• 17 Sep. 2020
  • 4 min

Zona de confort și cum poți să ieși din ea. Câteva sfaturi utile

zona de confort
Autor
Mihaela Pascari
Mihaela Pascari Absolventă de Relații Economice Internaționale (A.S.E. Bu... Arată mai mult

Sunt o mie și unu de sfaturi pe care le auzim sau le citim frecvent despre cum să ieșim din zona de confort. Unele spun că trebuie să avem un plan bine pus la punct, altele că ar fi bine să ne provocăm mai des sau pur și simplu să introducem activități noi în rutina zilnică. Dar cum facem asta mai exact și de ce ne este atât de frică de nou? Am elucidat misterul creat în jurul zonei de confort în acest articol și sperăm că, după ce îl vei citi, îți va fi mai ușor să transformi necunoscutul în cunoscut.

E foarte simplu să te blochezi în rutină atunci când vine vorba despre locul de muncă. Căci obișnuiești să te trezești la aceeași oră și în același mod în fiecare zi, să te îndrepți spre biroul de acasă sau de la serviciu pe același traseu, să-ți rezolvi sarcinile și să revii la viața personală, iar apoi să le repeți ​​exact în aceeași ordine a doua zi. Nu mai cauți idei și oportunități, pentru că ești prea ocupat ca ceea ce faci acum să iasă bine. Dar a rămâne în zona de confort este cel mai rău lucru pe care îl poți face pentru cariera și viața ta. E important să cauți modalități de a ieși din ea și de a explora noi posibilități.

 

De ce îți este frică de nou? 

Se spune că viața începe atunci când ieși din zona de confort. Și, oricât de mult ai vrea, gândul că de mâine lucrurile, oamenii și activitățile pe care le faci ar putea să se schimbe, s-ar putea să-ți provoace un sentiment de anxietate. De ce? Dacă ai analiza în detaliu gândurile care-ți vin în minte, s-ar putea să-ți dai seama că, de obicei, îți imaginezi cele mai rele lucruri care ți se pot întâmpla dacă alegi să ieși din acea siguranță, care de multe ori e toxică. Același lucru ți se poate întâmpla și atunci când te învârți în același cerc în viața ta personală. 

E greu să stopezi anxietatea, dar poate că nici nu ai de ce să o faci. Daniel Pink, autorul cărții „Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us” spune că, de fapt, există o zonă de anxietate optimă în care performanța ta se îmbunătățește.  

Anxietatea o poți gestiona însă educându-te, vorbind cu oameni care au trecut prin aceleași situații ca și tine și le-au depășit cu brio, citind cărți despre subiectul care te interesează și urmărind interviuri, conferințe în care s-a vorbit despre asta. Informațiile pe care le vei acumula îți vor oferi mai multă putere și încredere, iar ce ți se părea temător la început, s-ar putea să devină mai puțin înfricoșător.

 

Extinde zona de confort

Părăsirea zonei de confort este dificilă și e normal să fie așa. Nimeni nu-și dorește să trăiască așa. De aceea, mulți specialiști spun că primul pas pentru a ieși din zona de confort este să ți-o extinzi. În această etapă, lucrurile trebuie să meargă natural, nu încerca să pui prea multă presiune pe tine. Poți începe prin a te împinge treptat spre noi provocări sau noi experiențe. Odată ce vei reuși să faci asta, vei deschide ușa spre oportunități profesionale și personale extraordinare. Poate fi dificil să mergi prima oară la sală, prima oară într-o vacanță de unul singur sau prima oară să stai în liniște și să-ți asculți gândurile. Dar, pe măsură ce te ambiționezi să le faci, este mai ușor să mergi mai departe.

 

Sportul poate să facă minuni 

Printre sfaturile pe care le-ai mai primit până acum, s-ar putea să se fi regăsit și faptul că pentru a ieși din zona de confort ai nevoie de o schimbare de mentalitate. Și e adevărat. Însă știi prea bine cât de greu poate fi, uneori, să-ți gestionezi gândurile. De aceea, un element care ar putea să te ajute în acest sens este sportul. Poți să începi printr-un program de fitness sau poți merge la alergat. Exercițiul fizic poate fi un impuls important pentru sănătatea ta mintală, dar și pentru a reuși să-ți gestionezi gândurile.

 

Caută să lucrezi altfel 

Una dintre cele mai simple modalități de a-ți schimba viața profesională este să îți asumi o nouă responsabilitate. Scopul acestui exercițiu nu este să muncești mai mult, ci să permiți unei noi provocări să intre în viața ta. De aceea, atunci când ai inițiativă, când te implici într-un nou proiect, nu ajuți neapărat compania, ci mai degrabă pe tine, căci vei lucra cu oameni noi, vei avea procese de lucru diferite și poți chiar învăța tehnologii noi, aceasta te vor scoate din vechile tale obiceiuri. 

 

Confruntă-ți temerile reale 

Uneori, oamenii rămân la jobul pe care nu-l iubesc deoarece le este frică de anumite situații sau acitivități care ar putea să apară. Dacă te-ai ferit de noi oportunități de job sau de schimbări de rol, deoarece, spre exemplu, îți e frică să vorbești în public, poate că este momentul să te confrunți cu această temere. Ar putea fi util să urmezi un curs de Public Speaking

 

Învață o tehnologie nouă

Poți ieși din zona ta de confort învățând o nouă tehnologie care îți va îmbunătăți abilitățile, te va face mai productiv și te va ajuta să comunici cu colegii tăi într-un alt mod. De exemplu, poate fi vorba despre o aplicație de gestionare a timpului care se sincronizează cu calendarul de muncă. Aceasta te va ajuta să eviți supraaglomerarea unei zile de muncă.

Indiferent de rolul pe care îl ai, cu siguranță, în compania în care lucrezi există o serie de tool-uri, aplicații pe care poți să înveți să le folosești. 

Oricât de simplu ar putea să pară, procesul de ieșire din zona de confort este unul greu, pe care trebuie să-l parcurgi cu pași mărunți. Poate că ai vrea să faci ca Julia Roberts în filmul „Eat Pray Love”, să-ți faci bagajul și să te scoți din cercul vicios plecând în celălalt capăt de lume. Însă te asigurăm că răspunsurile la unele întrebări sunt mai aproape decât ai crede.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Joburi la stat vs. joburi la privat. Ce avantaje și dezavantaje îți aduc

Septembrie, cea mai bună lună pentru angajare

Cum poți convinge angajatorul să-ți facă o ofertă de muncă

A fost util articolul? 1
dezvoltare personaladezvoltare profesională

Leave a Reply