dorința de a ajuta. 

„Angajații trebuie să-și păstreze calmul, să aibă încredere în oficialități, să respecte protocoalele de sănătate. De asemenea, să vină cu idei și soluții oricât de mici pentru a susține compania în care lucrează”, mai precizează Sorin Faur. 

Mai mult decât atât, acum e momentul ca să te integrezi în echipă și să puneți baza unor noi proiecte ce pot susține companii în viitorul apropiat. 

„Succesul este al tuturor, al echipei și al managementului. Angajații vor întâmpina lucruri sau decizii care s-ar putea să nu le înțeleagă în următoarea perioadă, însă vor trebui să le abordeze cu răbdare. Pe scurt, angajații ar trebui să se gândească întâi la ce pot să facă ei și apoi, la ce pot face alții”, spune Iuliana Leurent, CEO la Temps HR. 

Acum este momentul în care multe companii își vor da seama cât de matur este business-ul lor, dar și ce cultură organizațională au creat în tot acest timp. Iar dacă simți că nu ești în locul potrivit, atunci poți să aplici cu încredere pe www.ejobs.ro la un alt job. Angajatorii continuă să recruteze, iar numărul de joburi de acasă este în continuă creștere. 

joburi remote

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Este legală concedierea pe motiv de forță majoră?

Joburi de acasă pentru mame

Pregătește-te pentru interviul perfect

A fost util articolul? 5
angajatoriangajatori de top

Leave a Reply