• 6 Jan. 2020
  • 2 min

Top 5 abilități căutate de angajatori în 2020

abilitati
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Absolventă de Relații Economice Internaționale (A.S.E. Bu... Arată mai mult

Pe lângă o scrisoare de intenție și un CV bine structurat, fără greșeli gramaticale, angajatorii caută să cunoască cât mai bine viitorul angajat încă din momentul în care acesta aplică la job. Mai exact, ei vor să descopere acele abilități care te vor ajuta să-ți faci sarcinile mai bine la muncă. 

Tocmai de aceea, nu trebuie să-ți lipsească din CV acele abilitati vizate de companii, deoarece ele îți pot crește șansele de a obține un job mai bun în noul an. Descoperă abilitățile pe care trebuie să le deții dacă vrei să-ți schimbi jobul, să te reconvertești profesional sau să obții o promovare la actualul loc de muncă!

 

Uite ce abilitati nu trebuie să-ți lipsească!

Managementul schimbării

Ce înseamnă asta mai exact? Este deschiderea ta față de tot ce e nou. Poate fi vorba despre un nou proiect, despre colegi noi, un alt mediu de lucru, dar și cât de flexibil și cât de ușor te adaptezi atunci când vine vorba de proiectele la care lucrezi. Dacă nu știi cum să identifici această abilitate la tine uite ce ai putea să faci. Gândește-te cum ai reacționat în situații necunoscute, noi pentru tine. Dacă acestea ți-au provocat un grad sporit de disconfort, atunci nu poți trece această aptitudine în CV. Nu e însă târziu să-ți dezvolți această abilitate! Poți să începi cu schimbări mici, poate fi vorba chiar și de drumul până la job. Ușor-ușor vei vedea că schimbarea este de fapt un lucru util atât pentru dezvoltarea ta personală, cât și profesională. 

 

Creativitatea

Această abilitate a fost căutată și în anii anteriori, iar joburile viitorului continuă să o solicite. Nici din CV-ul tău nu ar trebui să lipsească, dacă vrei să obții locul de muncă mult dorit. Angajatorii caută oameni inventivi, care vor găsi modalități creative prin care să creeze produse, servicii noi sau să facă față provocărilor cu care se confruntă. Tehnologia ne scutește de multe activități de rutină la job, iar atenția noastră trebuie să se orienteze pe sarcini sau strategii mult mai creative decât în trecut. 

Leadershipul

Managementul oamenilor este o abilitate căutată mai ales de cei care caută candidați pentru poziții de conducere, dar nu numai. Angajatorii au nevoie de angajați care știu să-i inspire pe cei din jurul lor, care știu să-i descopere pe cei cu potențial și să-i ghideze pe cei care se simt dezorientați la muncă. A fi un manager bun înseamnă și să fii empatic cu cei din jur, dar și să știi să delegi. Având propriul stil de management și propriile metode de a ghida oamenii vei putea face asta cu ușurință. 

 

Luarea deciziilor

Angajatorii de astăzi caută oameni responsabili, care să poată prelua un proiect și să-l ducă la bun sfârșit, fără să implice prea multe resurse financiare sau de timp. Pentru asta, ai nevoie de niște strategii bine puse la punct. E important să știi să analizezi date din trecut, să faci comparații cu situațiile anterioare și, desigur, să găsești singur soluții mai bune decât cele luate anterior. 

 

Gândirea critică

Pe măsură ce procesele din companii sunt digitalizate, nevoia de oameni care știu să-și folosească logica crește. Angajatorii își doresc oameni cu minți critice, care au un raționament bun și vor lua cele mai bune decizii în ceea ce privește evoluția companiei. 

Așadar, pentru a obține jobul ideal pentru tine e important să te pui la treabă. Să-ți pui la punct CV-ul, să scrii scrisoarea de intenție, să-ți descoperi acele abilitati ce ar putea să te pună în valoare în fața recrutorului. Și dacă nu le deții, să începi să lucrezi la ele! Apoi, rămâne doar să aplici pentru jobul mult dorit pe ejobs.ro!

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și?

Trei exemple de obiective profesionale și cum să le atingi pe fiecare în parte

Cum să-ți evidențiezi experiența în CV

Nouă sfaturi utile în găsirea jobului dorit

A fost util articolul? 6
abilitatiabilitati cv

Leave a Reply