• 26 Mar. 2013
  • 3 min

Joburi si salarii in crestere in marketing digital

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

www.institutuldemarketing.ro Un material redactat in exclusivitate pentru Ejobs de Oana Sav. Marketingul digital este momentan singura zona care creste spectaculos si sigur, pe o piata nationala […]

www.institutuldemarketing.ro

Un material redactat in exclusivitate pentru Ejobs de Oana Sav.

Marketingul digital este momentan singura zona care creste spectaculos si sigur, pe o piata nationala si globala in prelungita recesiune. Ca urmare, tot mai multi profesionisti romani din toata lumea vin catre noi interesati de programele de certificare in domeniu. Pentru cei care lucreaza in marketing este un demers firesc si obligatoriu de a fi la zi cu evolutia tehnologiei si a tine pasul cu dezvoltarea canalelor de comunicare si distributie. Pentru altii este o cale de acces intr-un domeniu pe care-l vad intr-o accelerata evolutie si anticipeaza o cerere proportionala de know-how. Cat de bine remunerata este insa aceasta expertiza? Cine sunt cei care reusesc sa monetizeze aceasta experienta si de ce?

Salariul mediu al unui manager social media se situa la noi in tara intre 500 si 1000 de euro, in functie de pregatire, conform unui studiu realizat de Carreer Advisor. Salariile in marketing digital si media sociala au scazut in acelasi timp cu economia. Dintre cei chestionati de catre Career Advisor, 20% aveau un salariu intre 1.000 si 4.000 de euro. Insa, majoritatea celor care lucreaza in social media (32%) au un salariu intre 300 si 500 de euro. Segmentul mediu este reprezentant de catre cei care castiga intre 500 si 1.000 de euro (26%)

Un studiu pentru piata americana al Crandall Associates publicat saptamana aceasta scoate la iveala niste cifre si statistici foarte interesante care ne pot revela, bineinteles ca la scara mai mica, viitorul industriei de la noi. Nu are cum sa fie o oglinda apropiata a mediei salariilor din Romania. In America un director de marketing digital, pentru care zece ani de experienta pot reprezenta un mare atu avand in vedere noutatea domeniului, poate castiga intre 110 000 si 150 000 dolari pe an. Mai mult, multinationalele mari nu ezita sa plateasca salarii cu sase cifre pentru top managementul echipei de marketing digital si social media. Studiul prefigureaza insa cu certitudine o harta emergenta a pietei joburilor de marketing asa cum va arata in curand si la noi.


In plus, dincolo de perspectivele financiare, un indicator al potentialului urias de cariera in domeniu oriunde in lume il reprezinta si diversitatea joburilor si pozitiilor in arii de specialitate cat mai variate. Sa nu uitam ca pentru multe dintre aceste pozitii exista cerere tot mai mare si pe piata muncii din Romania, atat in multinationale gigant si companii mari dar si la firme mai mici, asociatii sau organizatii non guvernamentale.

Cele mai frecvente joburi in Romania sunt de social media manager, specialisti online sau new media, manager social media, consultant PR sau editor social media, manager de continut sau comunitate. Paleta pozitiilor in Statele Unite este de zece ori mai diversa: de la copywitteri si art- directori specializati in zona digitala la directori pentru email marketing, manageri pentru merchandising al wesite-urilor, manageri, buyeri si planneri in media digitala sau specialisti in analiza digitala.

Potentialul si cererea uriasa nu garanteaza insa expertiza pe masura nici aici si nici in America. Un adevarat profesionist in media sociala este la fel de greu de gasit si la noi si la ei. „ Multi se pretind mari specialisti in media sociala dar putin pot dovedi acest lucru in realitate” – spune Wendy Weber, director al Crandall Associates intr-un interviu realizat de Marketing Sherpa.

In concluzie, marketingul digital nu mai este o moda tranzitorie, trecatoare si…it’s here to stay. Alfabetizarea in domeniu nu mai este suficienta, e nevoie de performanta si specializare. In al doilea rand, media sociala este incontestabil the rising star, atat international cat si in Romania. In al treilea rand, exista o nevoie mare si acuta de de competenta la nivel global, in pofida inflatiei aparente de „specialisti”. Ca urmare, vor rezista in piata si vor castiga foarte bine doar cei bine pregatiti si capabili sa genereze rezultate. Toate acestea la un loc deschid o mare si certa oportunitate de joburi si salarii pentru profesionistii romani performanti. De aceasta data globala.

Un material redactat in exclusivitate pentru Ejobs de Oana Sav.
Oana Sav este Chartered Marketer, consultant de marketing la More Marketing Solutions si fondator al Institutului de Marketing din Bucuresti. Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply