keyboard_arrow_down
Companiile de pe piața locală au strategii diferite când vine vorba de recompensarea angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie.

Ziua Internațională a Femeii, care se sărbătorește pe 8 martie, vine cu bonusuri, surprize și cadouri pentru angajatele de pe piața locală. Astfel, unele companii aleg să-și răsplătească financiar angajatele. „În studiile noastre salariale am constatat că procentul de companii care acordă bonus de 8 martie este de doar 20%, iar valorile bonusului sunt cuprinse între 100 și 200 de lei”, spune Oana Datki, managing partner pe Europa de Sud-Est pentru compania cu activităţi în domeniul resurselor umane Consulteam.

Pe de altă parte, anumite companii își recompensează angajatele cu ajutorul beneficiilor extrasalariale. De exemplu, prin intermediul platformei online Benefit Online, unele dintre companii aleg să suplimenteze, pentru 8 martie, beneficiile acordate doamnelor și domnișoarelor. „Într-un context în care angajatele primesc un buget lunar constant de la angajator, la fel ca și colegii domni, în medie lunară de 350 de lei, sunt unele companii care suplimentează bugetele de beneficii în anumite momente din an, iar în luna martie doamnele și domnișoarele primesc cu circa 100-150 de lei în plus față de domni”, afirmă Stelian Bogza, cofondator Benefit Online.

Totodată, sute de mii de angajate vor primi, cu ocazia zilei de 8 martie, tichete și carduri cadou. „În acest an, estimăm o creștere cu 20% a numărului de companii care vor acorda salariatelor tichete și carduri cadou de 8 martie (comparativ cu perioada similară din 2016 – n.red.). În general, companiile mari și foarte mari au majorat încă de anul trecut valoarea și frecvența beneficiilor pentru salariați, astfel că în 2017 tendința de a acorda tichete sau carduri cadou se accentuează în segmentul firmelor de dimensiuni mici și medii”, declară Dana Sîntejudean, deputy managing director la Edenred România, emitent de tichete şi carduri preplătite pentru companii. Datele Edenred evidențiază că, în 2016, peste 200.000 de salariate au primit din partea companiilor angajatoare, de 8 Martie, tichete și carduri cadou emise de companie.

Unul dintre angajatorii care le va răsplăti cu tichete cadou pe salariate, de 8 martie, este importatorul şi distribuitorul de produse şi accesorii electronice Vitacom Electronics, din Cluj-Napoca. Totuși, compania a pregătit și alte recompense pentru angajate. „Anul acesta punem accent pe creșterea performanței personalului feminin, iar cu ocazia zilei de 8 martie o parte dintre colege vor participa la o conferință în străinătate. Bineînțeles, va fi organizată și o ieșire cu întreaga echipă. Cu ocazia acestei sărbători, îi vom recompensa și pe colegii noștri, care de 1 martie ne-au transformat birourile în adevărate expoziții de flori și mărțișoare”, explică Aviva Vita, director de marketing la Vitacom Electronics. Compania are peste 100 de angajați, dintre care 33 sunt femei.

Abordări diferite în funcție de industrie

 

Companiile au, în funcție de domeniul de activitate, abordări diferite când vine vorba de recompensarea personalului de gen feminin din echipele lor. „Practic, în toate sectoarele de activitate se fac cadouri de 8 martie, cu diferențe de abordare în funcție de specificul posturilor din acea companie. Dacă în companiile de producție întâlnim o primă sau chiar o zi liberă pentru femei, în companiile de servicii se practică mici cadouri sau flori, iar accentul este pus mai mult pe gest în sine și nu pe valoarea lui efectivă. De la un an la altul vedem o mai mare inventivitate în ceea ce privește cadourile de 8 martie”, notează Oana Datki.

Una dintre companiile care le oferă angajatelor o zi liberă pentru 8 martie este producătorul de jocuri Gameloft România. „Colegele din Gameloft România au parte de o atenție specială în prima săptămână a primăverii. În cele două studiouri din București și Cluj, fetele primesc flori și dulciuri, ies impreună la restaurant sau au parte de o excursie de o jumătate de zi la SPA. În plus, cu ocazia zilei de 8 martie, colegele primesc o extra zi liberă pe care o pot programa oricând în timpul anului”, menționează Elena Mănăilă, HR Manager la Gameloft România.  Compania are 1.100 de angajați, dintre care 16% sunt femei.

Producătorul de jocuri este unul dintre cei mai buni angajatori din România în funcție de beneficiile pe care le oferă angajaților săi. „Fie că ești erou sau sau eroină a jocurilor, la Gameloft ai parte de multe beneficii. Ai acces la bonuri de masă și abonamentele medicale, cursuri de parenting, grădiniță în sistem propriu pentru copii aflată în curtea sediului (din București – n.red.) și consiliere psihologică on site (la locul de muncă – trad.). Totodată, ai acces gratuit la sala de sport din sediul companiei (aflat la București – n.red.), dotată cu aparate cardio, sală de forță și traineri specializați. Tot aici poți merge la cursuri de aerobic, kickboxing, yoga, meditație, body pump, TRX sau Aikido. Poți, de asemenea, obține acces la anumite centre SPA. Mai mult, daca vrei să te deconectezi, poți merge în sălile de gaming și relaxare prezente pe fiecare etaj (la sediul din București – n.red.)”, precizează Elena Mănăilă.

