• 24 May. 2021
  • 3 min

Comunicare eficienta: de ce să ții cont la interviul de angajare

comunicare eficienta
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Absolventă de Relații Economice Internaționale (A.S.E. Bu... Arată mai mult

Un interviu de angajare poate fi stresant, deoarece, de cele mai multe ori, ai doar câteva minute la dispoziție pentru a convinge angajatorul că ești candidatul ideal pentru jobul scos la bătaie.

Așadar, trebuie să iei în calcul că un intervievator nu evaluează doar ceea ce îi spui în cadrul discuției, ci și forma în care comunici, analizând cât de clar și concis te exprimi plus anumite aspecte ce țin de comunicarea nonverbala.

Dacă ți-ai pregătit răspunsurile la posibilele întrebări ale angajatorului, concentrează-ți atenția și asupra formei de prezentare a acestora. Ca să-ți venim în ajutor, am pregătit o listă de lucruri pe care să eviți să le spui într-un interviu de angajare. Iată care sunt acestea! 

 

Ghid pentru o comunicare eficienta la interviul de angajare

Dă-ți puțin timp de gândire. Când intervievatorul îți pune o întrebare, deseori ai impresia că trebuie să răspunzi imediat pentru a umple golul lăsat de tăcerea acestuia. În astfel de momente, cei mai mulți candidați folosesc: „deci”, „mmm”, „știți”, care sunt, de fapt, cuvinte de legătură ce au pătruns în vocabularul obișnuit al multor persoane, dar care-ți pot pune bețe în roate în cadrul unui interviu. Poți elimina nevoia de a folosi cuvintele din aceasta tagma, gândindu-te câteva secunde înainte să dai un răspuns.

 

Nu utiliza jargonul. Nu este nevoie să folosești jargonul în exprimare, pentru a te face înțeles în cadrul unui interviu – dimpotriva, intervievatorul poate să nu cunoască anumiți termeni. Totodată, poate părea că utilizezi astfel de termeni tocmai pentru a masca faptul că nu ești complet convins de ceea ce spui. Utilizează o exprimare simplă și coerentă, iar experiențele din CV-ul tău vor vorbi de la sine.

 

Nu întrerupe recrutorul. Nu te repezi să răspunzi întrebărilor intervievatorului înainte ca acesta să-și ducă ideea până la capăt, doar pentru a face o impresie bună sau ca să pari încrezător și bine pregătit. Nu este politicos să întrerupi o persoană în timpul unei conversații. În plus, este posibil să presupui greșit care era întrebarea intervievatorului, iar răspunsul tău să nu fie cel așteptat.

În momentul în care intervievatorul îți pune o întrebare, deși ești tentat să răspunzi cât mai repede, din cauza emoțiilor, așteaptă până când acesta termină ce are de spus, fă o scurtă pauză și formulează-ți în minte primele idei. În acest mod, vei părea o persoană calmă, politicoasă și încrezătoare în propriile capacități.

 

Nu denigra fostul angajator. În cadrul interviului, este posibil ca recrutorul să te întrebe care sunt motivele pentru care îți dorești o schimbare sau ce nu ți-a plăcut la joburile anterioare. Răspunsurile la aceste tipuri de întrebări îl poate ajuta pe recrutor să vadă capacitatea ta de a rămâne profesionist și pozitiv indiferent de situație. Astfel, încearcă să te concentrezi pe lucrurile bune pe care le-ai făcut sau pe care le-ai învățat la fostul job. Desigur, nu trebuie să minți, dar e important cum formulezi informația. Spre exemplu, poți spune: „Am învățat multe în perioada în care am lucrat pentru compania X și am avut toată susținerea din partea managerului și a colegilor. Îmi doresc însă să mă orientez către jobul Y, iar în compania în care am lucrat anterior, nu există un astfel de post disponibil”. 

 

Nu răspunde la o întrebare cu „Nu știu”. Intervievatorul îți poate pune o întrebare pentru care nu te-ai pregătit sau la care nu ai un răspuns. Aceasta poate fi o oportunitate bună de a-ți dovedi gândirea critică și abilitățile de rezolvare a problemelor. Poți cere recrutorului să-ți ofere un minut să te gândești sau să ceri informații suplimentare de care ai nevoie pentru a oferi un răspuns relevant. 

 

Evită discuțiile despre lipsa ta de experiență. Dacă te afli la început de carieră sau ești proaspăt absolvent, încearcă să te concentrezi asupra punctelor tale forte mai degrabă, decât să vorbești despre lipsa experienței tale. Asigură-te că menționezi abilitățile transferabile care vor fi benefice rolului pentru care candidezi. Spre exemplu abilitățile de comunicare, organizare sau de gestionare a timpului. 

Schimbările în carieră nu sunt ușoare, căci vin la pachet cu o mulțime de temeri. Ca să-ți fie mai lină tranziția către un job mai bun sau chiar către un alt domeniu de activitate, îți suntem alături cu joburile potrivite pentru tine pe eJobs.ro! Curaj! Aplică!

 

Ți-a plăcut articolul? Află și alte lucruri de care să ții cont la un interviu: 

Cinci lucruri de evitat când îți cauți loc de muncă

Cinci gesturi care pot fi decisive la interviul de angajare

Ce vor să afle recrutorii când te întreabă de ce vrei să pleci de la actualul job?

A fost util articolul? 14

Leave a Reply