• 23 May. 2022
  • 3 min

Cum îți dai seama dacă ți se potrivește munca remote

Cum îți dai seama dacă ți se potrivește munca remote

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că popularitatea lucrului remote a atins noi culmi din 2020 și până în prezent. Odată cu adoptarea la scară largă a acestui program de lucru, probabil știi măcar o persoană care a ales să muncească remote pe o perioadă nedefinită de timp.

Însă, de asemenea, trebuie punctat faptul că munca remote nu este pentru toată lumea și nu se potrivește oricărui tip de job. Trecerea de la un rol care impune prezență fizică la unul 100% remote poate reprezenta o schimbare majoră în viața multora. Iată câteva aspecte de luat în calcul pentru a te decide dacă te numeri cu adevărat printre susținătorii muncii remote sau ți se potrivește mai degrabă varianta clasică.

 

Cu ce provocări poate veni munca remote

Accesul la resurse și comunicarea pot fi ceva mai limitate

Comunicarea este fundamentală, iar comunicarea digitală este încă relativ nouă. Astfel, munca remote, care depinde de formele digitale de comunicare – e-mail, text, apeluri video și platforme digitale de lucru –, poate prezenta unele provocări. Se pot pierde aspecte precum limbajul corporal, tonul vocii și capacitatea de a arunca o întrebare rapidă colegului din open-space. În plus, spațiile de lucru fizice oferă uneori resurse precum biblioteci, imprimante și alte instrumente care pot eficientiza munca.

 

Apar probleme de ajustări ale rutinei, programului și limitelor

Setările tradiționale de lucru au adesea un fel de rutină și program încorporate. Există ore clare de lucru, iar atunci când nu ești acolo fizic, este puțin probabil să fii deranjat acasă. Munca remote poate estompa aceste granițe. Comunicarea digitală ne oferă acces 24/7 unii la alții și ne putem trezi lucrând la orice oră din zi, uitând să separăm viața profesională de cea personală.

Când muncești remote, e important să ai un rol activ în crearea propriilor rutine și separarea dintre viața profesională și viața personală, pentru a evita haosul și epuizarea. De asemenea, este esențial să comunici limitele, termenele și orele adecvate de contact cu echipa și/sau clienții. Dacă te afli într-o situație în care spațiul de lucru este și spațiul de locuit, utilizarea spațiilor publice, precum cafenelele, bibliotecile și locurile de coworking, poate oferi o schimbare de peisaj. De asemenea, e indicat să separi spațiile de odihnă de cele dedicate productivității.

 

Se poate pierde latura umană a lucrurilor

Comunicarea digitală este un instrument uimitor, ce se îmbunătățește în permanență, dar nu va înlocui niciodată conexiunea umană. Chiar și cei mai introvertiți oameni trebuie să aibă o anumită interacțiune umană și, deși munca în grup nu este modalitatea de lucru preferată pentru unii creativi, colaborările aduc, de asemenea, inovație.

 

Lipsa unei culturi sănătoase a muncii remote

Nu toate locurile de muncă la distanță sunt create la fel. Găsirea unei echipe cu o cultură sănătoasă în ceea ce privește munca la distanță este vitală pentru ca tu să te descurci bine din rolul tău. Iată câteva aspecte ce pot semnaliza o cultură toxică a lucrului la distanță:

  • Nu se oferă un salariu corect pe piață pentru poziția ta. Companiile nu ar trebui să folosească munca la distanță ca o justificare pentru a plăti mai puțin angajații.
  • Angajații la distanță sunt tratați ca fiind mai puțin importanți sau izolați de restul companiei. Când lucrezi remote, ar trebui să te simți la fel de apreciat ca un angajat cu prezență fizică și ar trebui să ți se ofere oportunitatea de a te întâlni cu colegii în persoană cel puțin o dată pe an.
  • Se spun mai multe lucruri la biroul fizic sau în privat online decât în întâlnirile virtuale. Uneori, acest lucru se întâmplă pentru că întâlnirile trebuie să atingă prea multe subiecte. Alteori, conversațiile se desfășoară în privat live sau la birou, deoarece membrii echipelor se tem de anumite reacții. Când se vorbesc în mod constant mai multe în Slack, Zoom Chat, iMessage sau la birou decât într-o întâlnire cu toată lumea, îndeplinirea corectă a anumitor sarcini poate fi sortită eșecului.

 

Cum îți dai seama dacă munca remote este cea mai bună opțiune pentru tine

Munca remote este o opțiune excelentă pentru cei care preferă să stea acasă și doresc să-și echilibreze mai bine viața profesională și cea personală. Pentru a decide dacă și tu te numeri printre ei, ar trebui să iei în considerare următoarele puncte:

Comunicarea: munca remote se potrivește ca o mănușă profesioniștilor care au abilități puternice de comunicare scrisă și se simt confortabil să navigheze pe platforme digitale.

Obiceiurile de muncă: profesioniștii care sunt auto disciplinați și devotați obiceiurilor de muncă sănătoase și productive pot avea mai multe șanse să reușească să lucreze remote pe termen lung. Deoarece munca virtuală permite profesioniștilor să lucreze independent, poate fi important ca angajații să aibă abilități puternice de automotivare.

Cariera potrivită: Pentru a lucra remote pe termen lung, profesioniștii ar trebui să aleagă o carieră cu responsabilități pe care le pot îndeplini virtual. Unele cariere, cum ar fi munca în construcții sau în HoReCa, nu sunt la fel de potrivite pentru un job la distanță cum sunt altele, precum dezvoltarea web sau relaționarea cu clienții.

 

Dacă ai parcurs acest material și ai decis că un job remote este ceea ce ți se potrivește, te anunțăm că avem în prezent peste 2000 de locuri de muncă pe eJobs.ro care răspund fix acestei dorințe. Parcurge cu atenție descrierile lor și aplică la cele care ți se potrivesc. Mult succes!

 

Ți-a plăcut articolul care te ajută să-ți dai seama dacă ți se potrivește munca remote? Citește și:

7 întrebări la care merită să răspundă CV-ul tău

Autenticitatea nu e pentru toată lumea

Ce câștigi dacă te înscrii la o școală de afaceri?

A fost util articolul? 8
joburi remotemunca remote
  • AvatarOlga Bozu zice

    Am descoperit în acești doi ani că munca poate fi făcută și se acasa, nu atât mie ci și patronului care acum ne “roaga” sa nu ne întoarcem la birou. In concluzie am descoperit, de ambele părți, că suntem mai avantajați dacă munca depusă este remote.

Leave a Reply