• 22 Apr. 2016
  • 3 min

CV-ul care te aduce mai aproape de jobul dorit

Începe să-ţi actualizezi CV-ul cu temele bine făcute. Un scurt audit personal îţi va fi de ajutor pentru că vei afla motivaţia ta în aplicare, planul în carieră, job-ul dorit şi persoana care îţi va citi profilul.

Un CV bine scris va pune în valoare experienţa şi abilităţile tale, iar până la acel telefon pe care îl aştepţi atât de mult, mai e un pas atât de mic. Odată ce ţi-ai conturat un obiectiv, este simplu să creezi un profil în jurul informaţiilor-cheie şi apoi să-l faci atractiv şi din punctul de vedere al recrutorului.
Abordările nonconformiste sunt şi ele numai bune de luat în calcul. O strategie care poate să atragă recrutorii este chiar atitudinea ta. Renunţă să cauţi în disperare un job şi să trimiţi 500 de CV-uri într-o săptămână sau să aplici de mai multe ori pe an la aceeaşi companie. În loc să menţionezi că nu ai job, mai bine te prezinţi ca un profesionist care ştie să rezolve problemele şi arăţi că într-adevăr îţi doreşti să lucrezi în companie. Conferinţele sunt un prilej numai bun să oferi cărţi de vizită cu site-ul personal şi proiectele în care eşti implicat, decât să menţionezi în mod explicit că îţi cauţi un job de şase luni de zile.

CV-ul poate fi un atuu, dacă arăţi că aplici la job-ul pe care ţi-l doreşti:

Conturează un plan

 

CV-ul cere ceva talent şi pricepere la scris, astfel încât profilul tău să nu se transforme într-o enumerare de calităţi, ci într-o poveste. Conţinutul, aspectul şi abordarea ta pot face diferenţa. Cel mai potrivit este să nu scrii pentru tine, ci să gândeşti CV-ul cât mai personalizat şi atractiv din punctul de vedere al recrutorului.

Scrie adaptat pentru profilul recrutorului


Adesea, o abordare mai relaxată în care vorbeşti despre hobby-uri, despre proiecte în care te implici în timpul liber dau o latură umană CV-ului tău. Recrutorii te descoperă ca om dincolo de responsabilităţile şi realizările de la job. În general, este bine să scrii cu gândul la persoana care îţi va citi CV-ul. Poate fi un asistent de recrutare sau chiar un sistem de verificare a bazelor de date, care, în primul rând, este atent la plierea experienţei tale pe cerinţele şi responsabilităţile job-ului. De regulă, urmăreşte cuvintele cheie, dar şi corectitudinea CV-ului  tău aşa că este important să-l convingi pentru a ajunge la întâlnirea mult aşteptată cu CEO-ul companiei.

Intuieşte ce aşteptări are recrutorul

 

În primele secunde se uită la fotografia ta, la adresa de e-mail, la numele foştilor angajatori şi la dimensiunea CV-ului. Recrutorii îşi doresc să afle punctual ce realizări ai avut la fiecare job, ce abilităţi ai deprins, informaţiile să fie ordonate în mod cronologic şi tu să ai o imagine profesională care să reprezinte compania.

Evită subestimările

 

Recrutorul îşi poate da seama când anumite informaţii din CV-ul tău sunt deformate. Mai mult decât atât, gândeşte-te că nu poţi ascunde un elefant în CV-ul tău, notează Salary.com. Evită să declari o altă vârstă decât cea pe care o ai, pentru că experienţa te poate trăda. Şi job-urile pot fi cu semnul întrebării dacă nu sunt susţinute de recomandări, abilităţi, realizări,  și studiile şi certificările nu sunt dovedite prin diplome.

CV-ul all inclusive, bun de regândit

 

Din dorinţa de a fi cât mai convingători, unii candidaţi preferă CV-urile atotcuprinzătoare, în care nu omit nimic, de la cursurile din liceu şi facultate, la enumerarea responsabilităţilor de la job-ul de acum 10 ani şi descrierea companiilor. Recrutorii obişnuiesc să excludă tocmai aceste CV-uri, mai ales când au în faţă opţiuni mai bune precum CV-uri interactive, unele cu imagini, texte bine structurate şi informaţii uşor de identificat.

Iată câteva idei prin care dai o imagine bună CV-ului tău:


– Realizează un scurt sumar în care să povesteşti despre tine, despre ce te califică pentru un job şi cum poţi aduce valoare viitorului angajator.
Link-ul către site-ul tău de prezentare, care include şi portofoliul tău, face navigarea recrutorului prin experienţa ta mult mai utilă şi plăcută.
– Gândeşte un CV care să se diferenţieze prin infografice, diagrame, video-uri. Dacă aplici pe un portal de job-uri, păstrează un format clasic de CV, uşor de verificat şi de sistemele automate folosite de recrutori. Dacă aplici spontan la compania dorită, este momentul potrivit să ai o abordare creativă.
– Foloseşte cu tact descrierea companiei. O poţi socoti o informaţie în plus, însă ea contează când aplici pentru un job într-o companie multinaţională. Adesea în anunţ este specificată experienţa în companii mari, cu peste 500 de angajaţi, sau coordonarea a peste 100 de angajaţi. În acest caz o scurtă descriere te poate avantaja.
– Include o singură adresă de e-mail şi un număr de telefon pe care le foloseşti şi le verifici în mod constant. Altfel, derutezi recrutorul care ar putea să se gândească care dintre datele de contact le foloseşti mai mult.
– Lasă spaţii în CV, astfel încât recrutorul să reţină mai uşor informaţia.
– Oferă transparenţă prin menţionarea specialiştilor care pot da referinţe despre tine.

A fost util articolul? 0
CVjob

Leave a Reply