• 16 Jun. 2015
  • 3 min

10 greseli de networking pe care le faci!

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Cercul de prieteni si de colegi care te cunosc si te recunosc pentru calitatile profesionale, dar si umane joaca un rol-cheie atunci cand iti cauti un […]

Cercul de prieteni si de colegi care te cunosc si te recunosc pentru calitatile profesionale, dar si umane joaca un rol-cheie atunci cand iti cauti un job.

Timpul petrecut pentru a socializa inseamana atentie si interes adevarat, fiind foarte apreciat si in procesele de recrutare care vizeaza soft skill-uri.

 

Iata ce greseli de networking poti face si cum sa le corectezi:

1. Comunici in sabloane. Din teama de a nu fi prea personal, adesea oferi raspunsuri impersonale. Este bine sa ai la indemana raspunsuri standard, insa trebuie sa le personalizezi pentru a arata ca discutia are loc intre doua persoane care au trait impreuna o anumita experienta. Personalizeaza CV-ul si scrisoarea de intentie pentru fiecare job, precum si raspunsurile date recrutorului. Personalizarea inseamna sa te distingi si sa te evidentiezi fata de ceilalti participant la interviu.

 

2. Nu dai feedback. In agentia de recrutare, dupa fiecare proces de recrutare incheiat, trimitem feedback tuturor candidatilor. Feedback-ul este cel mai adesea negativ si nu pentru ca persoanele intervievate nu erau calificate pentru postul respectiv, ci pentru ca a exista unul din urmatoarele motive: o tipologie de candidat care s-a potrivit mai bine (prin experienta si felul de a fi), o grila de salarizare, un anumit program de lucru sau obiectivele companiei au fost diferite de cele ale candidatului. Din pacate putini candidate inteleg aceste motive si ne ofera un raspuns de multumire si chiar cateva cuvinte personalizate referitoare la activitatea noastra. Iar cei care ofera raspuns ne determina sa ii luam in considerare pentru proiectele de recrutare care urmeaza.  Foarte apreciate sunt si follow-up-urile dupa interviu venite din partea candidatilor in care spun cum li s-a parut intalnirea sau follow-up-urile dupa angajarea candidatilor.

O alta situatie placuta din networking este sa revii cu feedback catre rectrutor dupa ce te-a consiliat cu privire la cariera pe care sa o urmezi.

3. Confirmarile la intalniri/evenimente – neonorate. De cate ori nu ti s-a intamplat sa dai “Going” la un eveniment la care ai primit invitatie pe Facebook? In final, din varii motive legate de timp, program, lipsa unor persoane cunoscute nu ai mai mers la eveniment. Reteaua ta de prieteni creste odata cu prezenta si interactivitatea ta.
 

4. Promisiunile neonorate. In anumite situatii la job, pentru a crea impresie buna, promiti lucruri care ti se par frumoase, dar care sunt greu de realizat. Inevitabil ajungi in situatia in care va trebui sa arati rezultatele promisiunilor. Iata cum ar trebui sa actionezi intr-o situatie similara in care ti se solicita in mod expres sa faci cunostinta unor persoane sau sa introduci doua persoane pe LinkedIn. Daca le cunosti bine le facilitatezi aceasta legatura, daca nu cea mai potrivita abordare este sa le spui ca nu le cunosti suficient de bine. Doar comunica.

 

5. Relatie doar la nevoie. Este ok sa-ti contactezi reteaua de prieteni, insa daca faci acest lucru numai cand ai nevoie, nu vei stabili o relatie adevarata si de durata.

 

6. Ceri un job – Daca mergi la evenimente sau din agentie in agentie de recrutare doar pentru a cere un job nu vei primi un credit bun din partea recrutorilor. Secretul nu sta in a cere, ci in a oferi credit. Documenteaza-te despre ceea ce fac prietenii tai si vezi cum poti sa-i ajuti in business. Creeaza CV-ul si scrisoarea de intentie pe valoarea pe care poti sa o aduci companiilor si concentreaza-te mai mult pe imaginea ta online care iti va da un start bun si in mediul offline la intalnirea cu recrutorul.

 

7. Eviti networking-ul dupa evenimente. Este sursa de contacte si oportunitatea de a te prezenta si a arata ce stii sa faci mai bine. Roaga o persoana pe care o cunosti sau chiar gazdele evenimentului sa-ti faca cunostinta cu profesionistii pe care vrei sa-i abordezi. Nu te gandi ca oricum nu cunosti pe nimeni, este de ajuns sa interactionezi cu o singura persoana pentru a cunoaste si altele. Nu uita de cartile de vizita si adauga noile persoane cunoscute pe LinkedIn.

 

8. Uiti sa mentionezi ceva important despre tine la interviu. Follow-up! Scrie un e-mail si mentioneaza aspectele uitate sau cere o conversatie pe Skype cu recrutorul. Unul dintre candidatii nostri a procedat astfel pentru o discutie in limba engleza care la prima incercare nu a fost foarte reusita si din cauza problemelor tehnice.

 

9. Ai 2000 de prieteni pe Facebook si pe LinkedIn, insa nu inseamna ca esti social. Afla la ce evenimente merg conexiunile tale si stabileste sa ajungi la aceleasi conferinte/petreceri pentru a cunoaste live prietenii tai virtuali.

 

10. Greseala de a lipsi din social media, facuta si de Larry Page – CEO-ul de la Google. De cand Larry Page si Sergey Brin au fondat motorul de cautare in 1998, Google a devenit unul dintre cele mai profitabile business-uri. Dar Larry Page a pierdut o oportunitate, aceea de a domina revolutia web: social networking-ul. CEO-ul a vazut potentialul retelelor de socializare, insa el nu si-a facut cont. Una dintre situatiile in care a pierdut a fost in momentul achizitionarii retelei de socializare Friendster. A cumparat-o in 2003 cu 30 de milioane de dolari, insa investitia nu a fost recuperata. Larry Page putea sa-si folsoseasca pozitia pentru a dezvolta aceasta retea de socializare.

 

Cum sa faci fata cu brio networking-ului:

  1. Persevereaza! In timp ce incerci sa-ti creeazi contacte, vei intalni si oameni care refuza sa te ajute sau sa socializeze. Cea mai potrivita atitudine este sa-i adaugi in retelele profesionale si sociale si sa demostrezi prin activitatea ta ca esti un bun profesionist. Astfel vei inlesni comunicarea.
  2. Nu incerca sa te imprietenesti cu toti, e mai ok sa spui Nu in anumite situatii care simti ca nu te caracterizeaza si sa oferi un raspuns diplomat.
    Iti va lasa loc de contacte pe viitor.
     

Ti-a placut articolul? Citeste si alte articole despre cum sa faci o impresie buna in procesul de recrutare

 

Iti recomandam: http://www.recrutaresiselectie.ro/article/10-tips-uri-pentru-a-ajunge-la-interviu-fara-sa-aplici/

 

De Steluta Nastase, online marketing specialist ABC Human Capital

A fost util articolul? 0

Leave a Reply