Crearea unui brand personal este un proces esențial în dezvoltarea carierei tale. Acesta definește cine ești, cât de bun ești în ceea ce faci și de ce meriți atenția angajatorilor. Mai exact, ce te diferențiază de alți candidați cu potențial disponibili pe piața muncii și cum poți aduce valoare adăugată unei companii.
Un candidat prompt, încrezător în propriile forțe și care are în spate rezultate bune are șanse mari de a obține un loc de muncă. Cu toate acestea, de multe ori, brandul personal este ignorat de cei care se află în căutarea unui job. Aceștia lasă faptele și experiența anterioară de lucru să vorbească de la sine. Totuși, cu mai multă implicare în procesul de crearea a propriei reputații, poți arăta angajatorului de ce ești capabil. Cum să-ți expui realizările și de ce să-ți cultivi relațiile cu cei din jur, îți dezvăluim în continuarea acestui articol!
Nu este suficient să fii bun în ceea ce faci, pentru a-ți construi un brand personal pe măsură, ci trebuie să-l comunici în mod eficient celorlalți. O carte care te poate ajuta să-ți exprimi adevărata valoare este Seeing Yourself as Others Do, scrisă de Carol Keers și Thomas Mungavan. Autorii oferă sfaturi practice și abordări inedite ce te vor ajuta să creezi o percepție bună a celor din jur asupra brandului tău personal.
Clarificarea obiectivelor de carieră este primul pas către reușită. După ce le-ai identificat, analizează competențele-cheie pentru atingerea lor. Totodată, alege trei elemente forte care te pot ajuta să-ți îndeplinești scopurile. Iar în momentul în care te prezinți la un interviu de angajare sau într-o discuție cu un coleg, manager sau recruiter, e important să le scoți în evidență.
Publicul care te interesează este complex poate să includă colegi, superiori, recrutori, potențiali clienți, furnizori, mentori sau prieteni cu hobby-uri comune. E important să definești categoriile de persoane cu care vrei să intri în contact și care vrei să te cunoască. Apoi, trebuie să stabilești câteva strategii prin care să ajungi la ele. În interiorul companiei în care lucrezi, poți deveni cunoscut prin succesul obținut în cadrul proiectelor anterioare, în timp ce în exterior câștigi popularitate prin cultivarea unei prezențe media. Transmite mesaje către ceilalţi, fii vizibil, participă la evenimentele din domeniu, vorbeşte despre proiectele tale. Cu alte cuvinte, prezintă-te aşa cum vrei să fii perceput!
Calea cea simplă pentru a-ți face cunoscut brandul personal este activitatea pe rețelele de socializare. Poți contacta specialiști din industria în care îți dorești să lucrezi, pentru a le cere mai multe sfaturi în carieră, poți participa la discuții interesante, poți publica articole sau poți iniția proiecte împreuna cu diverse fundații sau asociații caritabile. Cu cât multiplici numărul de canale de comunicare, cu atât vei deveni mai cunoscut.
După ce ai trecut prin pașii anteriori, în mod natural vei avea construite bazele unui personal branding solid. Totuși, mediul în care lucrezi și interesele publicului tău se pot schimba de la o zi la alta. Abilitatea de a rămâne relevant cu schimbările din industrie este foarte importantă, așa că fii mereu pregatit pentru transformări.
Brandul personal există, indiferent de rolul pe care îl ai într-o companie. De regulă, acesta este construit din modul tău de a fi, de a te comporta, din lucrurile pe care le spui şi rezultatele pe care le obții. Mesajele pe care le transmiți celor din jur formează percepţii clare despre tine și personalitatea pe care o ai.
În această situație ai două opțiuni: poţi să-ţi construieşti brandul personal într-un mod organizat sau poţi să-l laşi la voia întâmplării, să îi inviţi pe ceilalţi să te perceapă cum vor ei. A-ţi construi brandul personal nu înseamnă altceva decât a prelua controlul asupra unui proces care se întâmplă oricum.
De ce să faci asta? Ca să-ţi găseşti un job mai bun, ca să avansezi în carieră, să menții o relație bună cu ai tău clienți, colegi, manager sau chiar să câștigi mai bine.
Este foarte important să nu te oprești în momentul în care ți-ai construit brandul personal. Întreţine-l, analizează-i constant rezultatele, urmăreşte trendurile și reinventează-te de fiecare dată când simți că nu mai ești pe val! Iar dacă ești pregătit pentru o nouă provocare în carieră, atunci intră pe eJobs.ro și aplică la jobul potrivit pentru tine.
Anxietatea la job: cum îți înfrunți temerile?
Cinci joburi pentru care nu ai nevoie de calificare
Comunicare eficientă: de ce să ții cont la interviul de angajare