Și retailerul electro-IT Flanco le oferă angajatelor, printre altele, opțiunea de a-și lua liber de 8 Martie. „În magazine, pentru că știm că cel mai de preț cadou este timpul petrecut cu cei dragi, doamnele au primit o zi liberă, de 1 sau 8 Martie. De asemenea, dacă anul trecut, în sediu, doamnele au fost răsfățate la un workshop intitulat <<Ce vor bărbații, de fapt>>, anul acesta, cu ajutorul partenerului nostru, Babyliss, doamnele din sediu vor fi coafate”, arată Nicoleta Capătă, director de resurse umane la Flanco Retail. Compania are circa 1.600 de angajați, dintre care 480 sunt femei. Aproximativ 1.200 dintre salariații Flanco lucrează în cele 120 de magazine ale retailerului.

Mesaje personalizate de Ziua Femeii

 

Compania de audit și consultanță EY România, unul dintre angajatorii de plan local care pune foarte mare accent pe rolul femeilor pe piața muncii, le va oferi angajatelor cadouri inedite. „Ziua de 8 martie o vom marca printr-un mic cadou oferit doamnelor și prin workshopuri de fashion, în aspect concret. Din perspectiva atmosferei pe care ne dorim să o creăm în birou, doamnele din EY vor primi  mesaje generice și personalizate legate de Ziua Femeii, sub îndemnul <<BeBoldForChange>>, care marchează ambiția noastră de a accelera paritatea de gen din piața muncii”, punctează Andreea Mihnea, HR Director la EY România. Compania are peste 700 de angajați la nivel național, dintre care 65% sunt femei. Totodată, peste 100 dintre angajatele EY România sunt mame.

Mici suprize și cadouri pentru angajate a pregătit și Playtika România, subsidiara locală a companiei israeliene Playtika, unul dintre cele mai mari nume ale industriei mondiale de jocuri sociale de tip cazinou. „Ziua de 8 martie va fi specială, asa cum este în fiecare an, Playtika sărbatorind-o la nivel mondial. Avem câteva surprize și cadouri pentru colegele noastre și ne vom folosi și de această ocazie pentru a le arăta cât sunt de apreciate”, subliniază Aurora Mateiuc, directorul de resurse umane al Playtika România. Ea adăugă că 8 martie va fi o zi la fel de specială ca 1 martie, când „vinovații” pentru surprizele făcute angajatelor Playtika România au fost colegii lor. Compania are peste 150 de angajați, dintre care mai bine de jumătate sunt de gen feminin.

Fetele Playtika_8 martie Câteva dintre fetele din Playtika România

Ziua de 8 martie, sărbătorită mai devreme

 

Compania Bittnet Systems, furnizor de servicii de training IT și de soluții IT&C, a ales să sărbătorească mai devreme ziua de 8 martie. „La Bittnet Systems, am sărbătorit în avans ziua de 8 martie, respectiv pe 1 martie. Așa că ne-am bucurat de prima zi de primăvară și le-am pregătit și colegelor o surpriză. Știam că își doresc foarte mult, ca parte din politica de beneficii, sesiuni de masaj la birou. Astfel că, cu ajutorul unui kinetoterapeut din cadrul unei companii specializate, am organizat la birou câteva ședințe de relaxare. Am rezervat o sală special pentru ședințele de masaj, care s-au întins pe parcursul a patru ore. Au fost aduse aranjamente florale, o statuetă Buddha, sistem audio cu muzică de relaxare și un sistem de aromoterapie. Doamnele au beneficiat de câte o ședință de 15 minute”, precizează Cristian Logofătu și Mihai Logofătu, cofondatorii Bittnet Systems. În prezent, în compania cu aproximativ 40 de membri în  lucrează 16 femei, dintre care trei sunt și mame. Beneficiile pe care le primesc femeile din Bittnet Systems nu diferă de cele oferite și bărbaților. Astfel, toți membrii echipei au parte de un abonament medical la o clinică privată, pot lucra de acasă, participă la două teambuildinguri anuale și se distrează la o petrecere de Crăciun. „În plus, am introdus un beneficiu opțional: cursuri de limba engleză la sediul nostru, de două ori pe săptămână, organizate cu o companie specializată. Cursurile se adresează colegilor care își doresc să-și îmbunătățească nivelul de cunoștințe pentru limba străină”, spun cofondatorii companiei Bittnet Systems.

Cadouri pe ultima sută de metri

 

Angajatorii care nu au apucat încă să le facă o supriză angajatelor cu ocazia zile de 8 martie au la dispoziție 240 de oferte de cadouri tip experiență pe platforma online SmartExperience. „Printre cele mai populare și accesate se numără pachetele la SPA, pachetele de detoxifiere a organismului în cadrul unei clinici specializate, tratamente faciale, cursurile de machiaj, stilizarea sprâncenelor, ședințele foto, saltul cu parașuta, zborul cu parapanta și plimbarea cu balonul sau cu iahtul. Prețurile acestor vouchere variază între 45 și 8.970 de lei”, explică Alecsandra Ioniță, CEO și acționar SmartExperience. Ea precizează că, la începutul primăverii, cele mai solicitate pachete de către clienții companiei sunt cele de SPA, masaj și îngrijire a corpului. „Acestea sunt achiziționate atât de domni sau companii, pentru a fi făcute cadou doamnelor, cât și direct de doamne, fiind cunoscută tendința de a avea mai multă grijă de propriul corp la începutul sezonului cald. Diferența dintre achizițiile persoanelor fizice și ale companiilor se reflectă, adesea, în gradul de adresabilitate al pachetelor. Companiile aleg, de regulă, pachete nu foarte personale, cu adresabilitate mare, în timp ce persoanele fizice tind către cadouri personale, cu mesaj clar, cunoscând foarte bine profilul persoanei pentru care aleg experiența”, mai arată Alecsandra Ioniță.

spune-ti parerea