• 27 Mar. 2020
  • 2 min

Munca remote: ce pași trebuie să conțină strategia de lucru

remote

În ultimii ani munca la domiciliu a devenit un scop în carieră pe care și-l doreau mulți angajați. E un mod de lucru de acasa care îți permite o mulțime de libertăți: o oră în plus de somn dimineața care nu e petrecută în drum spre birou, posibilitatea de a găti și de a mânca ceva proaspăt în fiecare zi și de a-ți pune în ordine task-urile de peste zi în timp ce întinzi rufele. Mai mult, poți transforma orice loc cu o priză și acces la Wi-Fi într-un birou.

Contextul actual de pe piața muncii a transformat visul angajaților în realitate. Multe companii oferă joburi de acasa, iar o mare parte dintre angajați lucrează remote, cu toate că mulți angajatori erau sceptici în privința acestui mod de lucru.

Indiferent dacă ai mai lucrat remote sau nu, e important să ai o strategie de lucru, care te poate ajuta să fii mai productiv și să duci la bun sfârșit task-urile.

Așadar, iată 3 pași pe care ar trebui să îi conțină strategia ta:

 

joburi remote

 

1. Munca remote: cât de organizat ești?

E o întrebare pe care neapărat trebuie să ți-o pui la început. Chiar dacă sună extrem de confortabil, munca remote nu e pentru oricine. Trebuie să fii extrem de organizat cu timpul tău ca să profiți de orele de muncă, iar apoi de cele libere. Dacă începi să lucrezi târziu în zi, riști să rămâi cu senzația că nu ai timp pentru tine deloc.

De aceea e important să-ți cronometrezi orele lucrate și să încerci să fii mai eficient în munca ta. Dar nu te îngrijora, dacă nu ești suficient de organizat, asta nu înseamnă că nu poți învăța!

Un alt risc atunci când lucrezi de acasă e acela de a deveni extrem de sedentar. Mai ales, având în vedere că starea de urgență din țară nu ne permite să ne petrecem timpul prin parc sau să mergem la sală. 

De aceea trebuie să îți impui un regim de mișcare. Poate fi vorba de o oră de yoga sau fitness. Există o grămadă de aplicații pe care le poți folosi în această perioadă. Ai nevoie de orice ca să îți pui mușchii în mișcare și să nu te trezești apoi într-un ritm pe care nu ți-l doreai.

Citește și despre contract de colaborare

2. Dacă mai mergi la birou, încearcă să-ți iei câteva zile remote

E bine să testezi la început ce presupune acest stil de lucru, mai ales dacă nu ai lucrat niciodată de acasă. Discută cu actualul angajator și vezi dacă poți lucra câteva zile pe săptămână de acasă. Pentru siguranța ta angajatorul va încerca să facă tot posibilul ca să-ți poată oferi acest beneficiu. 

De asemenea, poți aplica pentru colaborări scurte, unde poți lucra remote, mici joburi pe care poți să le faci după program sau în weekend.

 

3. Adună o doză dublă de curaj

Dacă până acum ai lucrat la birou, munca remote s-ar putea să ți se pară ceva complet diferit pentru tine. De cele mai multe ori presupune o colaborare de tip freelance, care înseamnă un altfel de contract față de cum te-ai obișnuit până acum. De multe ori înseamnă beneficii mai puține, contract pe o perioadă limitată și o nesiguranță pe care trebuie să o gestionezi. De aceea, pe lângă disciplina personală, ai nevoie de curaj pentru că munca remote implică o schimbare majoră. Iar cu timpul poți învăța să te organizezi, să ai încredere în angajatorul tău, dar și să fii productiv.

 

Aplică la joburi remote

 

Citește și:

Cum să reduci stresul la locul de muncă

Cât de important este să ai o locuință aproape de birou?

Cum îți dai demisia de la un job nou

A fost util articolul? 7

Leave a Reply