• 5 Feb. 2021
  • 3 min

Când ești pregătit pentru un rol de manager?

manager
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Face parte din echipa eJobs România de circa 5 ani. Perioad... Arată mai mult

O poziție de management este un pas firesc în carieră, mai ales dacă ai demonstrat că deții abilitățile necesare și știi să gestionezi echipe. Acest articol este însă pentru cei care-și pun la îndoială competențele. 

Desigur, o doză de îndoială e binevenită, căci te menține conectat la realitatea din jurul tău. Însă dacă această stare devine permanentă, atunci situația se complică și s-ar putea să-ți scape printre degete o poziție la care visezi, dar pentru care nu ai curaj să candidezi. Iată câteva semnale care-ți sugerează că ești pregătit pentru o poziție de manager!

Semnalele care-ți arată că ești pregătit pentru un rol de manager

Ai o relație bună cu echipa din întreaga companie

A fi un bun manager înseamnă a avea relații de încredere cu toți membrii echipei, dar și cu angajații din celelalte departamente. Dacă ai tăi colegi vin la tine după diverse sfaturi ce privesc sarcinile lor, înseamnă că îți recunosc expertiza și au încredere în cunoștințele tale. 

Pe de altă parte, dacă te numeri printre cei care rareori interacționează cu ceilalți, poate că ar trebui să-ți regândești obiectivele în carieră sau să cauți oportunități prin care să-ți dezvolți capacitatea de comunicare. Spre exemplu, te poți implica în diverse proiecte. Chiar dacă acestea nu țin neapărat de responsabilitățile tale, s-ar putea să te pună în fața unor situații din care ai doar de învățat. 

 

Treci cu brio peste situațiile conflictuale

Situațiile conflictuale sunt aproape inevitabile atunci când este vorba despre oameni care lucrează în același loc. De aceea, ca manager, e important să știi să le gestionezi, iar pentru asta ai nevoie de capacitatea de a analiza din toate unghiurile o situație pentru a putea reacționa corect. Cei care nu știu să-și controleze excesele de furie rareori devin lideri buni. 

În schimb, angajații imparțiali, capabili să medieze un conflict tratându-i pe ceilalți cu respect, au toate șansele să obțină un rol de manager.  

 

Știi să motivezi oamenii din jur

Cu siguranță îți sunt cunoscute acele momente sau chiar zile în care nu te simți la capacitatea ta maximă, ești mai puțin creativ și poate că ai fi dorit să interacționezi mai puțin cu alți oameni. E important să știi să te automotivezi în astfel de clipe. Dar, imaginează-ți că, atunci când ești manager, nu doar că trebuie să găsești surse de motivație pentru tine, ci trebuie să le împărtășești cu întreaga echipă.

O poziție de manager nu presupune doar să-i ajuți pe alții să-și îndeplinească sarcinile minime de la job, ci să descoperi potențialul maxim al fiecărui membru al echipei. Acest lucru poate fi dificil, mai ales dacă nu ai resurse necesare pentru a oferi bonusuri sau majorări de salariu.

 

Ești un trainer bun

Rolul unui manager presupune antrenarea și îndrumarea echipei către îndeplinirea obiectivelor companiei, dar și pregătirea oamenilor noi, iar pentru asta e nevoie să știi să împărtășești cunoștințele tale cu ei. 

Dacă ai petrecut timp pregătind alți oameni și punându-le la dispoziție resurse importante de informație, s-ar putea să fii pregătit să preiei un rol de conducere. 

 

Ești pregătit să fii responsabil pentru performanțele altora

S-ar putea să ți se pară înfricoșător să fii tras la răspundere pentru eșecurile altor persoane. Însă, dacă vrei să avansezi pe o poziție de manager trebuie să fii pregătit să aplanezi astfel de situații cât mai rapid.

Dacă simți cu adevărat că ai ce oferi companiei din rolul de manager, atunci e momentul să vorbești cu șeful tău actual despre asta. Arată-i ambiția și impactul contribuției tale asupra business-ului. Despre cum să vorbești cu șeful tău despre o avansare în carieră, am povestit mai multe aici. 

Dacă în compania în care lucrezi nu există loc pentru evoluție, atunci întră pe eJobs.ro și aplică la cele peste 6.000 de joburi dedicate managerilor. Mult succes!

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Ce poți învăța într-un call-center?

Cum să-ți dozezi energia pentru lucrurile care contează

Cinci lucruri de analizat înainte să aplici pentru jobul de vis

A fost util articolul? 3
carieraechipamanager

Leave a Reply