• 28 Apr. 2015
  • 3 min

Cum sa fii fericit la job prin conceptul well-being.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Romania ocupa locul al 86-lea in topul celor mai fericite tari din lume, potrivit Raportului Mondial al Fericirii pe 2015. Primele locuri sunt ocupate de Elvetia, […]

Romania ocupa locul al 86-lea in topul celor mai fericite tari din lume, potrivit Raportului Mondial al Fericirii pe 2015. Primele locuri sunt ocupate de Elvetia, Islanda, Danemarca, Norvegia. Ce fac elvetienii pentru a fi fericiti? Au norme de well-being demne de urmat, pun pe primul loc sanatatea si timpul petrecut cu familia si in cadrul comunitatii de prieteni si colegi. In plus, veniturile sunt pe masura asteptarilor.

Focusul pe well-being te ajuta sa fii fericit, sa vii cu satisfactie la job si sa fii mult mai productiv.  Companiile care creeaza si cadrul necesar pentru o stare de bine a angajatilor au si cel mai mare grad de retentie a acestora.  Astfel, angajatii se simt loiali companiilor si ofera mult mai multa atentie clientilor decat cei care nu sunt motivati si considera ca lucreaza intr-un mediu ostil.

Iata cateva strategii care te ajuta sa obtii acea stare de bine la birou si sa reduci stresul:

1. Alege asa numitele organizatii talentate: Este noul concept pentru a numi organizatiile care gandesc strategii pentru atragerea oamenilor talentati si pentru retinerea acestora printr-un plan de evolutie in cariera bine gandit si persoanlizat, prin implicarea in formarea altor angajati, prin participarea la concursuri creative si recompensarea acestora.

2. Conform European Agency for Safety and Health at Work, exista diferente de interpretare a termenului well-being in tarile europene, cel mai adesea acesta fiind asociat cu satisfactia job-ului, conditiile bune de munca, calitatea vietii si sanatatea la locul de munca. Fiecare tara are definitia sa pentru well-being, de exemplu, in Grecia inseamna o stare fizica buna pentru a putea realiza task-urile, in Lituania inseamna socializare si integrare in cadrul comunitatilor. La nivel european, organizatiile preocupate de well-being te atentioneaza sa iei in calcul urmatorii factori in compania in care lucrezi si sa militezi pentru adoptarea acestora sau sa schimbi locul de munca pentru o stare de bine.

  • Existenta unui spatiu pentru gatirea si servirea mesei la birou
  • Activitati fizice: folosirea bicicletei pentru a ajunge la birou, pauze la fiecare ora, alternarea pozitiei de stat pe scaun cu cea de stat in picioare la laptop.
  • Facilitati pentru reducerea stresului: camera pentru relaxare, biblioteca, cafenea, canapele.
  • Spatii pentru socializare si comunicare atat intre angajati, cat si intre angajaati și manageri.
  • Campanii de renuntare la fumat.
  • Consultatii medicale pentru angajati pentru descoperirea afectiunilor oftalmologice.
  • Asigurari de sanatate pentru realizarea unor analize si consultatii medicale esentiale pentru sanatate.
  • Family-friendly policies – crearea unui program de lucru care sa ofere echilibru job-viata personala angajatilor. Programul de lucru trebuie sa fie flexibil (acolo unde natura meseriei o permite: in IT, marketing, relatii publice, contabilitate, vanzari, etc.), cu posibilitate de a lucra de acasa si renuntarea pe cat posibil la orele suplimentare. De asemenea, petrecerile cu familiile in cadrul companiilor, creeaza loialitate fata de job.
  • Oportunitatea de a dezvolta skill-uri noi si evaluari care sa iti certifice faptul ca esti omul potrivit la locul potrivit.
  • Strategii gandite pentru imbunatatirea comunicarii prin intranet (angajatii trebuie sa fie primii care afla de situatia companiei), ei fiind si brand-ambasadorii companiei.

Conform studiilor Gallup citate de Forbes exista 5 elemente pe care trebuie sa le iei în considerare pentru o stare de bine:

 1. Career well-being – Sa iti placa ceea ce faci

 2. Social well-being – Să ai o relație sociala buna si sa fii iubit de cei din jur

 3. Financial well-being – Sa-ti gestionezi bine viata economica si sa ai resursele necesare

 4. Physical well-being – Sa ai o stare de sanatate foarte buna

5. Community well-being -€“ Sa simti ca faci parte din echipa/comunitatea in care lucrezi

Spatiul de lucru bine gandit te motiveaza
Raportul Human Spaces realizat in spatiul EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) arata ca multi dintre angajati nu au lumina naturala in spatile unde lucreaza si nici acces la parcuri, zone de relxare in apropierea job-ului. Design-ul are un rol esential in spatiul de lucru. Contactul cu natura are efect pozitiv asupra sanatatii, performantei și concentrarii, reducand semnificativ anxietatea si stresul. De aceea biroul trebuie gandit in culori si texturi care interpreteaza natura. Aceasta strategie creste starea de bine, productivitatea si creativitatea. Asadar, alege biroul astfel incat sa ai parte de lumina naturala, liniste, inveseleste locul cu flori si cu accesorii in culori calde.

 

Citeste si despre alte tactici de a fi fericit la job, multe dintre ele aflate inca din timpul procesului de recrutare:

http://www.recrutaresiselectie.ro/article/cum-sa-ti-negociezi-salariul-pentru-a-fi-fericit/

 

De Steluța Năstase, Online Marketing Specialist ABC Human Capital

 

 

 

A fost util articolul? 0

Lasă un răspuns