Uneori, colegii de birou sunt atât coechipierii noștri, cât și prietenii, cu care obișnuim să ne petrecem timpul liber și să avem diverse activități și-n afara orelor de program. Pandemia ne-a perturbat realitatea cu care eram obișnuiți, iar o mare parte dintre noi lucrăm astăzi de acasă. Echipa cu care interacționam zilnic înainte, nu mai e în prezent fizic alături de noi.
Și din studii se poate observa cât de mult ne lipsesc oamenii de la job, având în vedere că absența socializării și discuțiilor cu colegii sunt principalele lucruri pe care le-au menționat într-un sondaj angajații care lucrează de acasă.
Conexiunea cu echipa de la job devine o misiune dificilă în acest context. Dacă și tu te numeri printre cei care nu știu cum să păstreze relația cu colegii de la birou, atunci acest articol este pentru tine. Ne-am gândit să-ți punem la dispoziție câteva modalități prin care te poți simți mai aproape de echipa ta, chiar și lucrând de acasă.
Atunci când lucrezi de la distanță, un lucru important care te poate face să te simți mai aproape de oamenii de la job, este să fii cât mai deschis și să împărtășești cu ei întâmplările din viața ta, desigur, în măsura în care-ți dorești acest lucru. Dacă nu iubești să vorbești despre viața ta personală, atunci poți să sharuiești cu echipa activitățile interesante pe care le faci, pozele cu animalul tău de companie sau chiar cu grădina pe care o amenajezi. Astfel de discuții te vor ajuta să simți că faci parte în continuare dintr-un colectiv.
Cum funcționează această tehnică? Pentru început trebuie să-ți împarți task-urile dintr-o zi în mini-sarcini care pot fi îndeplinite în 25 de minute. Dacă îți e greu să vizualizezi întreaga zi de lucru, atunci planifică-ți doar jumătate de zi și revino în a doua parte a zilei cu restul planului. Iar ca să te ajute în relația cu echipa, încearcă să faci asta împreună cu câte un coleg. Spre exemplu, vă puteți seta un cronometru pentru fiecare interval de 25 de minute, iar apoi să discutați despre ce ați reușit să faceți în acest timp sau unde vi s-a părut mai provocator.
Știm deja că majoritatea angajaților care lucrează remote fac pauze de la job pentru a spăla haine, pentru a găti ceva sau chiar pentru câteva minute de meditație. Însă, nu la asta ne referim, ci mai degrabă îți propunem să nu-ți fie rușine dacă în timpul unei ședințe, pisica ta apare în decor. De fapt, aceasta este o oportunitate de a introduce un nou tip de legătură socială cu ai tăi colegi sau chiar cu managerul.
Pentru a depăși granița pe care ne-a stabilit-o pandemia, poți să alegi, împreună cu colegii, o oră sau o zi a fericirii, în care să vorbiți doar despre lucrurile bune care vi s-au întâmplat, să vă concentrați toată atenția pe ele. Desigur, nu poți ignori întotdeauna problemele, dar o pauză de la ele este mereu binevenită.
Poți să creezi un canal pe Discord sau într-o altă aplicație pe care o folosiți pentru a comunica, denumit întrebarea săptămânii. Întrebările pot fi scurte și simple, dar poți teste și curiozități mai interesante. Vei obține răspunsuri inedite și de asemenea, vei afla multe lucruri noi despre colegii tăi. Avantajul acestui exercițiu este că nu toată lumea trebuie să fie online simultan, fiecare poate intra și răspunde ori de câte are timp.
O altă opțiune este jocul pe care noi, echipa eJobs, îl numim „Cuvântul Zilei”. Mai exact, în fiecare zi, câte un coleg ne împărtășește un cuvânt nou pe care l-a însușit.
Munca de acasă nu trebuie să fie un impediment pentru a menține relațiile cu colegii sau cu managerul. Opțiuni există, chiar și unele foarte simple la care poți apela, e important să te adaptezi la ele și să fii deschis către orice propunere care ar putea să te aducă mai aproape de echipa ta chiar și de la distanță.
Cum să-ți negociezi salariul potrivit în pandemie
Trucuri utile pentru a-i spori șansele CV-ului tău de a fi vizualizat