• 15 Ian. 2008
  • 3 min

Stressminator sau Managementul stresului.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Articol scris de Oana Ibanescu, Trainer. Extreme Training, http://www.traininguri.ro De fiecare data cand trec printr-o situatie stresanta si sunt foarte ingrijorata de ceva, imi aduc aminte […]

Articol scris de Oana Ibanescu,
Trainer. Extreme Training, http://www.traininguri.ro

De fiecare data cand trec printr-o situatie stresanta si sunt foarte ingrijorata de ceva, imi aduc aminte una dintre cele mai importante informatii pe care am primit-o, aceea ca, statistic, doar 3% din lucrurile pentru care ne preocupam si care ne streseaza devin evenimente mai putin placute.

Asta ma face sa revin usor cu picioarele pe pamant, sa imi spun ca imi fac prea multe griji si sa ma temperez.

Din pacate, fiecare dintre noi face aceasta greseala, de a se ingrijora prea mult. Aceasta este una dintre cele mai mari surse de stres. Acesteia ii adaugam si problemele de la serviciu, problemele de sanatate, cele financiare, familiale, sentimentale, incalzirea globala, etc. (si te invit sa completezi lista cu propriile exemple).

In continuare iti voi veni in ajutor cu cateva sfaturi pentru a reduce stesul.

Atentie! Simplul fapt ca citesti aceste randuri nu te va ajuta sa indepartezi stresul. E nevoie sa pui in aplicare informatia pe care o ai, asa ca treci la treaba si imbunatateste-ti stilul de viata acum!

{article-2163.png}

1) Mananca sanatos!
Acest lucru te va ajuta sa creezi echilibru intre minte si corp. O minte hranita corespunzator trebuie sa “locuiasca” intr-un corp hranit in mod sanatos.

2) Odihneste-te destul!
Daca ai multe de facut si prea putin timp, sa folosesti timpul destinat somnului cu alte scopuri sau pentru a continua activitatile zilnice este contraindicat. Lipsa unui program corespunzator de somn te va face sa nu ai dispozitia necesara pentru munca si te va face foarte nervos. Considera odihna o investitie in energia ta si in pofta ta de lucru, nu o pierdere de timp!

3) Foloseste tehnici de managementul timpului!
Daca ti-ai dori ca ziua sa aiba mai mult de 24 de ore deoarece niciodata nu ai timp sa faci tot ce ti-ai propus in ziua respectiva, nu renunta la somn (dupa cum spuneam anterior), ci apeleaza la tehnicile de management al timpului (daca nu cunosti niciuna din aceste tehnici, fa o cautare online sau mergi la un curs)!

4) Fa pauze!
De foarte multe ori cauza stresului nostru este lipsa timpului. Desi poate parea un pic ciudat, solutia nu este sa muncesti fara intrerupere, ci din contra, fa pause mici si dese. Aceste pauze iti voi face munca mai putin obositoare si stresanta iar activitatea ta va fi mai placuta si mai eficienta.

5) Apeleaza la sedintele de masaj!
Sunt recunoscute pentru efectul benefic pe care il au asupra corpului. Relaxandu-te vei reusi sa scapi de tensiune.

6) Fa o plimbare pentru a-ti limpezi gandurile!
Vei reusi in acest fel sa-ti pui gandurile in ordine. O sa observi ca cele mai multe idei si cele mai bune solutii le vei gasi in timpul pe care-l petreci relaxandu-te, atunci cand ai “mintea libera”.

7) Fii iar un copil!
Pentru a se deconecta, foarte multa lume apeleaza la jocuri online pentru copii, carti de povesti, desene animate, creioane colorate, acuarele, etc….si functioneaza de fiecare data. Iti va lua stresul cu mana si te vei simti mult mai creativ.

8) Pastreaza imaginea de ansamblu in minte!
Aminteste-ti mereu care e scopul final al actiunilor tale si care sunt “elefantii pe care trebuie sa-i mananci” (obiectivele cele mai mari si pe termen lung). Vei sti astfel exact cum sta situatia si cat drum mai ai de parcurs pana la atingerea obiectivelor.

9) Fa sport!
Dupa cum spuneam, pauzele sunt binevenite mereu. Foloseste-ti timpul liber mergand pe jos, pe bicicleta, facand gimnastica, etc.! Atunci cand facem sport, corpul elimina toxinele si ne cuprinde o stare de bine.

10) Danseaza!
Dansul are acelasi efect benefic asupra intregului corp ca si sportul. Mai mult, muzica va contribui la buna noastra dispozitie si isi va aduce aportul de energie.

11) Respira adanc de 10 ori si concentreaza-te asupra modului in care respiri!
Relaxarea te va cuprinde imediat iar creierul tau se va oxigena mai bine. Incearca acest exercitiu chiar in timpul in care citesti articolul asta!!! 

12) Fii deosebit de dragut cu celelalte persoane!
Acest lucru functioneaza ca un boomerang. Se spune ca, daca ii zambesti vietii, viata iti va zambi inapoi. La fel functioneaza si cu oamenii. Efectul este imediat si garantat.

13) Imagineaza-ti!
Imagineaza-ti cum lucrurile vor iesi asa cum iti doresti! Imagineaza-ti sfarsitul unui proiect de success, o familie fericita, o masina noua, o diploma, etc.! Te va ajuta sa te programezi pozitiv (pentru mai multe detalii, cauta informatii despre NLP!). Nu fi negativ inca de la inceput! Vizualizeaza, deoarece gandurile pot deveni fapte, nu-i asa?

14) Identifica si elimina sursele tangibile de stres din viata ta!
Pentru a inlatura stresul, incepe-ti activitatile cu lucrurile care iti plac cel mai putin. Odata ce ai incheiat activitatile generatoare de stres, restul va merge snur.

Iar acum ca ai atatea moduri in care sa inlaturi stresul,
nu mai sta pe ganduri…si…
treci la fapte!!!

Extreme Training iti da o veste buna! Incepand din acest an vom sustine o serie de traininguri in Cluj, Timisoara, Oradea si Iasi! Detalii pe web siteul nostru http://www.traininguri.ro

Beneficiul forte al produsului Extreme Training consta in constientizarea vectorilor inconstienti si constienti care opereaza in realitatea cotidiana. Acest lucru poate fi realizat prin intelegerea mecanismelor ce intervin in contactele umane de orice tip. Ajungem astfel la o constructie din care vom vedea cum aparentele NU te mai inseala, daca stii sa privesti si sa intelegi lucrurile mai bine. Trebuie insa sa fii pregatit pentru un asemenea pas!

Articol scris de Oana Ibanescu, Trainer. Extreme Training, http://www.traininguri.ro

A fost util articolul? 0

Lasă un răspuns