keyboard_arrow_down
Salariile încasate lunar de românii care lucrează în social media au crescut constant în ultimii patru ani.

Cei mai mulţi dintre angajaţii români care lucrează în social media au salarii lunare nete cuprinse între două intervale financiare – 300-500 de euro şi 500-1.000 de euro, arată o analiză a celor cinci ediţii de până acum ale studiului „Social Media Employment”, realizat de Career Advisor, o firmă cu activităţi în domeniul resurselor umane, în parteneriat cu Evensys,  o societate comercială specializată pe planificarea şi organizarea de evenimente business-to-business. „Fiind un domeniu nou, numărul oamenilor cu experienţă în această arie (social media – n.red.) este destul de mic. Ca atare, pentru mulţi dintre aceştia joburile din zona de social media sunt primul job, ceea ce explică şi salariile la nivel de entry level. Pe de altă parte, vorbim de o zonă în care este foarte uşor de măsurat impactul acţiunilor tale, iar clienţii aşteaptă un ROI („return on investment” – trad. rentabilitatea investiţiei)”, declară Mădălina Uceanu, managing partner Career Advisor.

Foto portret Mădălina Uceanu Mădălina Uceanu, managing partner Career Advisor

Ultima ediţiei a studiului, publicat recent, a arătat că un angajat specializat pe social media, în România, câştigă, în medie, 713 euro net lunar net, în creştere cu aproape 2% faţă de 2014. Anul trecut, salariul mediu net pe care l-a primit un angajat din social mediu a fost de circa 700 de euro. Salariile din social media au înregistrat, între 2012 şi 2015 o creştere constantă, de la an la an.

Totuşi, evoluţia dintre 2012 şi 2015 a salariilor din social media nu a reuşit să compenseze pierderile pe care le-au înregistrat câştigurile angajaţilor din domeniu între 2012 şi 2011. Prima ediţie a studiului „Social Media Employment”, realizată în 2011, a evidenţiat că salariul mediu net pe care îl primea un angajat din social media se ridica la 850 de euro. La cea de-a doua ediţiei a analizei, din 2012, a reieşit că salariul mediu net al angajaţilor din social media s-a ridicat la 660 de euro, cu 190 de euro mai puţin decât în 2011.

„Singura explicaţie pe care o pot avea pentru scăderea din 2012 este una care ţine de observaţiile mele vizavi de piaţă, în general. Anul 2012 a fost unul mai greu decât 2011 pentru multe dintre companiile care oferă servicii, probabil că acelaşi lucru s-a întâmplat şi în industria de digital marketing. Ritmul de creştere (al salariilor din social media, în perioada 2012-2015 – n.red) este lent, însă vorbim totuşi de o creştere, lucru care cred că e un semn foarte bun, având în vedere evoluţia generală a pieţei din ultimii ani, cu salarii îngheţate sau scăzute pe foarte multe specializări”, precizează Uceanu.

Între decembrie 2008 şi decembrie 2014, salariul mediu net, la nivel naţional, a crescut cu peste 22%, de la 1.489 de lei la 1.818 lei, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Cu excepţia lui 2009, salariul mediu net s-a majorat în fiecare an din perioada decembrie 2008 – decembrie 2014. În intervalul decembrie 2010 – decembrie 2014 salariile medii ale românilor au crescut, de la un an la altul, cu circa 100 de lei.

Cel mai mare salariu lunar net oferit de unul dintre angajatorii respondenţi participanţi la cele cinci ediţii de până acum ale studiului se ridică la 3.400 de euro. Iar angajatorul respectiv este o agenţie de media. „Cel mai mare nivel declarat de un angajator a fost de 3.400 de euro net. Însă, vorbind despre o agenţie, un manager senior are şi responsabilitate de vânzare şi project management, nu vorbim doar despre un specialist senior. În ceea ce priveşte companiile multinaţionale, puţine au funcţii de management în zona de social media, iar cele care au cu siguranţă că nu depăşesc acest nivel (salarial – n.red.)”, precizează Uceanu.

Analizezele realizate până acum de Career Advisor şi Evensys mai arată că, în general, un angajat din social media are următoarele activităţi principale: managementul conturilor sociale, postarea şi revizuirea conţinutului, managementul brandului şi concurenţei şi managementul conversaţiilor.

spune-ti parerea