• 23 Oct. 2023
  • 3 min

Sfaturi de networking în carieră pentru a face o impresie bună

networking

Indiferent dacă ești la începutul carierei sau ai experiență, nu va trece mult timp până când te vei găsi în situații care necesită să inițiezi conversații profesionale și să te implici când faci networking. Fii pregătit!

Poate că vei discuta cu viitori colaboratori sau vei avea o întâlnire importantă cu un posibil angajator. Poate vrei doar să schimbi idei de business, să obții informații despre joburi, să fii la curent cu schimbările din piața muncii sau să înțelegi noile modificări legislative și multe altele. Chiar dacă ai mai participat la diverse evenimente de networking profesional, în acest articol vei descoperi sfaturi practice despre cum să face o impresie bună și să pui bazele unor relații solide în carieră.

Preia inițiativa și sparge gheața

Nu aștepta ca alții să înceapă o conversație cu tine. Prezintă-te primul! Și asta indiferent de context, chit că e doar aniversarea companiei sau un eveniment de business networking, precum un târg, workshop sau conferință, unde se află mulți profesioniști, speakeri, manageri și antreprenori.

Nu-ți face griji dacă majoritatea oamenilor par că se cunosc deja sau sunt angajați în alte discuții ori dacă ești puțin timid, motivul principal al acestor evenimente este crearea de noi conexiuni. Astfel, cu zâmbetul pe buze și un salut ferm, plus o strângere de mână sigură, poți intra în conversație cu colegi, profesioniști, potențiali clienți, furnizor ș.a.m.d.

Faptul că ai avut curaj să saluți și să te prezinți unui grup sau unei persoane și să fii primul care face acest pas nu este doar bine, ci chiar recomandat. Mai mult, este indicat să ai și cărți de vizită pe care să le oferi sau, de ce nu, să schimbați direct informații de contact, precum numere de telefon, conturi de LinkedIn sau adrese de e-mail.

Și nu uita să păstrezi contactul vizual clar cu cei cu care ești în discuție. Privește persoanele cu care interacționezi în momentul în care le explici ceva sau în clipa în care acestea îți comunică ție ceva. Acest lucru denotă interes, atenție și profesionalism din partea ta.

Nu uita de follow-up în zilele următoare

A doua zi sau în următoarele 2-3 zile după evenimentul de business networking, ar fi ideal să trimiți un e-mail de follow-up. În acest mesaj, te prezinți, menționezi locul în care v-ați întâlnit, realizezi un review despre ce ați discutat și, eventual, propui o întâlnire pentru a explora posibilități de colaborare. Chiar dacă nu există o oportunitate imediată de colaborare, este bine să trimiți acest e-mail pentru a menține legătura și pentru a fi deschis la posibile proiecte viitoare.

Nu multe persoane acționează în acest fel. Așa că, prin această mică atenție, poți crea o impresie bună, de încredere și profesionalism. Astfel, vei arăta că nu ai făcut networking pentru că „așa trebuie” ci pentru că ești un profesionist – iar o astfel de impresie nu se uită ușor.

Personalizează mesajele pe care le trimiți în social media

Fie că ești în căutarea unui loc de muncă nou, fie că dorești să te conectezi pur și simplu cu foști sau actuali colegi, potențiali angajatori, investitori, sponsori (pentru ideile tale), pe platforme precum LinkedIn, este recomandat să adaugi o notă personală atunci când trimiți o cerere de conectare. Acest lucru te va diferenția de cei care trimit invitații în masă fără nicio personalizare ori un raționament anume.

Ce înseamna adoptarea unei note personale? Pe scurt, poți personaliza mesajul către persoana căreia îi trimiți invitația de conectare prin menționarea numelui acesteia și adăugarea câtorva fraze prin care te prezinți și expui dorința sau motivul pentru care ți-ar plăcea să fiți conectați.

Exemplu: Te salut, Mihai! Observ că și tu lucrezi în domeniul bancar și mi-ar face plăcere să ne conectăm pe LinkedIn pentru a schimba experiențe sau informații în domeniul nostru. Ce spui? Mulțumesc și zi cu spor! Mădălin

Nu subestima nicio conexiune

Indiferent că lucrezi sau nu ori că dorești să-ți extinzi aria de clienți, candidați, parteneri sau să-ți dezvolți propriul business, ține minte că niciun contact nu este de neglijat. Ce înseamnă acest lucru? De exemplu, dacă ai fost respins de un angajator pentru un anumit post, dar primești un feedback de la el, poți sublinia motivația ta de a rămâne în contact pe viitor pentru alte posibile oportunități. La fel, angajatorul poate face același lucru – poate că nu ești potrivit pentru un rol specific, dar te-ai potrivi altui post.

Totodată, chiar dacă un client nu colaborează cu tine imediat îi poți cere permisiunea să-l ții la curent, periodic, fără să-l aglomerezi, cu diverse produse și servicii pe care firma ta sau compania pe care o reprezinți le oferă.

O altă sugestie importantă este să folosești apelurile telefonice pentru a intra în legătură cu anumite companii ori persoane. De exemplu, cineva de la recepția unei firme îți poate face legătura cu departamentul sau persoana care sunt în aria ta de interes. Opțiuni există și merită să le explorezi! Succes la networking!

 

Ți-a plăcut articolul „Sfaturi de networking în carieră pentru a face o impresie bună”? Citește și:

8 greșeli de networking pe care poți fi tentat să le faci

7 pași pentru a deveni expert în networking

 

A fost util articolul? 3
Networkingsfaturi networking

Leave a Reply