• 25 Aug. 2020
  • 3 min

Cum să-ți consolidezi relația cu managerul

manager
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Absolventă de Relații Economice Internaționale (A.S.E. Bu... Arată mai mult

Distanțarea fizică, lipsa comunicării și incertitudinea ne pândesc în ultimele luni și ne pot afecta relațiile cu oamenii din jurul nostru. Și nu doar cu familia sau cu prietenii, dar și cu colegii de muncă sau cu managerul. 

Impactul celor mai sus menționate se simte și mai intens atunci când vorbim despre persoanele care lucrează remote. Munca de acasă e complet diferită față de munca de la birou, când poți oricând interacționa cu un coleg sau cu un manager. Comunicarea e mai dificilă, starea emoțională poate fi mai sensibilă, iar presiunea deadline-urilor mai mare. 

Despre cum să lucrezi mai eficient de acasă, am vorbit într-un alt articol de pe cariera.ejobs.ro. De data aceasta vorbim despre cum să-ți menții o relație bună cu al tău manager, indiferent dacă lucrezi de acasă sau de la birou. 

 

Iată de ce să ții cont în relația cu al tău manager!

Rămâneți conectați 

Managerul are rolul și responsabilitatea ca echipa pe care o coordonează să fie productivă, motivată și fericită la job. Nu trebuie să uiți acest lucru și de aceea orice nemulțumire sau preferință ai avea referitoare la jobul tău, nu amâna să le transmiți șefului tău. 

De asemenea, poți să faci o obișnuință din a discuta cu el săptămânal sau lunar despre cum te simți la job, cum merg proiectele, de ce ai avea nevoie ca acestea să meargă mai bine și cu ce te-ai confruntat de la ultima discuție. 

 

Înțelege-i noul stil de lucru 

Modul în care lucrăm în ultimele luni s-a schimbat radical în unele companii. Și managerii, obișnuiți fiind să aibă o interacțiune fizică constantă, astăzi și-au schimbat modul de abordare. Dacă, spre exemplu, lucrezi de acasă s-ar putea să observi că managerul tău vrea să aibă un control mai mare asupra activităților tale sau poate că dorește ca lucrurile importante să le primească pe e-mail, și nu pe chat. Identifică ce apreciază în această perioadă, poate ar prefera să vorbiți constant despre derularea proiectelor sau poate vrea ca angajații să fie mai autonomi. 

 

Demonstrează-ți inovația și inițiativa

Managerul știe cel mai bine cum și cât poți să lucrezi. În această perioadă lucrurile stau puțin mai diferit. Arată-i că ești deschis noilor proiecte și că vrei să investești în bunul demers al companiei. 

Dacă lucrezi într-un departament în care oamenii aruncă constant cu idei despre produse, servicii, proiecte sau îmbunătățiri ale proceselor, nu-ți fie frică să-ți expui și tu ideile.

 

Dacă ți se pare că manager-ul este nemulțumit de tine, programează o discuție 

Cel mai bun mod de a rezolva problemele cu șeful tău este să vorbești lucrurile față în față sau printr-o discuție video. În timpul conversației, abordează problema cu tact și diplomat. Vorbește deschis și spune lucrurilor pe nume. Spre exemplu, poți începe așa: „Simt că lucrurile nu funcționează prea bine și vreau să mă asigur că răspund nevoilor tale”, sau „Vreau să știu exact care sunt așteptările pe care le ai de la mine”. Ți se poate părea că e o conversație incredibil de dificilă, dar te poate ajuta să-ți îmbunătățești relația cu managerul tău. 

 

Fă o schimbare 

Și nu este vorba de schimbarea jobului. Dacă managerul are o problemă cu tine, s-ar putea să aibă un motiv. Poate că ai întrerupt un proiect sau întotdeauna întârzii cu deadline-urile. Dacă acțiunile tale viitoare vor fi pozitive, atunci s-ar putea să reveniți la relația voastră anterioară.

 

Oferă-i respectul cuvenit

Un manager, fie că recunoaște sau nu, în primul rând își dorește să fie respectat de echipa sa. Astfel că, oricât de prieten ți s-ar părea că ești cu șeful tău, ia în serios sarcinile pe care ți le dă. Practic, nu trebuie să exagerezi dacă șeful îți întinde o mână prietenoasă.

 

Comunică la timp problemele

Informarea managerului că nu poți îndeplini un proiect la timp trebuie făcută din timp. Faptul că-u spui în ultima clipă s-ar putea să nu te ajute. Așa că, dacă simți că nu poți duce până la capăt un proiect, avertizează-l din timp, spune-i în ce etapă ești cu el și de cât timp mai ai nevoie.

Un manager apreciază onestitatea bine intenționată, însă cu sigurantă va aprecia să vorbești cu el cât mai repede ca să poată găsi o soluție.

Relația pozitivă cu șeful poate fi un plus, pe termen scurt, mediu și lung. Poți beneficia de măriri de salariu, promovări și de ce nu, de o atitudine prietenoasă din partea lui. Iar indiferent de ce alegi să faci pentru a-ți consolida relația cu al tău manager, învață din aceste experiențe. Acestea te vor ajuta la viitoarele joburi sau poate atunci când vei deveni chiar tu managerul cuiva!

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și: 

Brand personal – de ce să-l construiești și cum te ajută în carieră?

Scrisoarea de intenție: 10 greșeli de neiertat

Cum optimizăm căutarea unui loc de muncă

A fost util articolul? 2
managerRelatii la jobrelatii sanatoase

Leave a Reply