• 25 Oct. 2018
  • 2 min

Ținuta office: cum te îmbraci pentru un interviu de angajare

ținuta office interviu

Atunci când trebuie să mergi la un interviu de angajare, ultima grijă pe care îți dorești să o ai este cea a hainelor pe care le vei purta. Cu toate acestea, încă suntem într-o perioadă în care dress code-ul este foarte important la birou, în special în domeniile corporate, iar o ținută office atent aleasă îți poate oferi acea prestanță necesară la interviul de angajare.

Oricât de frivol ar părea, prima impresie pe care o poate produce o ținută office aleasă corect poate fi un factor decisiv pentru angajare. La prima întâlnire, persoana care te intervievează își va forma imediat și inevitabil o opinie pornind nu doar de la cum te porți, ci și de la ceea ce porți.

Lucrurile nu sunt atât de simple însă, pentru că diverse industrii au așteptări diferite cu privire la modul în care candidații și angajații ar trebui să se îmbrace. Codul de îmbrăcăminte corespunzător poate varia foarte mult în funcție de companie, industrie și locație. De exemplu, o firmă de avocatură sau o companie de stat n-ar aprecia deloc o ținută casual, pe când o multinațională sau o agenție de publicitate s-ar simți incomod în prezența unui posibil coleg care se formalizează excesiv. De aceea ne-am gândit să-ți oferim un ghid ușor de urmat despre cum să alegi o ținută office care să lase cea mai bună impresie, păstrând totuși elementele care-ți descriu cel mai bine personalitatea:

 

Alege haine curate și măsuri potrivite

Sacoul împrumutat de la un prieten sigur nu se va așeza la fel de bine pe tine ca pe el. În plus, s-ar putea ca el să fie singurul care știe de pata aia ascunsă de cafea. Ascunsă pentru el, nu și pentru interlocutorul tău. Verifică-ți ținuta de birou în avans, că nu are pete sau urme de transpirație, și alege materiale care nu se șifonează ușor în drum spre interviul de angajare.

 

Îmbracă-te pentru jobul pe care ți-l dorești, nu pentru cel pe care îl ai

E un clișeu, e adevărat, dar asta nu îl face mai puțin valabil. Mai ales dacă ești șomer. O ținută office bine aleasă îți poate oferi acel plus de încredere necesar pentru a obține jobul mult dorit.

 

Păstrează proporțiile și aparențele

Dacă dai impresia că nu ai nevoie de jobul pentru care ești intervievat, este foarte probabil nici să nu îl primești. Așadar, fără butoni de aur și fără cămașă cu monogramă! Păstrează-le pentru prima ta prezentare sau ședință importantă.

 

Ținuta office potrivită: undeva între neutră și plină de personalitate

„Nimic prea țipător, dar nici ceva care să pară că te-ai străduit prea tare. Dacă mergi într-o bancă, poartă un costum. Dar dacă jobul tău e în industria creativă, poartă ceva ce ai purta în mod firesc la birou”, Vlad Tofan, Managing Partner și Designer Bman.

 

Mergi la sigur cu următoarele piese vestimentare:


Pentru bărbați:

  • Costum într-o culoare închisă, cum ar fi bleumarin, negru sau gri închis;
  • Cămașă cu mâneci lungi, albă sau colorată, asortată cu costumul;
  • Pantofi conservatori din piele (posibil completați de o pereche de șosete colorate) sau o pereche curată de adidași pentru o ținută casual;
  • Fără bijuterii sau accesorii;
  • Cantitate limitată de apă de toaletă sau aftershave;


Pentru femei:

  • Cămăși clasice din materiale neșifonabile
  • Accesorii simple, de calitate
  • Pantaloni cu croială clasică, dreaptă, în nuanțe neutre
  • Sacouri și jachete basic, versatile, sau cardigane chic
  • Rochii office smart casual

 

Citește și:

6 din 10 angajați se gândesc să-și schimbe jobul în următorul an

Poate poza în CV să-ți mărească șansele de a primi un job?

Cum te ajută cursurile de dezvoltare personală să evoluezi în carieră

A fost util articolul? 10
haine officeținută de birouținută interviu

Lasă un răspuns