Cu toții ne dorim ca experiențele noastre profesionale să se finalizeze în urma deciziei noastre, pentru că în acest fel am simți că avem control asupra carierei noastre. Din păcate însă, există o mulțime de cazuri în care decizia de încheiere a colaborării aparține în totalitate angajatorului.
De obicei, în spatele acestei decizii stau factori precum restructurarea poziției, incompatibilitatea dintre angajat și activitate sau incompatibilitatea dintre angajat și restul echipei. Totuși, oricare ar fi motivul, o astfel de veste poate fi extrem de dureroasă pentru persoana în cauză. Acest lucru se întâmplă pentru că, mai mult sau mai puțin conștient, ajungem să ne simțim nedoriți și insuficient de capabili.
Este foarte dificil să nu preluăm o astfel de decizie într-un mod personal, având în vedere că ne afectează direct. În realitate însă, faptul că ne aflăm într-o astfel de împrejurare nu înseamnă că suntem mai puțin valoroși.
Lucrez frecvent cu persoane care au întâmpinat sau întâmpină o astfel de situație și nu sunt puțini cei care analizând în mod sincer întregul context își dau seama că de fapt nici ei nu-și mai doreau sa continue colaborarea, însă nu au acționat în consecință. Există însă și destul de multe situații în care persoana în cauză este luată pe nepregătite de o astfel de veste, într-un context în care intenționa să continue respectiva colaborare. Ce e de făcut în acest caz?
O discuție sinceră este foarte utilă, pentru că îți dă prilejul să clarifici lucrurile.
De asemenea, este de ajutor să comunici cum te simți și ce gândești despre ceea ce se întâmplă. Să lași lucruri nespuse este în dezavantajul tău pentru că în acest fel riști sa nu închizi această etapă la nivel emoțional, nici măcar odată cu trecerea timpului.
Îmi amintesc de una dintre persoanele cu care am lucrat, care mi-a mărturisit într-una dintre ședințe faptul ca deși nu mai activa de mai bine de un an într-o anumită companie, încă era preocupată de felul în care s-a încheiat respectiva colaborare.
Am remarcat că într-o astfel de situație oamenii sunt tentați să pună presiune pe ei înșiși și sunt nerăbdători în a-și începe activitatea profesională cât mai repede într-o altă companie.
Însă, pentru a face alegeri corecte în continuare, este necesar să treacă cel puțin câteva săptămâni, astfel încât să nu existe riscul de a accepta oferte de job care nu îți sunt potrivite.
Vinovăția este un sentiment care poate fi prezent la oamenii aflați într-o astfel de circumstanță. Însă este esențial să ne amintim că și cei mai competenți profesioniști pot să fie incompatibili cu un anumit tip de companie sau se pot afla în situația în care poziția pe care o ocupă este restructurată.
Dacă te învinovățești pentru contextul în care te afli este posibil să ai rezerve în a discuta deschis despre ceea ce simți din cauza sentimentului de rușine. Îți recomand să discuți cu persoanele cu care te simți în siguranță despre tot ceea ce experimentezi atât la nivel mental, cât și la nivel emoțional. Asta te va ajuta să te eliberezi și să vezi lucrurile dintr-o altă perspectivă.
Într-o astfel de situație este esențial să fii conștient(ă) de atuurile tale și să le evidențiezi atât în CV, cât și scrisoarea de intenție și în cadrul interviurilor de angajare. Încrederea de sine este extrem de importantă pentru evoluția ta profesională.
Este posibil să te simți dezorientat(ă) și să nu știi exact în ce direcție să acționezi în continuare. Îți propun să pornești de la a-ți seta obiectivele atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu. De asemenea, un plan de carieră cu acțiuni concrete te va ajuta să ai claritate, sa fii mai sigur(ă) pe tine și mai încrezător(oare).
Îți recomand să abordezi toate canalele de recrutare relevante și să fii constant(ă) în a aplica pentru oportunitățile care ți se potrivesc și sunt interesante pentru tine.
Este util să-ți setezi un termen limită până la care să-ți găsești un alt job pentru că asta te va ajuta să ramâi focusat(ă), însă asigură-te că ești realist(ă) în setarea acestuia, înainte de a ajunge la finalul economiilor.
Pierderea jobului reprezintă o situație dificilă, care are implicații complexe indiferent de vârstă. Poate cel mai important într-un astfel de context este să facem tot ce ține de noi astfel încât sa rămânem încrezători în forțele proprii. Cu încrederea în arsenalul nostru putem naviga mult mai bine pierderea locului de muncă.
Model CV. Tot ce trebuie să știi despre redactarea CV-ului
Buna seara!
In prezent lucrez ca livrator la domiciliu in cadrul companiei Glovo Romania!
Este foarte greu,fizic atit de solicitant…iar pericole ma pindesc la tot pasul,carosabil distrus,haosul din trafic cit si atentia sporita a unor soferi la tehnologie in loc sa isi canalizeze toata atentia la sofat.
Veniturile au inceput sa scada simtitor
Mi ar fi de mare ajutor indrumarea si sfatul unei persoane specializate in crearea potrivita a unui C.V.
Eu imi exprim cu sinceritate anumite probleme,dar acestea nu sunt tocmai cele esentiale.
Urmeaza in luna Aprilie tirgul de joburi la Sala Palatului…mi ar placea foarte mult sa merg,dar sa fiu foarte pregatit si plin de incredere…voi avea sansa sa mi gasesc un job la care poate am tinjit atita vreme…ce ar putea schimba in bine atitea lucruri si neajunsuri din viata mea!
Daca se doreste sa fiu ajutat,ca rog contactati ma la p_lleontin81@yahoo.com sau la tel.0724.855.727
Multumesc celor care au avut bunavointa de a cite ceea ce am scris!