• 30 Mar. 2020
  • 3 min

Serviciul de food delivery care sprijină și medicii #MergemMaiDeparte

food delivery Yellow.Menu

Pentru că știm că-n aceste momente aveți nevoie de povești optimiste, de istorii ale antreprenorilor curajoși care continuă să inoveze, de business-uri îndrăznețe care-și regândesc întreaga activitate, dăm startul unei serii reunite sub hashtag-ul #MergemMaiDeparte. Primul episod al acesteia este dedicat serviciului de food delivery Yellow.Menu, prin intermediu căruia poți trimite acum mâncare personalului medical de la Matei Balș.

Yellow.Menu este un business de food delivery, fondat în 2015, cu scopul de a livra mâncare sănătoasă oamenilor din București. Toate preparatele sunt făcute in-house, iar livrarea se face tot prin intermediul unei echipe personale. Meniul se schimbă zi de zi existând undeva la 15 preparate. Astfel, se asigură că au în permanență diversitate, preparate gustoase și proaspete. Momentan, livrarea se face de luni până vineri, între 11 și 16, însă își propun o extinderea a programului și cu cină. Business-ul pre-pandemie crescuse ușor, iar anul trecut au intrat într-un parteneriat cu fondul ROCA, care a preluat 30% din Yellow.Menu și a venit cu o investiție de 300.000 de euro. Planurile lor pentru 2020 au fost deturnate de această situație, însă își doresc să continue deoarece au mai mulți angajați pe care vor să-i protejeze în această perioadă. Iată câteva dezvăluiri la cald făcute de Mădălin Negru, General Manager Yellow.Menu.

Mădălin Negru, General Manager Yellow.Menu

Care a fost momentul în care ați decis că e momentul să faceți ceva ca să ajutați în contextul noilor schimbări? Și cum v-ați hotărât asupra celei mai bune formule?

Mădălin Negru: Imediat ce numărul cazurilor a crescut în România, ne-am gândit la o componentă prin care să putem ajuta. Ne-am dat seama încă de la primele măsuri că printre puținii oameni care încă lucrează sunt medicii și am simțit că putem face ceva pentru ei. Alături de Impetum Group (ROCA), am reușit să intrăm în contact cu spitalul Matei Balș și să vedem de ce au nevoie. Am decis să îi sprijinim noi cu un număr de porții, atât cât au nevoie, pe o perioadă nelimitată. Apoi, ne-am dat seama că nevoia de food delivery este destul de mare în mai toate spitalele și am continuat, în paralel, să căutăm spitale pe care să le putem ajuta și să conturăm o campanie cu agenția noastră de publicitate, prin care oamenii să ne ajute. Din fericire, cei de la Line Agency au fost foarte reactivi și ne-au ajutat pro-bono, rapid și eficient, iar în primele 24 de ore avem peste 400 de farfurii primite de la oameni minunați. Între timp, suntem în discuții cu alte 2 spitale și vrem să finalizăm cât mai rapid formalitățile, ca să începem să livrăm și acolo.

Cum arată în momentul ăsta noul model de business?

Mădălin Negru: În momentul acesta avem integrat acest produs de donații în site și în aplicație, iar clienții pot alege doar să doneze dacă vor, fără să plaseze o comandă pentru ei. Este un model care în acest moment funcționează, iar dacă oamenii își păstrează interesul, nu vedem de ce nu am păstra această componentă pentru alte cauze atunci când lucrurile se vor liniști, pentru că sunt multe locuri, nu doar spitale, care ar avea nevoie de o masă caldă. Însă până atunci, sperăm să se implice în continuare cât mai mulți oameni ca să trecem cu bine peste această perioadă.

Ce implicații a avut schimbarea asupra stakeholderilor – clienți, echipă, owneri – și cum a fost primită de către ei?

Mădălin Negru: Este un entuziasm continuu de când am hotărât să facem asta până acum, când ne dorim toți să contribuim, să donăm și să amplificăm această campanie. Noi ne doream oricum să creștem capacitatea de producție și livrare, așa că echipa este mai mult decât pregătită să facă față.

Ne-am adaptat rapid, am mărit zona de livrare, am eliminat plata cash și clienții au acum posibilitatea unei livrări contactless.

Ce probleme a generat asupra zonei de food delivery pandemia?

Mădălin Negru: Primele măsuri, în care oamenii au început să lucreze de acasă, au dat startul unei scăderi destul de mari pe partea de vânzări. Dacă ar fi continuat, eram puși în situația de a închide pentru o perioadă. Din fericire, ne-am adaptat rapid, am mărit zona de food delivery, am eliminat plata cash și clienții au acum posibilitatea unei livrări contactless. După o perioadă, scăderea a stagnat și suntem la un nivel care ne permite să funcționăm.

Ce planuri aveți pentru viitorul apropiat?

Mădălin Negru: În viitorul apropiat ne dorim să extindem programul de livrare și să ajungem cu campania #FarfuriiLaDatorii la cât mai multe spitale. Sperăm să trecem sănătoși peste această perioadă și să ne putem gândi la alte direcții de dezvoltare a business-ului.

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Domenii de activitate pe val și în această perioadă. Aplică acum!

Coronavirus în România: măsuri la protecție la birou

A fost util articolul? 5
Food deliveryfood delivery Yellow.MenuYellow.Menu

Leave a Reply