Cori Grămescu s-a numărat printre primii antreprenori care la doar câteva zile din momentul în care o bună parte din populație și-a mutat biroul acasă a venit cu o soluție online pentru clasele de fitness din cadrul centrelor LadyFIT.
Însă înainte de a afla cum a făcut toată această operațiune într-un timp atât de scurt te invit să descoperi pe scurt povestea celor două cluburi de fitness de care se ocupă. Acesta este cel de-al doilea episod al seriei de povești reunite sub hashtag-ul #MergemMaiDeparte.
LadyFIT a luat naștere în 2009, când Cori Grămescu a decis să achiziționeze pachetul de acțiuni al fostului ei partener de afaceri și să reconfigureze direcția de dezvoltare a studioului de group fitness. Își dorea un ecosistem de wellness, o soluție completă de antrenament și nutriție sănătoasă pentru femei care nu erau neaparat firi sportive, cărora nu le plăcea în mod special sportul, dar veneau la sală din înțelegerea profundă a faptului că pentru a fi sănătoase, au nevoie și de sport în viața lor.
11 ani mai târziu sunt 2 cluburi în care se predau aproape 200 de ore de antrenament de group fitness pe săptămână, de la ore de kinetoterapie de grup, până la antrenamente sofisticate de avansați. Ce urmează? Dezvoltarea unei platforme online care generează meniuri personalizate doar cu ingredientele care-ți plac, iar aceasta va include și program de exerciții pentru acasă. Mai multe te las să afli direct de la Cori Grămescu, General Manager LadyFIT, care ne-a povestit cum a fost trecerea în fitness de la offline la online.
Cori Grămescu: În cazul nostru, fiecare decizie de schimbare a venit ca răspuns la o situație de criză pe care a trebuit să o traversăm. În 2009 am decis să predăm mai multe ore de antrenament pentru că nu reușeam să acoperim cheltuielile cu chiria. Într-o vreme în care existau ore de group fitness doar la ora 19, soluția noastră a constat în introducerea de ore predate de instructori de la 7 la 15 și de la 17 la 21. Apoi, în 2015, eu m-am îmbolnăvit și nu am mai putut preda, așa că sala a încetat să mai fie „sala lui Cori” și a devenit un brand de sine stătător și o afacere independentă complet de mine. Până la acel moment, eu predam 8 ore pe zi la sală.
Acum, când toate sălile de fitness din lume sunt închise, a fost nevoie să pivotăm spre online, ca să continuăm să ne antrenăm clientele și să le oferim o soluție de antrenament pentru acasă care să fie deopotrivă sigură și eficientă. Spre deosebire de orele de antrenament la sală, acum am creat exerciții speciale pentru acasă, care să fie sigure, să se poată desfășura în spații înguste și să nu necesite accesorii de fitness. Cât eu construiam soluția de streaming live, colegele mele au creat aceste antrenamente LadyFIT Home edition. Practic pe 12 martie am închis sala și deja miercuri, pe 18 martie, am avut prima transmisiune live către clientele noastre.
Pe noi ne ajută faptul că am cultivat mereu în companie o organizare aproape holacratică, iar fiecare din noi este un mic antreprenor în gândire și în acțiune.
Cori Grămescu: Avem norocul de a lucra de multă vreme împreună și avem încredere unii în alții. Când am închis sala – instructorii au avut încredere în mine că voi găsi o soluție pentru a continua activitatea. Am făcut toate aceste schimbări fără ședințe, fără conferințe. Am scris câte ceva pe grupul intern de WhatsApp și cam asta a fost toată strategia. Dar fără încredere nu am fi reușit să împingem lucrurile atât de repede pentru a fi realizate.
Cori Grămescu: A fost greu să găsim o soluție de streaming pe care să ne-o permitem. În rest, totul a mers rapid – am făcut imediat, cu ajutorul programatorilor cu care lucrăm, landing page, am adaptat softul de acces clienți pentru această nouă utilizare și, din fericire, reușim să funcționăm în această perioadă în care toată industria fitness este prăbușita. Sigur, e dificil, fetele vin să facă exercițiile, eu fac filmarea, editez conținutul video, sunt și cameraman și regizor. Dar așa reușim să ne continuăm activitatea și clientele noastre fac sport acasă, fără să piardă nimic din progresul pentru care au muncit atât de mult.
Cori Grămescu: Primul gând e să supraviețuim acestei perioade, să reușim să oferim antrenamente interesante, eficiente și sigure. După fiecare zi de antrenamente live discutăm cu clientele și luăm feedback, ca să ne putem adapta cât mai bine. Apoi, cu siguranță vom integra această nouă linie de business în strategia noastră de dezvoltare. În aprilie urmează să lansăm platforma online de diete personalizate și exercitii pentru acasă. Totodată vom integra și „LadyFIT live” în acest nou produs, care va fi lansat internațional. Este pariul pe care îl punem ca echipă pentru scalarea conceptului LadyFIT. Practic, al treilea studio LadyFIT va fi unul virtual, respectând întocmai conceptul de la sălile din București – antrenamente care se desfășoară în paralel, de intensitate diferită, care să permită oricui să se antreneze corect și eficient, de data asta de acasă. Deja, încă din faza de testare, avem peste 400 de membri care și-au achiziționat pachetul de dietă personalizată și exerciții pentru acasă, așa că pornim pe un teren fertil cu antrenamentele live. În platformă am investit deja 25.000 de euro din surse proprii și mă bucur că după primele 2 luni de activitate, rata clienților care își reînnoiesc abonamentele se apropie de 50%, cu mult peste media industriei de wellness, care este de 24% în zona dietelor și 30% în domeniul fitness-ului.
Cori Grămescu: Marele nostru noroc a fost ca nu avem credite, deci funcționăm fără o presiune mare în direcția asta. De asemenea, beneficiem de contracte de închiriere în care suntem protejați de situația pe care o parcurgem acum și echipa este suficient de matură încât să știe că o sa trecem și prin asta, cum am depășit și alte situații grele. Cu siguranță, de acum încolo voi economisi un fond substanțial pentru situații de criză, care să ne permită să trecem fără mari griji peste acest gen de incidente. Altfel, nu cred ca puteam anticipa nimic din tot ce a venit peste noi. Vor rezista afacerile sănătoase, care au clienți stabili și echipe puternice. Plus cei care reușesc să își continue activitatea chiar și în aceste condiții nefericite, oricât de greu ar fi. Pe noi ne ajută faptul că am cultivat mereu în companie o organizare aproape holacratică, iar fiecare din noi este un mic antreprenor în gândire și în acțiune. Asta ne-a permis să căutam rapid soluții care să ne permită să ne continuăm activitatea și acum ne gândim la cum vom folosi acest produs pentru a ne dezvolta cât mai bine și mai sănătos în viitor.
Ți-a plăcut acest articol? Citește și:
Domenii de activitate pe val și în această perioadă. Aplică acum!