• 12 Jul. 2021
  • 3 min

Șapte factori de care să ții cont atunci când alegi un loc de muncă 

angajare
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Absolventă de Relații Economice Internaționale (A.S.E. Bu... Arată mai mult

Căutarea unui loc de muncă este un proces ce merită toată atenția ta. De cât de mult te implici în acesta depinde felul în care te vei simți la noul job.

De multe ori avem tendința să căutăm oportunități care să ne ofere un salariu pe măsură. Sigur, valoarea acestuia din urmă contează, însă dincolo de asta, e important să iei în considerare și alte aspecte care-ți pot favoriza  evoluția profesională. De ce factori să ții cont atunci când îți cauți un job, dar și ce să faci ca să-ți crești șansele de angajare, vorbim în continuarea articolului!

În rândurile de față nu ne-am propus să analizăm anunțurile de angajare ale companiilor, ci să te ajutăm să alegi locul de muncă care să corespundă așteptărilor tale profesionale și financiare.

 

Iată aspectele pe care merită să le iei în calcul în procesul de angajare!

Găsește-ți pasiunea

Recrutorilor le plac oamenii talentați, dar și pasionați de activitatea pe care o desfășoară. De aceea, ca să-ți crești șansele de a obține jobul dorit, ar fi bine să dezvolți din timp o pasiune pentru o industrie sau o activitate. Pentru a o descoperi, trebuie să-ți răspunzi la câteva întrebări ajutătoare. Iată câteva dintre ele: 

  • Ce hobby te face să uiți de timp?
  • Despre ce poți vorbi ore în șir fără să te plictisești?
  • Dacă nu ai avea nevoie de resurse financiare, ce ai face cu timpul tău?

Nu alege un job numai pentru că este bine plătit sau pentru că ai lucrat mulți ani în industria respectivă. Atât timp cât poți arăta că hobby-ul tău poate deveni un job, nu ezita să-ți evidențiezi talentul și mai ales capacitatea și dorința de a învăța.

 

Fii la zi cu oportunitățile care apar

Înscrie-te în grupuri de joburi de pe rețelele de socializare, unde poți afla despre noi oportunități în carieră. Abonează-te și la newsletter-ul eJobs, pentru a afla în timp util care sunt cele mai noi locuri de muncă din orașul tău.

Apoi, dacă ai nevoie de ajutor, poți suna la 021.9124, și consilierii eJobs te vor îndruma spre acele anunțuri de angajare care ți se potrivesc.

 

Caută un exemplu demn de urmat

Definește un model de mentor pentru tine și încearcă să-l descoperi la interviurile la care mergi sau printre cunoștințele pe care le ai. Această persoană te poate ajuta să afli mai multe despre domeniul în care vrei să lucrezi, dar te poate ghida și spre joburile potrivite pentru tine.

 

Află mai multe despre mediul de lucru

Ți-ar plăcea să lucrezi într-o companie cu reguli stricte și vestimentație office sau să te simți mai confortabil, să-ți petreci pauzele de lucru pe terasă alături de colegi? Indiferent de răspunsul la această întrebare, e important să afli mai multe despre mediul de lucru în compania pentru care aplici. Poți face asta cu ajutorului rețelei tale de networking (prieteni, cunoștințe, foști sau viitori colegi de muncă).

 

Informează-te despre job înainte să mergi la interviu 

Urmărește modul în care este prezentat locul de muncă pentru care vrei să aplici, exprimarea, abordarea, precum și deschiderea companiei spre dezvoltarea profesională a viitorilor angajați. De regulă, trebuie să existe un echilibru între cerințe și beneficii, precum și detalii despre companie, despre echipă, proiecte sau atmosfera de lucru.


Analizează cât de stabil este jobul

Perioada pandemiei ne-a demonstrat că, dincolo de mediul de lucru sau de beneficiile pe care le oferă o companie, stabilitatea e la fel de importantă într-o perioadă ca cea pe care o traversăm acum. De acest lucru îți poți da seama din perioada medie în care rămân angajații într-o companie. 

O simplă căutare pe rețelele de socializare profesionale după numele companiei îți va dezvălui profilele actualilor și foștilor angajați, dar și perioada în care au lucrat pentru compania respectivă.

 

Focus pe cultura organizațională 

Acest termen ar putea să-ți sune abstract, dar nu ar trebui să-l ignori, deoarece acesta include o mulțime de aspecte care țin de rutina zilnică de la birou. Pentru a afla mai multe detalii despre cultura organizațională a unei companii, cercetează profilul companiei, dar și al angajaților de pe rețelele de socializare. În acest mod, poți afla în amănunte care sunt activitățile pe care le organizează compania în timpul liber, precum team building-urile sau alte evenimente menite să crească nivelul de satisfacție al angajaților.

În momentul în care te afli pe punctul de a semna o ofertă de lucru, e important să cunoști deja mai multe informații despre mediul de lucru, cultura organizațională, dar și celelalte aspecte pe care le-am menționat în acest articol. De acestea depinde integrarea în noua echipă, dar și modul în care va evolua cariera ta.

Ca să-ți fie mai simplu să obții un loc de muncă pe măsura așteptărilor tale, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe www.ejobs.ro! Curaj! Aplică!

 

Ți-a plăcut articolul despre angajare? Citește și:

5 motive pentru care ar trebui să alegi un job de tester

Cea mai bună lună pentru a-ți găsi un job

Vara asta e momentul perfect să-ți începi cariera

 

 

A fost util articolul? 3
angajarecautarea unui job noujob nou

Leave a Reply